امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


گفت‌وگو با تسنیم

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 232

امام جمعه زنجان در گفت‌وگو با تسنیم:

رسانه‌ها وظیفه سنگینی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار تسنیم زنجان در مورد عملکرد خبرگزاری تسنیم، نقش رسانه‌ها در جامعه، سکوت برخی از کشورها در مورد وقایع غزه و اظهارات کاندیدای احتمالی جمهوری خواه آمریکا در انتخابات 2015 به طرح دیدگاه پرداخت.
وی با اشاره به وابسته نبودن تسنیم به احزاب سیاسی عنوان کرد: رویکرد خبرگزاری تسنیم این است که در جهت آگاهی بخشی به جامعه دینی ما قدم بردارد و تلاش دارد صادقانه عمل کرده و در خط کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت ‌‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: خبرگزاری تسنیم می تواند در چهارچوب کلی نظام و دیدگاه امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب که نقشه راه را نشان دادند حرکت کرده و بر این مبانی پافشاری کند.

وی با بیان اینکه پافشاری بر مبانی انقلاب خروجی خوبی را در پی دارد، ابراز کرد: خبرگزاری تسنیم با حرکت کردن در این مسیر نشان داده در چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کند.

در خبر رسانی اگر هدف خدمت رسانی باشد از جانبداری و گزینشی بودن به دور می‌شود

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: در مورد عملکرد رسانه‌ها باید اطلاعات دقیق و ریزی داشته باشیم که نگاه بنده به سبب اشتغلات کاری بیشتر در مورد بحث‌های فرهنگی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه آگاهی پیدا کردن از اخبار حق مردم است، گفت: انتظاری که از رسانه‌ها می‌رود این است که خبری مطابق با واقعیت مخابره کرده و در انتشار اخبار صادق باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه اخبار باید در راستای تقویت نظام و بالا بردن روحیه مردم و به دور از گرایشات جناحی باشد، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها می توانند در بالا بردن آگاهی‌ها و فرهنگ عمومی جامعه نقش مهمی را ایفا کنند.

وی اظهار کرد: اخبار منتشره نباید سبب ایجاد یاس و نا امیدی در مردم بشود بلکه باید به مردم دلگرمی بدهد و در بحث رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی و دینی جامعه خروجی این اخبار و مطالب باید سبب ایجاد آرامش، آگاهی و امید باشد.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: در زمینه انتقاد، واقع بینی باید ملاک کار قرار گیرد و نقدها منصفانه و توام با دلسوزی باشد و ارائه راه حل نیز در انتقاد‌ها در نظر گرفته شود.

وی تصریح با اشاره حدیث امام صادق(ع) در مورد گفتن عیوب آدمی گفت: امام صادق(ع) فرمودند "بهترین دوست آدم کسی است که عیوب مرا برای من بیاورد" و بنا به حدیث امام صادق(ع) انتقادها باید در مسیر کمال یک مسئول و مدیر باشد نه در راستای تخریب که در دین ما هم انتقاد سازنده ملاک بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: در بحث خبر رسانی علاوه بر صداقت و امانت که دو رکن اصلی در امر خبر است اخبار باید به دور از جنجال آفرینی و خالی کردن دل مردم باشد، اخبار نباید طوری منعکس شود که دل مردم را خالی کند.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ 8 ساله ایران و عراق صدام همه تانک‌های ما را بمباران کرد و از زمین، دریا و هوا پیشروی می‌کرد و امام(ره) هیچ وقت دل مردم را خالی نمی‌‌کرد و می‌فرمود " دیوانه‌ای آمد سنگی زد و رفت" امام(ره) هیچ وقت دشمن را بزرگ جلوه نداد.

آیت‌الله خاتمی ابراز کرد: رسانه‌ها هم باید دشمن را بزرگ جلوه ندهند از طرفی هم نباید در خیال زندگی کنیم بلکه باید با توکل بر خدای قادر و متعال نیرنگ دشمن را بشناسیم زیرا دشمن توانایی‌هایی هم دارد، باید این‌ها را کنار هم بگذاریم.
وی با بیان اینکه در خبر رسانی اگر هدف خدمت رسانی باشد از جانبداری و گزینشی بودن به دور می‌شود، گفت: بعضی‌ها فقط نصف خالی لیوان را می‌بینند، نصف خالی لیوان واقعیت است ولی نصف دیگر لیوان پر است و این نیز واقعیت است که باید دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: در اسلام دروغ حرام است به هر نحوی که باشد ولی واجب نیست هر راستی را هم بگوییم که سبب تضعیف روحیه مردم شویم.

اگر مقاومت انگیزه نداشت سلاح کارساز نبود

وی با بیان اینکه در جنگ غزه روحیه مقاومت و سلاحش سبب پیروزی مقاومت شد، عنوان کرد: اگر مقاومت انگیزه نداشت سلاح کارساز نبود.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در پیروزی جنگ نابرابر غزه اطلاع رسانی رسانه‌ها نیز نقش تاثیر گذاری داشت و خوشبختانه ایران به نام ایران خوب عمل کرد و با اطلاع رسانی دقیق روحیه مقاومت را افزایش داد.

وی ابراز کرد: در جنگ 6 روزه کشورهای عربی تنها 6 ساعت توانستند در مقابل اسرائیل مقاومت کنند و رژیم صهیونیستی توانست صحرای سینا از مصر، جولان از سوریه و از اردن کرانه باختری را بگیرد ولی اکنون تانک‌های مرکاوای اسرائیل تنها 100 یا 200 متر می‌توانند پیشروی کنند در حالی که قبلا کیلومترها پیشروی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان افزود: به نظر بنده اطلاع رسانی رسانه‌ها سبب افزایش روحیه رزمنده‌های مقاومت شده و در پیروزی آن‌ها نقش دارد.

رسانه‌ها وظیفه سنگینی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند

وی بیان کرد: نخستین قدم در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ و ترسیم فرمود‌ه‌‌اند نگاه به درون کشور و توجه به استعدادهای خود و یاس‌ از مساعدت دشمن است، این‌ها امهات قضیه هستند.

آیت‌الله خاتمی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در انتقال دیدگاه‌های علمی کارشناسان به جامعه و مسئولان کشور نقش اساسی را ایفا کنند.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند موفقیت‌های نظام را به مردم تبیین کرده و شعار ما می‌توانیم را با بیان نمونه به مردم بازگو کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: رسانه‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، رسانه‌ها باید بدون احساسات مسائل را بیان کنند توجه به توانای‌های درون سبب شده 36 سال مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با بازگو کردن موفقیت‌های نظام می‌توانند مردم را امیدوار کنند که ایران اسلامی توانسته و می‌تواند، گفت: وظیفه رسانه این است که توانایی‌ها را به مردم بازگو کند.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: ما 36 سال در تحریم هستیم، موضوع هسته‌ای 12 سال است که مطرح است و بحث هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

وی ابراز کرد: ما هر وقت قوی‌تر بودیم دشمن ناامید شده و وقتی ببیند ضعیف هستیم جسور می‌شود، پس ما باید با نگاه به درون از کمک دشمن نا امید شده و از توانایی‌های خود استفاده کنیم که رسانه‌ها هم در این مورد وظیفه سنگینی دارند.

نان بعضی‌ها در التهاب آفرینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نان بعضی‌ها در التهاب آفرینی است، گفت: بعضی‌ها ساخته شده‌اند که اختلاف آفرینی کنند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد آرمش در جامعه عنوان کرد: با عقل و منطق دینی می‌توان به این نتیجه رسید که در سایه آرامش است که اهل دنیا به دنیا و اهل اخرت به آخرت خود می‌رسند.

آیت‌الله خاتمی افزود: وقتی در جامعه شاهد التهاب آفرینی از طرف برخی‌ها نباشیم خروجی آن آرامش می‌شود.

برخی از کشورها در خانه‌های شیشه‌ای خود جرأت سنگ اندازی به رژیم صهیونیستی را ندارند

وی با اشاره به سکوت برخی از کشورها در مورد وقایع غزه عنوان کرد: عده‌ای وابسته به قدرت‌های بزرگ هستند و در خانه‌های شیشه‌ای نشسته‌اند و نمی‌توانند سنگ پرتاب کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه اسلام را بهانه کرده‌اند، تصریح کرد: این کشورها مطابق میل رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند.



وی خاطر نشان کرد: آمریکا خود را شریک استراتژیک رژیم صهیونیستی می‌داند و به همین سبب در بحث غزه آمریکا قصد دارد جای پای خود را در منطقه حفظ کند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: برخی از کشورها بحث عرب بودن و حقوق بشر را بهانه قرار داده‌اند، این‌ها خود دولت‌های دست نشانده هستند و وقتی کسی خودش دست نشانده باشد نمی‌تواند در برابر قدرت‌های استکباری ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه القاعده و داعش ساخته و پرداخته آمریکا هستند، ابراز کرد: هدف از تشکیل این گروهک‌های تروریستی خاموش کردن بیداری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به برخورد دوگانه و چندگانه آمریکا در منطقه گفت: آمریکا به خاطر نفت عراق وارد این کشور شد و در سوریه هم این جنایات با حمایت آمریکا انجام شد.

اظهارات کاندیدای احتمالی جمهوری خواه آمریکا جنبه تبلیغاتی دارد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم زنجان در مورد اظهارات یکی از کاندیداهای احتمالی جمهوری خواه آمریکا که گفته بود آمریکا باید برای مبارزه با گروه‌های تروریستی از ایران، سوریه و ترکیه کمک بگیرد و برداشتن بشار اسد به نفع آمریکا نیست و گروه‌های تندرو را حاکم بر سوریه می‌کند، تصریح کرد: این سخنان جنبه تبلیغاتی دارد و دروغی بیش نیست.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: اگر آمریکا دست از این کارها بردارد ساقط می‌شود، اکنون نیز آمریکا به گروه‌های تروریستی پول و تسلیحات می‌دهد و همه این‌ها بهانه است.

وی با بیان اینکه ایران نیازی به همکاری با آمریکا ندارد، اظهار کرد: ایران چنین کاری را انجام نمی‌دهد زیرا آمریکا قصد دارد بگوید ایران مجبور به همکاری با آمریکا شد و این سخنان تبلیغاتی بوده و برای فریب افکار عمومی مطرح می‌شود.

گفت‌و‌گو از علی الماسی

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید