امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


سلسله مباحث دروس اخلاق در حوزه ی علمیه زنجان 8/2/93

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: درس اخلاق
  • بازدید: 370

 

 

 

حضرت زهرا (س) در تاریخ شخصیتی بی مانند بوده و کاملترین  نمونه در فضایل اخلاقی در بین تمامی زنان عالم حضرت زهرا (س) است و اگر در تاریخ جست و جو کنید کسی در کمال مانند ایشان نیامده است . هرچند از لحاظ کمیت عمر شریفشان بسیار کوتاه بود ولی با برکت خود خوبی های زیادی را به مفسران برای کوثر معانی متعددی یادگار گذاشتند.
دین اسلام جاودانه و کاملترین ادیان بوده که یکی از آنها خیر کثیر است و از آن می توان به دین اسلام که به نوعی پایان دهنده ی همه ادیان الهی و آسمانی و البته کاملترین آنها نیز هست یاد کرد و این دین دینی جاودانه خواهد بود.
البته ناگفته نماند که در تفسیرهای متفاوتی نیز از کوثر به حضرت صدیقه طاهره (س) تعبیر کرده اند که درواقع اگر به شأن نزول آیه هم نگاهی گذرا داشته باشیم همین مورد بیشتر متبادر به ذهن می شود چرا که حضرت زهرا (س) به واقع خیرکثیر برای پیامبر (ص) و بویژه برای اهل بیت (ع) بودند.
دین مبین اسلام زنده کننده ی حقوق زنان بوده و یکی از بزرگترین خدمات اسلام بخشیدن حیات معنوی دوباره به جامعه بود که با دمیدن این روح ، انسانهای خفته در تاریکی و ظلمت را از خواب غفلت بیدار و زنده کرد و در کنار آن به زندگی زنان رنگ و بویی دوباره بخشید .اسلام زندگی دوباره به زنان و دخترانی که از زندگی محروم بوده و اکثریت زنده به گور می شدند ، بخشید و این حرف ها را که دختران مایه سرافکندگی خانواده هستند کنار زد و با تحمل رنج و مشقت های فراوان از سوی پیامبر اکرم (ص) این قوانین عرب جاهلی که چند صد سال قدمت داشت را ابطال کرد و وجود دختران را مایه برکت زندگی اعلام کرد.
و این را همگان باید بدانند که علت عزیز بودن حضرت فاطمه (س) این نبود که چون دختر پیامبر (ص) است پس باید عزیز باشد ، پیامبر (ص) دخترانی دیگر هم داشته است.حضرت زهرا (س) به علت دارابودن فضایل اخلاقی کثیر در ایشان و همواره سرشار از یاد خدا بودن این بانوی بزرگوار عزیز بودند.
امیدوارم إن شاءلله خداوند به همه ما توفیق دهد پیرو آن حضرت و ائمه اطهار (ع) و ولایت فقیه باشیم تا در دنیا و آخرت عزیز و روسفید باشیم.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید