امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Wed 05 08 2024

منو


نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان گفت: ذبح نيابتي در راستاي رعايت بهداشت اجرايي مي‌شود.

به گزارش روابط‌عمومي حسينيه اعظم زنجان؛ آيت‌الله علي خاتمي ضمن اشاره به طرح نيابتي اجرايي از سوي حسينيه اعظم زنجان، اظهار كرد: بهترين كاري كه اين كار انجام مي‌دهد، ذبح نيابتي است و با اين كار بهداشت نيز رعايت مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه عزاداري مردم زنجان به علت همدلي مردم و همچنين همكاري خوب صدا و سيما در انعكاس آن در دنيا مدل شده است.

امام جمعه زنجان با بيان اينكه بيشترين ذبح قرباني پس از منا در مراسم هشتم محرم ذبح مي‌شود، خاطرنشان كرد: بياييد تصميم بگيريم در اين زمينه نيز در دنيا الگو باشيم و كار ذبح گوسفندان را به ذابحان بدهيم تا از نظر بهداشتي و سلامت نيز خوب باشد.

 نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به حضور سه ساله خود در مراسم هشتم محرم، گفت: در اين مدت از نزديك عزاداري را مشاهده مي‌كنم، آمار وتعداد قرباني بسيار خوب است، اما يك مسئله شرعي است كه وقتي كسي مي‌گويد، من نذر كرده‌ام گوسفند را در جلوي دسته ببرم، بايد به بهداشت آن نيز توجه داشته باشد.

امام جمعه زنجان با بيان اينكه احتمال بيماري گوسفندان ذبح شده در جلوي دسته وجود دارد و اين بايد كنترل شود، افزود: پس از ذبح گوسفند 100 هزار نفر جمعيت  از روي آن رد مي‌شود و چون خون اين حيوان نجس است، اگر شخصي با همان كفش به مسجد برود يا با لباس آلوده به آن خون نماز بخواند، از نظر شرعي درست نيست.

آيت‌الله خاتمي همچنين با اشاره به عواقب باقي ماندن خون نجس حيوانات در خيابان، اضافه كرد: وقتي اين خون‌ها در خيابان باقي مي‌ماند، شهرداري با زحمت آنها را مي‌شويد، اگر هم شسته نشود به رودخانه يا باغ سبزي مي‌رود و آنها را آلوده مي‌كند و بعدا خود مردم از محصولات باغ استفاده مي‌كنند، كه همين موضوع موجب بيماري مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: براي رعايت شرع و همچنين بهداشت بهترين كار اين است كه گوسفندان را به مسئولان امر بدهيم تا آنها ذبح كنند، چراكه آنها بر اساس نيات نذر دهندگان ذبح مي‌كنند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید