امروز یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403 - Sun 05 19 2024

منو


اتحاد مردمی و ارتباط معنوی با رهبر؛ فاکتور اصلی پیروزی انقلاب‎

 

 

 

آیت‌الله علی خاتمی در جلسه شورای اداری استان ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دهه‌فجر از تاریخی‌ترین روزهای انقلاب اسلامی است. اگر چه در تاریخ ایران، نقاط عطف فراوانی داریم اما این ۱۰ روز، تاریخی‌ترین لحظات را برای کشور رقم زده است.

وی افزود: در شرایط اجتماعی دیروز که دنیا بین دو ابرقدرت تقسیم شده بود، پیروزی انقلاب اسلامی بدون اتکا به دو قدرت شرق و غرب، اعجاب بزرگی بود که باورش برای کسی آسان نبود.

این مسئول ادامه داد: در حرکت‌های اجتماعی و انقلابی باید سه فاکتور اساسی شامل ایدئولوژی، اتحاد مردم و رهبری وجود داشته باشد ولی اهداف انقلاب و ارتباط مردم با رهبر انقلاب پیوند معنوی داشت. در انقلاب اسلامی ایران امداد غیبی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، آغاز حرکت انقلاب را از سال ۴۲ دانست و گفت: اینکه انقلاب در سال ۴۲ پیروز نشد، به دلیل این بود که مردم در آن زمان آمادگی کامل را نداشتند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رفتار و اقدامات دشمن در قبال ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در این‌ سال‌ها دشمن ناجوانمردانه تحریم‌های زیادی را علیه ایران اعمال کرده ولی افتتاح‌هایی که در هر هفته انجام می‌شود، نشانه اقدامات خدمت‌گذاران نظام و امدادهای الهی است. اعتقاد بر این است که شاید توان و استعداد مسئولان بیشتر باشد، به همین دلیل باید بیشترین تلاش  را در انجام کارها مبذول کرد.

وی با تاکید بر توجه به بیانه گام دوم، یادآور شد: دو سال از عمر بیانه گام دوم انقلاب گذشته است. توجه به ظرفیت‌های رشد و تعالی، موضوعی بود که در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است که اگر به این موارد توجه شود، رسیدن به نقطه مطلوب، سهل‌تر می‌شود. بیش از ۴۰ بار مقام معظم رهبری در این بیانیه به جوانان توجه کرده است. ریل‌گذاری‌ها انجام ‌شده و حال باید ببینیم که تا چه میزان در مسیر حرکت کرده‌ایم.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید