امروز جمعه, 28 ارديبهشت 1403 - Fri 05 17 2024

منو


برای اصلاح ساختار تربیتی، بایستی افراد متخصص و دغدغه مند وارد حوزه تربیتی شوند

 

جمعی از مسئولین و مربیان امور تربیتی بناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی با حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کردند              حضرت آیت الله خاتمی در این دیدار ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر گفت: آموزش و پرورش هم دغدغه مردم و هم مسئولین کشور است و این در حالی است که تمرکز خانواده ها عمدتا متمرکز بر موفقیت آموزشی فرزندان است تا پرورشی و بایستی به این نکته توجه کنیم که گسست نسلی اتفاق نیفتد و دانش آموزان به سمت آموزش مهارتهای زندگی اجتماعی سوق پیدا کنند.

ایشان با اشاره به ضرورت یادگیری مهارتهای زندگی گفت: دانش آموزان بایستی مهارتهای رفتار درست را هم در مدرسه و هم خانواده و هم جامعه یاد بگیرند و در این خصوص وظیفه معلمان خطیر است.

  آیت الله خاتمی روش موعظه را یکی از راهکارهای تربیتی دانست که علی رغم مهم بودن،  کافی و اثرگذار نیست و باید با نگاه فرا اداری به مساله تربیت نگاه و عمل کرد.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دغدغه مندی و علاقه مندی مربیان تربیتی را جزو شروط تحقق اهداف تربیتی دانست و تصریح کرد: برای اصلاح ساختار تربیتی، بایستی افراد متخصص و دغدغه مند وارد حوزه تربیتی شوند و وجود افراد اثرگذاری چون مرحوم روزبه و یا مرحوم افشارچی در حوزه تربیتی استان به خاطر دغدغه مند بودن آنان بود و افرادی که دغدغه دینی و ملی دارند موفق خواهند شد.

 ایشان رفتار عملی مربیان تربیتی را بسیار مهم خواند و افزود: قدم اول در تبلیغ دین اسلام این است که خودمان مسلمان کاملی باشیم و بعد به تبلیغ اسلام بپردازیم.

آیت الله خاتمی اثرپذیری دانش آموزان در دوره نوجوانی را شدیدتر خواند و اضافه کرد: در این دوران بایستی به فرزندانمان قدرت «نه» گفتن را بیاموزیم تا مهارتهای زندگی را در بهترین شکل یاد بگیرند و تحت تاثیر همسالان قرار نگیرند.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید