امروز دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403 - Tue 05 21 2024

منو


باید علوم دینی و قرآنی بیش از پیش در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

 باید علوم دینی و قرآنی بیش از پیش در مدارس مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امام جمعه زنجان بعد از ظهر امروز با حضور در دبیرستان علوم دینی و معارف اسلامی ناحیه 2 زنجان از دانش‌آموزان قرآنی و موفق در عرصه دینی تجلیل کرد.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی اظهار داشت: پیام عاشورا نباید در جامعه اسلامی فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه نوجوانان باید معارف و آموزه‌های دینی قیام عاشورا را بیاموزند، تصریح کرد: امام حسین (ع) خون خود را نثار حفظ اسلام کرد.

این مسئول با اشاره به جهل مردم روزگار امام حسین (ع) تاکید کرد: اگر آن بزرگوار قیام نمی‌کرد مردم آن دوره از زمان و دوره‌های بعدی همواره در جهل باقی می‌ماندند.

خاتمی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) و یارانش چهره سیاهی و ظلم یزید و حکومت ناحقش را به مردم نشان داد، اعلام کرد: امام حسین کشتی نجات گمراهان در طول تاریخ است.

وی خواستار انتقال پیام عاشورا به نسل آینده شد و تاکید کرد: اگر نسل جوان از اعتقادات دینی دوری کنند در گمراهی گرفتار خواهند شد.

امام جمعه زنجان قرآن را چراغ راه زندگی خواند و خاطرنشان کرد: کسی که این چراغ را با خود به همراه داشته باشد، هرگز در گمراهی نخواهد افتاد.

خاتمی از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا در مدارس به مباحث قرآنی بیش از پیش اهمیت دهند و اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان قرآن را سرلوحه خود قرار دهند در همه امور موفق خواهند شد.

گزارش تصویری مرتبط :

حضور در دبيرستان علوم ديني و معارف

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید