امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


عاشورا مکتب انسان ساز است.

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 331

امام جمعه زنجان:

عاشورا مکتب انسان ساز است.


آیت الله علی خاتمی روز شنبه با بیان این مطلب بر لزوم تبیین فرهنگ عاشورا و کربلا در جامعه تاکید کرد و این فرهنگ را موجب تقویت روحیه ایمان و جلوگیری از اشاعه و گسترش فساد برشمرد.

وی افزود: باید به خاطر داشت، اصلی که موجب پایداری اسلام تا کنون شده و به تشیع اقتدار بخشیده و نظام جمهوری اسلامی را طی هشت سال جنگ تحمیلی به پیروزی رسانده است، همین فرهنگ عاشورا و کربلای امام حسین(ع) به شمار می آید.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام علیه طاغوت زمان، همانگونه که در وصیت نامه خود نیز ذکر کرده است، دستیابی به قدرت و ثروت دنیایی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اباعبدالله الحسین(ع) بارها و بارها تا زمان وقوع حادثه عظیم عاشورا، فرموده اند که 'من برای احیای امت جدم و برپایی امر به معروف و نهی از منکر به پا خواسته ام'.

وی خاطر نشان کرد: عاشورا و کربلا سرشار از درس هایی است که همواره باید در تمام شرایط و برهه های تاریخی مورد استفاده مسلمانان قرار گیرد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: درصورتی که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و به پیروزی دست یافتند به برکت همان درسی بود که از عاشورا و قیام امام حسین(ع) گرفته بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه 36 سال ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه های دشمنان به دلیل تاسی از فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) است، گفت: هر زمانی که مسلمانان از خط ائمه معصومین به ویژه حماسه کربلا تبیعت کردند، به پیروزی و نصرت دست یافتند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید