امروز یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403 - Sun 05 19 2024

منو


محرم ماهی است هویت ما شیعیان با آن گره خورده است ‎

 

 

 

آیت الله علی خاتمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد محرم  که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه محرم ماهی است هویت ما شیعیان با آن گره خورده است، گفت:مهم‌ترین موضوعی که در این ماه باید مدنظر داشته باشیم، کمک به هم‌نوع است و این‌گونه نباشیم که در فکر رفاه خود بوده و از حال نیازمندان غافل باشیم.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصتی ارزشمند برای کمک به نیازمندان و پررنگ کردن جلوه شعور حسینی در این استان است، افزود: آنچه که از واقعه عاشورا در اذهان همه ما حک شده، این است که امام حسین حافظ دین اسلام که توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) به مردم نازل شده، بودند و بی‌تردید خون امام حسین (ع) حافظ اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با یادآوری اینکه در شرایط کنونی و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، هیئات شاخص مذهبی استان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه برگزاری مراسم محرم تبعیت کردند، تصریح کرد: امسال قرار است هر خانه یک حسینیه بوده و هر خانواده یک هیئت مذهبی را تشکیل دهد و این با برگزار نشدن مراسم محرم کاملاً منافات دارد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مردم زنجان بارها نشان دادند که تجلی شعور حسینی همواره بر شور آن مقدم بوده و این موضوع در محرم امسال بیش از همیشه بر همگان به اثبات خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی لازم است تا نیازمندان واقعی در استان شناسایی شده و با تهیه بانک اطلاعاتی دقیق در این زمینه، کمک‌های مومنانه انجام شود.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید