امروز جمعه, 28 ارديبهشت 1403 - Fri 05 17 2024

منو


لزوم تقویت قرائت قرآن کریم در بین طلاب

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان اظهار داشت: شرایط سنی طلاب به‌گونه‌ای است که آمادگی کامل ذهنی و فکری برای ممتاز شدن را دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد انسان‌ها زمینه داشتن صدای خوب را دارند، گفت: 10 درصد مابقی نیز اگر تلاش کنند این استعداد در وجودشان شکوفا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به لذت حاصل‌شده از قرائت قرآن در وجود انسان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: قرائت قرآن نشاط روحی خاصی در انسان ایجاد می‌کند و حتی کسانی که قادر به خواند آن نباشند با شنیدن لحن و صوت آن احساس خاصی پیدا می‌کنند.

خاتمی با اشاره به اینکه در قرآن کریم مباحث علمی مختلفی مطرح‌شده است، ابراز داشت: این مباحث انسان را به سمت قرآن جذب می‌کند.

وی بابیان اینکه طلاب باید قرائت قرآن را در خود بیش‌ازپیش تقویت کنند، گفت: این امر مهم با تمرین و تکرار حاصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در قرآن کریم اعداد هم مثل سایر پدیده‌ها جزء آیات و نشانه‌های الهی است، ابراز داشت: سه عدد در قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

خاتمی یکی از اعدادی که در قرآن دارای جایگاه ویژه‌ای است را عدد هفت اعلام کرد و اظهار داشت: عدد هفت ‌در قرآن دارای دو معنای مختلف است.

وی بابیان اینکه یک معنای عدد هفت ‌در قرآن کریم عدد ریاضی 6+1 و معنای دیگر آن نیز کثیر است، ابراز داشت: خداوند می‌فرماید ما زمین و آسمان‌های هفت گانه را در جهان خلق کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اضافه کرد: همچنین در قرآن کریم عدد 70 جایگاه ویژه‌ای دارد یکی معنای ریاضی و دیگری نیز معنای کثیر آن است.

خاتمی عدد 40 را از دیگر اعدادی اعلام کرد که جایگاه ویژه‌ای در قرآن دارد و گفت: در قرآن کریم عدد 40 معنای جالبی دارد.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآن کریم 40 عدد کاملی است، گفت: تقریباً همه پیامبران الهی در سن 40 سالگی مبعوث شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: اگر در سن 40 سالگی کسی یک مسئولیت سنگین و کلان داشته باشد اقبال عمومی پذیرش خوبی ندارد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید