امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


تفکر مهریه بالا تضمین زندگی، سوء برداشت است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 317

امام جمعه زنجان :

تفکر مهریه بالا تضمین زندگی، سوء برداشت است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان تشکیل خانواده را مقدس‌ترین بنای زندگی عنوان کرد و اظهار کرد: با وجود نظراتی که در خصوص وجود گسست فرهنگی در بین خانواده‌ها وجود دارد، اما توجه به فرهنگ غنی اسلامی موجب دوام بنیان خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر انتخاب همسر در پاساژها، خیابان‌ها و سینما در اثر دوستی خیابانی صورت می‌گیرد، افزود: انتخاب‌های خیابانی موجب کاهش دوام زندگی مشترک می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه 70 درصد ازدواج‌های خیابانی در تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است منجر به طلاق می‌شود، خاطرنشان کرد: باید خانواده‌ها در خصوص ازدواج فرزندان خود دقت نظر داشته باشند.

*وظیفه پدر فراهم زمینه ازدواج برای فرزند است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام یکی از وظایف پدر در قبال فرزند فراهم زمینه ازدواج برای فرزند است، تصریح کرد: اگر در اثر غفلت پدر، فرزند گناه کند، پدر در آن گناه شریک است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در صورت داشتن بلوغ جسمی، جنسی و عقلی باید زمینه ازدواج فرزندان را فراهم کرد، ادامه داد: کسی که ازدواج کند شیطان از او دور می‌شود.

وی با بیان اینکه جوامع مختلف با معضلات ازدواج روبه‌رو هستند، افزود: در همه ادیان از جمله مسیحیت و یهودیت تحریف شده دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص ازدواج وجود دارد.

این مسئول با اشاره به پرداخت مهریه به عنوان یکی از ارکان ازدواج خاطرنشان کرد: متاسفانه دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه این تفکر که مهریه را "کی گرفته و کی داده است:" ، دیدگاه غلطی در جامعه محسوب می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد با ساده انگاشتن موضوع مهریه مشکلاتی را در آینده برای خود به وجود می‌آورند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید دو طرف ازدواج در خصوص مهریه توافق کنند، تصریح کرد: این به این معنا نیست که بدون تفکر و پشتوانه فکری با در نظر گرفتن مهریه بالا زندگی زوجین را دچار مشکل کرد.

*مهریه‌های بالا ضامن دوام زندگی نیست

وی با اشاره به اینکه مهریه‌های بالا که بر اساس تاریخ تولد یا بر اساس تاریخ خاصی انتخاب می‌شود، ضامن دوام زندگی نیست، افزود: عقل، قانون و شرع چنین مهریه‌هایی را قبول نمی‌کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه با جاری شدن عقد داماد باید مهریه را بپردازد، افزود: متاسفانه تفکر "کی داده کی گرفته" در خصوص مهریه بسیاری از جوانان را راهی زندان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی افراد سنگین بودن مهریه را نشان شان خانوادگی خود می‌دانند، اضافه کرد:چشم و همچشمی در این خصوص موجب شده تا جوانان پایه‌های زندگی خود را درست نچینند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه میزان مهریه باید بر اساس توان مالی افراد تعیین شود، افزود: زن با برکت از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام کسی است که مهریه پایینی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصل مهریه برای حفظ عفاف و پاکدامنی زن در نظر گرفته شده است که نباید از آن سوء برداشت‌های همچون تضمین زندگی در آینده شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید