امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Mon 05 06 2024

منو


پایگاه‌های بسیج و حلقه‌های صالحین بهترین راهکار برای تربیت اخلاقی نوجوانان است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امشب در جشنواره برترین‌های صالحین ابهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه به پیروزی رسید، افزود: روز 23 بهمن ماه نیز به فرمان امام خمینی (ره) کمیته‌های انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌های انقلاب اسلامی در همان روزهای پایانی انقلاب که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به صورت خودجوش در محلات، مناطق، در مقابل نیروهای نظامی تشکیل داده بودند، تشکیل شد، اضافه کرد: لازم بود که در کنار عوامل اداری و اجرایی و نظامی سنتی سابق یک سازمان و تشکیلات نظامی نیز همراه آرمان‎های انقلاب در قالب پاسداران انقلاب اسلامی انجام وظیفه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه وظایف کمیته‌های انقلاب محدود به انتظامات داخلی بود، افزود: پس از شکل‌گیری انقلاب ژاندارمری، شهربانی و کمیته‌های انقلاب سه نیروی نظامی کشور بودند.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی تصمیم گرفته شد که این سه مجموعه ادغام شده و هم‌افزایی داشته باشند که نتیجه آن شکل‌گیری نیروی انتظامی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه سپاه نیز به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی با یک ساز و کار مشخص با یک نگرش نظامی و نظامی‌گری سازمان یافت، افزود: این نهاد متناسب با اصول انقلاب تشکیل شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در همه شهرها و استان‌ها چنین چیزی اتفاق افتاد، اضافه کرد: این رویه تا آغاز دفاع مقدس ادامه داشت تا اینکه در این هشت سال جنگ تحمیلی پاسداران سپاه همه توان خود را در دفاع از کشور انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه به فاصله کمتر از یک ماه پس از  تسخیر لانه جاسوسی امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را با اهداف بلند و وسیع صادر کردند، اظهار داشت: به قدری این مجموعه با برکت بود که نیروهای بسیج در نبرد نظامی حضور پیدا کرده و نیروهای داوطلب بسیجی حضور فعال و ایثارگرانه‎ای در دفاع مقدس داشتند.

وی حضور نیروهای بسیجی را منحصر به یک قشر ندانست و گفت: در روزهای پایانی جنگ از همین نیروهای داوطلب بسیج نام‌آورترین فرماندهان را داشتیم که تعدادی از آنها شهید شده و تعدادی نیز هم‌اکنون مثمر ثمر در امور کشور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در این برهه زمانی رویکرد و تفکر امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همگان مشخص شد، افزود: خوشبختانه در دوران دفاع مقدس دفاع قوی در برابر صدام که حمایت‌های بسیاری از وی می‌شد؛ داشتیم.

وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ نیز مشخص شد که از بسیاری از کشورها اسیر داشتیم، افزود: این امر نشان داد که جنگ هشت سال دفاع مقدس منحصراً بین ایران و عراق نبوده و کشورهای دیگری نیز از صدام حمایت می‌کردند.

امام جمعه زنجان حضور مردم را یکی از دلایل عقب‌نشینی دشمن از اهداف خود اعلام کرد و گفت: پس از این امر دشمنان راهبرد دیگری را برای مقابله با کشور در پیش رو گرفتند.

وی همچنین به جنگ نرم دشمن نیز در راستای نابودی و ضربه زدن به انقلاب اشاره داشت و افزود: در این راستا نیز دشمن برنامه داشت که نسل سوم انقلاب را مورد هجوم قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تلاش دشمن برای هجوم به فرهنگ کشور گفت: شبیخون فرهنگی نیز دیگر تعبیر مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نرم دشمن بود که فرق آن با جنگ سخت آرام آرام ضربه زدن دشمن است.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم ابزارهای مختلفی توسط دشمن به کار گرفته می‌شود، افزود: در این راستا یک مرتبه غفلت مسئولان نظام موجب پیشروی دشمن شد، اما در این راستا 28 دستگاه دخیل هستند که باید در این راستا تلاش کرده و اجازه هجوم جنگ نرم دشمن را ندهند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر انجام مهندسی فرهنگی و عدم متهم کردن صرفا یک دستگاه در جنگ نرم دشمن اظهار داشت: جنگ نرم تانک و توپ ندارد و راهکارهای ورود دشمن در این جنگ آن بسیار است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آسیب‎‌های فضای مجازی و نقش تاثیرگذار آن در تهاجم فرهنگی افزود: ماهواره و آنتن خیلی ملایم وارد خانه شده و موجب تغییر سبک و شیوه زندگی افراد می‌شود.

وی جدا کردن جوانان از ریشه‌های اعتقادی را از جمله اهداف دشمنان در جنگ نرم دشمنان عنوان کرد و گفت: در این راستا دشمن خیلی هوشمندانه وارد عمل شده و فعالیت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به فعالیت حلقه‌های صالحین افزود: یکی از بهترین راهکارها برای اینکه نسل جوان به‌روز بوده و استحکام سیاسی داشته و تربیت اخلاقی داشته باشند، حلقه‌های صالحین است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های مقاومت بهترین بستر برای این امر هستند، گفت: در مساجد باید بیش از همه به بسیج دانش‌آموزی اهمیت داده شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بچه‌های مسجد در پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند، گفت: هم‌اکنون نیز بچه‌‎های مسجد تاثیر بسزایی در مقابله با دشمنان دارند.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید