امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


خانواده ها شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم کنند

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 311

آیت الله علی خاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازدواج امر مقدسی است و والدین باید فرزندان خود را برای این امر خیر آماده کنند.
وی یادآورشد: ازدواج تعهدی است برای پایبندی به زندگی با فردی دیگر و جوانان باید آمادگی پذیرش این مسوولیت بزرگ را داشته باشند.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: خانواده ها و جوانان باید متوجه باشند که مادیات در زندگی اولویت اول نیست و مهمترین ویژگی مورد نیاز برای آغاز زندگی مشترک ایمان و هم کفو بودن به شمار می آید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مستحکم ترین بنا در دین مبین اسلام، خانواده محسوب می شود، گفت: خانواده ها و جوانان باید برای ساخت این بنای مستحکم، در ابتدا ارزش های معنوی را لحاظ کنند و در نهایت به ارزش های مادی بپردازند.
وی به سختگیری خانواده ها در ازدواج در موضوعات مادی اشاره و بر لزوم همراهی والدین برای تامین بخشی از نیازهای زندگی جوانان به دور از تجمل گرایی تاکید کرد.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: زمانی که زوجی نسبت به هم علاقه ای دارند، والدین باید با آنان همراه و همدل شوند و زمینه ازدواج آنان را فراهم و از مطالبه شروط غیر ضروری و سخت خودداری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به زندگی ساده و بی آلایش امام علی(ع) و حضرت فاطمه کبری(س) اشاره کرد و این زندگی را بهترین الگو برای جوانان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که خانواده ها این زوج آسمانی را الگوی زندگی خود و جوانان قرار دهند، به حتم بسیاری از مشکلات کنونی پیش روی ازدواج آنان مرتفع می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید