امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


ترویج رشوه، تهمت و خیانت از نشانه‌های جامعه بدون نماز است.

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 372

آیت‌الله شیخ علی خاتمی:

ترویج رشوه، تهمت و خیانت از نشانه‌های جامعه بدون نماز است.



آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به قرار گرفتن در هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اقامه نماز یکی از معروفات جامعه محسوب می‌شود و  باید به برپایی نمازهای جماعت توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه دعوت مردم به نماز، ساختن مسجد و تشویق و ترغیب مردم به نماز و برداشتن موانع برای اقامه نماز از بهترین معروفات است، یادآور شد: برپایی نماز یکی از مهم‌ترین دلایل قیام ابا عبدالله الحسین (ع) محسوب می‌شود.

* برپایی نماز فقط توجه به شکل نماز نیست

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برپایی نماز فقط توجه به شکل نماز نیست،افزود: باید به محتوا، فرهنگ و آثار و برکات و ابعاد این فریضه در جامعه توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اقامه  نماز جامعه را از منکرات باز می‌دارد،تصریح کرد: نماز جامعه را به سوی صلاح دعوت می‌کند.

آیت‌الله خاتمی یکی از دلایل وجود فساد در جامعه را عدم برپایی فریضه نماز دانست و افزود: اگر عطر، نور و برکات نماز در زندگی افراد، خانواده و جامعه وجود داشته باشد، آن جامعه به سوی خیر گام بر داشته و از فساد و گناه و خیانت دوری می‌کند.

وی با بیان اینکه از نشانه‌های جامعه بدون نماز ترویج رشوه، تهمت، دروغ، سوء ظن و خیانت است، افزود:  وجود غش در معامله،کم فروشی، ربا و خیانت از دیگر نشانه‌های جامعه بدون نماز است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه کربلا نیز نماز را به موقع بر پا داشت، افزود: وجود معضلات در جامعه نشان می‌دهد که در آن جامعه نماز به خوبی برپا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای اقامه نماز در میدان جنگ، چندین شهید و زخمی داد،گفت: برپایی نماز به عنوان فریضه‌ای واجب در جامعه از سوی امام حسین (ع) مورد تاکید بود.

* ضرورت اقامه نماز در عزاداری‌های در ایام محرم

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت اقامه نماز در عزاداری‌های در ایام محرم تاکید کرد و گفت: در هنگام نماز باید عاشوراییان و دسته‌های عزاداری طبل، شیپور و بلندگو را ساکت کرده و به برپایی نماز همت کنند.

وی با اشاره به تقارن روز عاشورا با روز استکبار ستیزی گفت: هئیت‌های مذهبی باید پیشگام در برپایی نماز باشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه چندین دسته عزاداری می‌توانند یک نماز جماعت را برگزار کنند، افزود: هئیت‌های مذهبی باید در برپایی نماز از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت توجه هئیت‌های مذهبی به این موضوع تاکید کرد و افزود: هئیت‌های مذهبی اهل نماز هستند و از این موضوع کوتاهی نمی‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حضور دانشجویان، دانش‌آموزان و آحاد مردم در راهپیمایی 13 آبان افزود: روز استکبار جهانی نیز مردم زنجان با  برپایی نماز ظهر در این برنامه عظیم فرهنگی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا امسال با رنگ و بوی حسینی، با شکوه برگزار می‌شود، افزود: باید این گرامیداشت به نحو مطلوبی برگزار شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه از دیدگاه امام علی (ع) دین اسلام بر روی سه ستون امر به معروف، نهی از منکر و اقامه حدود الهی پایه‌ریزی شده است، افزود: باید این سه ستون همواره مورد توجه افراد جامعه باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید