امروز دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403 - Mon 05 20 2024

منو


مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه‎

به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه جمعي از دانشگاهيان و حوزويان استان زنجان با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان ديدار کردند.

در اين ديدار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: اين جلسه از جمله جلساتي است که مشمول رحمت پروردگار قرار گرفته و مباحث علمي و معرفتي در آن مطرح مي‌شود.

آيت‌الله شيخ علي خاتمي با اشاره به اينکه استعمار جهان سوم را به طور کامل زيرسلطه خود قرار داده است، تصريح کرد: استعمار در گذشته ترفندهاي مختلفي را انديشيد و امام راحل نيز با انديشه‌هاي خود اين توطئه‌ها را خنثي کردند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: نظام سلطه به دنبال اين است که با به ميان کشيدن برخي از مسائل جامعه را متفرق کند.

وي با اشاره به اينکه در دوران حکومتي بني‌عباس تفکرهايي در جامعه مطرح مي‌شد تا مردم را به جان هم بياندازد، افزود: از سال‌هاي گذشته اين جنگ در جامعه وجود دارد.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان يادآور شد: زماني که پيشينه تاريخ ورود علوم دانشگاهي را مطالعه مي‌کنيم به اين نتيجه مي‌رسيم که اساتيد براي اين فعاليت مي‌کنند تا بستر سياست‌هاي استعمارگران را در جهان سوم فراهم کنند.

تمدن ايران اسلام يک تمدن بي‌نظير در جهان است

اين مسئول با اشاره به اينکه تمدن ايران اسلام يک تمدن بي‌نظير در جهان است، گفت: با آمدن دين اسلام اين امر شکوفا و پوياتر شده است ..

آيت‌الله خاتمي به روز وحدت حوزه و دانشگاه در تقويم کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: شهيد مفتح از نظر استعداد جزو نوابغ محسوب مي‌شود و در حوزه و دانشگاه شاگرد اول بوده است.

وي عنوان کرد: شهيد مفتح دانش‌آموخته هر 2 نهاد دانشگاه و حوزه بود و در هر 2 عرصه نيز ممتاز بود.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان تصريح کرد: زماني که بحث تعطيلي دانشگاه و موضوع انقلاب فرهنگي مطرح شد امام راحل فرمودند ما تلاش مي‌کنيم دانشگاه را مجري وحي الهي بسازيم.

اين مسئول خاطرنشان کرد: هدف اين است که قشر دانشگاهي و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها دل‌شان براي ايران و ايراني بسوزد و به فکر استقلال کشورمان باشند.

وحدت حوزه و دانشگاه به معناي کامل ساختن ملت ايران و حرکت با يکديگر است

آيت‌الله خاتمي با اشاره به اينکه وحدت حوزه و دانشگاه به معناي کامل ساختن ملت ايران و حرکت با يکديگر است، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معناي عبور 2 خط موازي بدون اصطحکاک است.

وي با اشاره به اينکه حوزه و دانشگاه هر 2 برنامه‌هاي خود را براي رسيدن به يک هدف مشترک اجرا مي‌کنند، تصريح کرد: ايراني بايد در اخلاق، قدرت، علم، اقتصاد، سياست و مديريت نمونه باشد.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به اينکه روح کلي اين قضيه براي دانشگاهيان و حوزويان است، افزود: در قرآن کريم آمده است مسلمانان نبايد در هيچ امري به کفار نياز داشته باشند.

اين مسئول در ادامه پيشنهاد داد درباره وحدت حوزه و دانشگاه يک دبيرخانه فعال وجود داشته باشد، گفت: پيشنهاد مي‌شود در سال يک يا 2 بار اين جلسه برگزار شود تا گفت‌وگويي در مورد روش‌ها، شيوه‌ها و اهداف صورت گيرد .

 

گزارش تصویری مرتبط :

مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه‎

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید