امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو


تسخیر لانه جاسوسی معادلات استکبار جهانی را برهم زد ‎

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی، در دبیرستان دخترانه ولیعصر (عج) زنجان، اظهار کرد: ۱۳ آبان تنها یک مناسبت نیست، بلکه این روز در دل خود سه رخداد بزرگ تاریخی دارد که رنگ ملی به خود گرفته است و در این روز ملت ایران با مشت‌های گره کرده در خیابان‌ها فریاد استکبارستیزی را سر می‌دهند.

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی، در دبیرستان دخترانه ولیعصر (عج) زنجان، اظهار کرد: ۱۳ آبان تنها یک مناسبت نیست، بلکه این روز در دل خود سه رخداد بزرگ تاریخی دارد که رنگ ملی به خود گرفته است و در این روز ملت ایران با مشت‌های گره کرده در خیابان‌ها فریاد استکبارستیزی را سر می‌دهند.

وی افزود: ایران پیشینه‌ای بسیار وسیع و بزرگی دارد. سابقه این کشور از نظر فرهنگ و مدنیت به ۸ ساله قبل باز می‌گردد اما در مقابل اروپا با تلاش بسیار بیش از دو  هزار سال سابقه فرهنگی ندارد، متاسفانه عملکرد و دلبستگی عده‌ای از زمامداران موجب شده تا در طول تاریخ قسمتی از پیکره ایران جدا شود.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: یکی از روزهای ننگین که در تاریخ کشور وجود دارد تصویب قانون کاپیتولاسیون است، زیرا دنیا کشورهای جهان سوم را عقب مانده تلقی می‌کردند در تقسیم بندهای خود مردمان این کشورها را عقب مانده و وحشی معرفی می‌کردند که برای اداره امور خودشان از مستشاران کشورهای مترقی استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه یادآور شد: اگر خطایی کردند قانون آن کشوری که مستشاری در آن خدمت می‌کند حق ندارد وی را بازداشت و زندانی کند و در کلام نهایی کاپیتولاسیون به وی مصونیت سیاسی می‌بخشید، زیرا از نظر آنان قانون کشور ایران عقب مانده بود و نمی‌توانست فرد خاطی را احضار و محاکمه کنند.

وی گفت: این سخن به گوش امام راحل رسید، ایشان با سخنرانی‌هایی، اعتراض خود را نسبت به کاپیتولاسیون اعلام کردند که در نتیجه افشاگری ایشان موجب شد تا شبانه  دستگیر و سپس به ترکیه تبعید شوند.

آیت‌الله خاتمی افزود: سال ۵۷ امام راحل که در نوفل لوشاتو فرانسه بودند تصمیم به بازگشت به ایران گرفتند. رژیم در ۶ آبان با این تصمیم مخالفت کرد، علمای دین، دانشجویان و دانش‌آموزان در دانشگاه تهران تحصن کردند که نیروهای رژیم در ۱۳ آبان به دانشگاه تهران یورش بردند و عده‌ای از متحصنین را به شهادت رسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: واقعه سوم ماجرای تسخیر لانه جاسوسی است که در پی آن جمعی از دانشجویان جمع شدند و در کنار علمایی از قم وارد سفارتخانه آمریکا شدند، که در همین حین عوامل سفارت در صدد از بین بردن اسناد و مدارک بر آمدند، هر چند در حال حاضر بیش از ۵۰ جلد کتاب از اسناد و مدارک سفارت آمریکا گردآوری و چاپ شده و امروز موجود است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل رویداد تسخیر لانه جاسوس آمریکا را به عنوان انقلاب دیگر معرفی کردند، ۴۰۴ روز از دستگیری جاسوسان آمریکایی سپری می‌شد که آمریکا در صدد آزادی آنان برآمد که نقشه حمله نظامی به ایران را طراحی کرد، ایران از این نقشه آگاهی یافت در نتیجه گروگان‌ها را در نقاط مختلف کشور پخش کرد تا دستیابی به آن‌ها سخت شود.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: خداوند متعال هرگز اجازه نداده است که کفار بر سرنوشت مسلمانان حاکم باشند، در طول تاریخ اتقلاب اسلامی رسما روسای جمهوری آمریکا با ادبیات‌های مختلف خواهان شکست انقلاب بودند تا ماهیت ظلم‌ستیزی انقلاب را تغییر دهند اما همواره با شکست مواجه بودند.

وی یادآور شد: در مقطع کنونی کشور، دشمن جنگ اقتصادی و روانی را بر علیه ملت ایران آغاز کرده است که باید هوشیار و مقاوم باشیم؛ چراکه مقام معظم رهبری فرمودند:  استقامت هزینه دارد و عقب‌نشینی نیز هزینه‌های دیگر، پس برا عزتمندی باید ایستادگی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به اهمیت حرکت نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر قرار بر ماندن اسلام بود امام حسین (ع) باید هزینه می‌داد، هزینه ایستادگی در تاریخ مایه سربلندی است امام حسین (ع) هنگام شهادت آخرین شعار خود را فرمودند: اگر دین ندارید آزاده باشید؛ انسان عاقل هرگز ذلت را انتخاب نمی‌کند، زیرا انسان فطرتا عزت دوست و کمال طلب است.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید