امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Tue 05 07 2024

منو


رونق تولید صنایع‌دستی می‌تواند منجر به رونق اقتصادی کشور شود

به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، دیدار مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار و گفتگو کردند .

در این دیدار  آیت‌الله خاتمی ضمن تبریک روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث فرهنگی  ، میراث فرهنگی به‌عنوان بخشی از گذشته ما باید همواره موردتوجه قرارگیرد و آثار تاریخی و فرهنگی همچون بازار زنجان جزو سرمایه‌های اصلی استان و کشور محسوب می‌شود که ساماندهی، حفاظت و مرمت بازار بزرگ زنجان باید از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی باشد و در جریان مرمت و بازسازی بازار زنجان، باید حفظ هویت تاریخی، معماری و بافت قدیمی این مجموعه با رعایت ضوابط و قوانین موردتوجه قرار گیرد. جلوگيری از تخريب آثار تاريخی و حفظ و مرمت اين بناهای ارزشمند به شكل شايسته می¬‌تواند به رونق گردشگری استان كمك شايانی كند.»

امام‌جمعه زنجان در خصوص حوزه گردشگری گفت: «زیرساخت‌های گردشگری استان به‌واسطه ظرفیت‌های ارزشمندی که دارد بسیار نیازمند توجه است و باید زیرساخت‌های جدید برای جذب و ماندگاری گردشگران ایجاد شود.»

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: «رونق تولید صنایع‌دستی علاوه بر ارتقای سطح درآمد افراد می‌تواند منجر به رونق اقتصادی کشور شود. صنایع‌دستی امروزه بهترین ابزار برای چرخاندن اقتصاد خانواده‌هاست و باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.»

 و در پایان تندیس حافظان میراث از طرف اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه و اهدا شد؛ و نماز ظهر و عصر به امامت ولی‌فقیه برگزار شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید