امروز جمعه, 28 ارديبهشت 1403 - Fri 05 17 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 92/6/29

«مهمترین فرازهای خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 92/6/29»

خداوند بندگان خود را در آیات زیادی از قرآن کریمش به رعایت تقوا در تمامی ابعاد دعوت کرده است. من نیز خودم و شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم. بدانیم که انجام واجبات و ترک محرمات ستون فقرات تقوای الهی است.

این مطلب را حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن تنها راه رسیدن به تقوا را آنهم در تمامی ابعاد اطاعت از خدا، اطاعت از رسول خدا و اطاعت از صاحبان امر معرفی می کند و تاکید بر این دارد که با یکدیگر منازعه نکنید و آبروی یکدیگر را نبرید. ما که همه یک خدا را می پرستیم، از یک پیامبر پیروی می کنیم، در یک کتاب الهی مشترک برنانه های زندگی ما آمده است، شیعه دوازده امام هستیم چرا حفظ آبروی یکدیگر نمی کنیم؟ چرا صفت عیب پوشی را در خود تقویت نمی کنیم؟ تا عیب کوچکی را در کسی می بینیم برای بزرگ کردنش تلاش می کنیم. ولی چهار برابر آن عیب را که در خودمان است اصلاً نمی بینیم. تلاش کنیم در برابر وسوسه های شیطانی صبور باشیم. در مقابل توطئه های دشمنان صبر کنیم. در مقابل توطئه های دشمنان بایستیم و بدانیم که خداوند با صبرکنندگان است.

خطیب نماز جمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دین مبین اسلام در بیش از 14 قرن پیش گفته است که عزت ملتها در اختیار خودشان است. ذلت ملتها نیز در اختیار خودشان است. داشتن زندگی با عزت و زندگی توام با نکبت و بدبختی طبق تاکید خداوند در اختیار خود بشر است. در سیره حضرات معصومین (علیهم صلوات الله) نیز راه های رسیدن به زندگی عزتمندانه برای ما تعریف شده است. در قرآن بر این نکته تاکید شده است که عزت حقیقی از آن خداوند، از آن رسول خداوند و از آن مومنان است. دختر گرامی پیامبر (سلام الله علیها) چند روز پس از رحلت پدرش در مسجد حضرت نبوی در خطبه ای ماندگار بنام فدکیه خطاب به مردم را فرمودند: آی مسلمانان اگر می خواهید با عزت زندگی کنید، اگر می خواهید سربلند باشید، اگر می خواهید دشمنان بر سرنوشت شما تسلط نیابند، خدا راه را مشخص فرموده است و آن جهاد در مقابل دشمنان، ایستادگی در مقابل کافران و ایستادگی در مقابل توطئه گران است. از پدرم پیامبر نقل شده است که فرمودند همه خوبیها، همه کمالات و همه عزت و سربلندی زیر سایه شمشیر مجاهدان در راه خداست. زیر سایه جهاد با دشمنان  است.

دشمن ایران اسلامی تازه به پیروزی رسیده در سال 59 با نیت تجربه ایران جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کرد. دنیا به دشمن اطمینان داده بود که ظرف سه هفته ایران را اشغال خواهد کرد. از وضعیت ایران تازه پیروز شده در انقلاب کاملاً خبر داشتند. از وضعیت نظامی و تجهیزات نظامی و امکانات ایران اسلامی به خوبی آگاه بودند. با حسابی که کرده بودند اطمینان کرده بودند که ایران بیش از 10 روز نمی تواند مقاومت کند. ولی یک واقعیت موجود در ایران را ندیده بودند و آن هدایت رهبری ایمان و حضور مردم توام با باور در صحنه بود. هر جا این سه خصیصه باشد یاری و نصرت خداوند نیز در آنجا هست. در وصیت نامه شهیدان از این نصرت الهی به عنوان امدادهای غیبی عنوان شده است.

امام جمعه زنجان با ذکر این روایت از پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) که می فرمایند: اگر کسی در عمر خود در راه خدا جنگ نکند و حتی آرزوی رفتن به جنگ در راه خدا را نکند در وقت مردن منافق خواهد مرد اظهار داشت: 31 شهریور همواره در ایران اسلامی یادآور هجوم همه جانبه دشمن بعثی عراق تا بن دندان مسلح به ایران اسلامی در سال 1359 است. هنوز خبری از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی نگذشته بود که این جنگ بر ایران اسلامی تحمیل شد. این روز را باید به عنوان یکی از نقاط عطف پربار در حیات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد. اهمیت دوران دفاع مقدس برای همگان محسوس و ملموس است.

حضرت امام (ره) در باره دوران دفاع مقدس می فرمایند: مسئله جنگ 8 ساله مسئله ای نیست که ما می خواهیم فقط جنگ کنیم. یا می خواهیم دفاع کنیم. بلکه ما می خواهیم دفاع مقدس بکنیم. ما می خواهیم از آبروی اسلام و آبروی کشور اسلامی دفاع کنیم. این دفاعی است که عقل و اسلام هر دو قبولش دارند و با آن موافقند. همه می گویند باید دفاع کرد. اسلام اجازه نمی دهد ما به کشوری تعدی کنیم. لکن گفته است اگر به شما تعدی کردند توی دهنشان بزنید. وطن ما بصره و شام نیست. وطن ما اسلام است. جنگ در عین حال که ناگوار است و شهرهای ما را خراب کرد ولی برکاتی داشت. که اسلام به دنیا معرفی شد و اینکه چه اشخاصی و قدرتهایی در مقابل اسلام ایستاده اند و چه کسانی از اسلام می ترسند و چه قدرتهایی علیه اسلام قیام کرده اند. همه اینها در جنگ معلوم شد. رزمندگان ایران اسلامی در این دفاع مقدس آنچنان پیروزمندانه و شجاعان بر پیکر پلید صدامیان و آمریکائیان تاختند و آنچنان اسطوره های شیطانی را یکی پس از دیگری در هم شکستند که گویی دست مبارک مولای متقیان در روز جنگ خندق از آستین پرعظمت لشکریان ما بیرون آمده و در مبارزه تمامی اسلام در مقابل تمامی کفر ظفرمندانه و سرافراز با قامتی به بلندای ابدیت استوار ایستاده است. رضوان الهی به روان دلاور مردان ارتش، بسیجیان جهادگران، پاسداران، نیروهای نظامی و انتظامی و امت حزب الله که در قالب نام مقدس بسیج مردمی حماسه آفریدند. امروزه به برکت مقاومت این بزرگواران می توانیم به دنیا بگوییم که اگر بخواهیم می توانیم.

آیت الله خاتمی با گرامی داشت اول مهر یادآور عطر و بوی مدرسه و دانشگاه و با بیان این مهم که جوانان دانشجو و دانش آموز و هم چنین کودکان و نوجوانان دانش آموز کشور امانتهایی هستند در مراکز آموزشی و امیدواریم هم مجموعه آموزش و پرورش کشور با برنامه ریزی دقیق و اصولی، امانت دارهای خوبی برای نسل جوان و آینده ساز کشور باشند. ایشان سالروز تهاجم و اشغال افغانستان توسط آمریکا را ورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی و این کشور را اشغال کرد. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: اختلاف موجود در بین مسلمانان است که به آمریکا این جرئت را داده تا به بهانه های واهی به مسلمانان حمله کند. زیرا تروریست اصلی خود آمریکاست.

من آنانی که صرفه و صلاحشان را در این می بینند که ملتهای مسلمان و دولتهای مسلمان با یکدیگر بجنگند، از یکدیگر متنفر باشند، از یکدیگر بترسند و یکدیگر را تهدید کنند از قدرتهای استکباری و استعماری خطر ناکتر می دانم. تداوم قدرت استکباری و استعماریشان در دنیا وابسته به جنگ است. جنگ برای آنان وسیله غارتگری است. کشتار این همه ملتها، صرف اموال ملتها برای خرید تسحیلات برای چیست؟ برای این است تا کمپانیهای بزرگ تولید تسلیحات پول بیشتری بدست بیاورند. لذت بیشتری از زندگی خود ببرند. ممهترین ابزار این ددمنشان آدمخوار پرده نفاق و فریبی است که بر چهره خود کشیده اند. جوخه های تروریستی را تجهیز و به قصد جان بیگناهان روانه می کنند. آنگاه دم از مبارزه با تروریست می زنند. از دولت تروریست و جلادی که فلسطین را غصب کرده علناً پشتیبانی می کنند و آنگاه مدافعان فلسطینی را تروریست می نامند.

دولتهای آمریکا در طول این سالهای گذشته بخصوص رئیس جمهور نابخرد قبلی آمریکا که به عنوان مبارزه با تروریزم به اشغال دو کشور عراق و افغانستان دست زد و هزاران انسان بی گناه را به قتل رساند فرقش با تروریست چیست؟

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید