امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


مردم در انتخابات با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: خبر های مرتبط
  • بازدید: 655

خطبه های نماز جمعه مورخ 14اسفند ماه 94

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

مردم در انتخابات با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند

آیت‎الله شیخ علی خاتمی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه چهاردهم اسفند 57 سال‌روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری است، اظهار داشت: توصیه دین کمک و یاری به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه در قرآن نیز به وظیفه انسان در برابر نیازمندان جامعه تاکید شده است، خاطرنشان کرد: افراد غنی و بی‎نیاز جامعه باید با انفاق مال خود به نیازمندان کمک کنند.

خطیب جمعه زنجان خاطرنشان کرد: تا زمانی که محرومیت افراد نیازمند برطرف نشده است این حق پا برجاست و باید به این موضوع توجه شود.

وی گفت: روح انفاق باید در جامعه گسترش‌ یافته و هر کسی بنا به بی‎نیازی خود به نیازمندان جامعه کمک کند.

آیت‌الله خاتمی روح نیکوکاری، امر خیر و احسان مردم زنجان را پیشتاز عنوان کرد و گفت: مردم زنجان در امر خیر همواره کمک کار نیازمندان بوده و در خصوص ایتام، بیماران به خوبی عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به 15 اسفند به عنوان روز درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی تصریح کرد: باید همه انسان‌ها به حفظ آب و خاک جدی بوده و اجازه ندهند که با مصرف بی‌رویه و تخریب موجب از بین رفتن آن شوند.

خطیب جمعه زنجان منابع طبیعی را ثروت ملی عنوان کرد و گفت: منابع طبیعی مال همه ملت‌ها در همه نسل‌ها بوده و در طول تاریخ باید همگان از آن استفاده کنند. فشار به جنگل‌ها زیاد است و باید در زمینه حفظ جنگل و منابع طبیعی جزو مسائل اصلی باشد.

وی در ادامه به روز ملی راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: هشت سال دوران افتخارآمیز دفاع مقدس در تاریخ ملت ایران است که باید شهدا، جانبازان، ایثارگران از یاد نرفته و این برهه به عنوان اقتدار نظام اسلامی به نسل‌های جدید منتقل شود.

آیت‌الله خاتمی گفت: نزدیک 5 هزار نفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به عنوان مظهر قدرت جمهوری اسلامی، ایثار ایثارگران و رزمندگان اعزام می‌شوند که با افتخارات نسل گذشته آشنا شوند.

وی با تقدیر از حضور هوشیارانه مردم ایران در عرصه انتخابات گفت: مردم در هفته گذشته پیروز این انتخابات بودند و مردم اراده کرده و با آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرده و سربلند از این عرصه بیرون آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ملت ولایی و همیشه در صحنه زنجان هفت درصد از میانگین کشوری نیز پیشتاز بودند که نشان‌دهنده میزان وفاداری مردم به نظام اسلامی و پایبندی به آرمان‌های شهدا، امام(ره) و اصل نظام بود.

وی با بیان اینکه مردم سوریه پنج سال است که برابر تجاوزگری‌ها ایستاده‌اند، ادامه داد: عمق استراتژیک ایران، سوریه و لبنان، فلسطین و نوار غزه و خاکریز نخست برای مقابله با دشمن است و اگر امروز مدیریت و حمایت می‌کنیم و اگر امروز جوانان در سوریه در مقابل داعش و جبهه النصره نایستاده بودند، باید در مرزهای خود با آنها می‌جنگیدیم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید