امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو


خطبه های نماز جمعه مورخ 22 آبان 94

به گزارش دفتر امام جمعه زنجان، حضرت آيت الله خاتمي نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با دعوت از مردم برای رعایت تقوای الهی گفت: سعادت و خوشبختي در دنيا و عزت و سعادت در آخرت در سايه رعايت تقواي الهي ميسر مي گردد.

اتفاقی که در برنامه فیتلیه افتاد، غیرقابل توجیه و توهینی به آذری زبانان بود، اما باید بدانیم،چندین سالی است که قومیت ها با همدلی در کنار هم زندگی می کنند،  تولید و پخش برنامه فیتیله تنها از روی غفلت نیست شاید دست هایی در کار است که قومیت ها را تحریک می کنند و موجب سوء استفاده دشمنان اسلام می شوند.

خوشبختانه با هوشیاری که مسئولان رسانه ملی نشان دادند، خیلی زود متوجه اعتراض آذری زبانان شدند و بلافاصله از همه ملت ایران عذرخواهی کردند، چرا که کل ملت ایران، مسلمان، ایرانی دارای قومیت ها و زبان های مختلفی هستند، مردم زنجان هم نسبت به برنامه فیتیله عاقلانه و متین برخورد کردند و مسئولان صدا و سیما نیز ضمن عذرخواهی قول داده اند با ناظر پخش و تهیه کننده این برنامه برخورد کنند که امید است این مسائل تکرار نشود.

اما باید دقت کنیم که نباید در داخل کشور به گونه ای رفتار شود تا دشمن از این موضوع سوء استفاده کند و باید در این ایام خاص وحدت، یکدلی و یکرنگی خود را حفظ کنیم، باید حزب، گروه، جریان سیاسی و تفکر و اندیشه سیاسی در مقابل منافع و وحدت ملی کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

توسعه علمی کشور نیز از دیگر موضوعاتی است که باید با جدیت مورد توجه باشد و باید تمام برنامه های مراکز دانشگاهی در راستای ایجاد تمدن نوین و بر اساس نیاز علمی کشور باشد، چوننگرش واقع بینانه به علم و دانش موجب اشتغالزایی خواهد شد.

 آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه هفته اینده 26 آبان ماه 59 روز آزادسازی سوسنگرد و روز خودکفایی در تولید گندم است، و برای تولید بهتر این محصول استراتژیک کشاورزی باید استعدادهای آب و خاک هر منطقه ای را برای کشت محصولی احصا کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهند و بر اساس همان ظرفیت اقدام به تولید و برداشت کنند.

باید توجه کنیم برخی از محصولات کشاورزی نیاز آبی فراوانی دارند که باید با استفاده از روش های نوین کشت در مصرف آب صرفه جویی کرد و  کشت محصول گندم باید جدی گرفته شود چرا که محصولی استراتژیک است.

همچنین در این هفته 24 ابان همزمان با ارتحال فیلسوف دانا حجت الاسلام سید محمد طباطبائی و روز کتاب و کتابخوانی است، اما متاسفانه باید گفت، به هر دلیلی شوق کتابخوانی در جامعه کاهش یافته است در حالی که رسانه های شنیداری و نوشتاری نمی توانند جایگزین کتاب شوند و مردمی که کتابخوان باشند بسیار متفاوت تر از کسانی هستند که اهل مطالعه نیستند.
واقعه اربعین و برگزاری این مراسم هم یکی از کارهای بزرگ مسلمانان هست که امسال هم برگزار خواهد شد، بر این اساس مردم استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی در راستای پذیرایی از زائران کربلای معلی در اربعین سالار شهیدان اقدام به برپایی چادرهایی در مسیر نجف به کربلا کرده اند.
خیمه های زنجانی ها در نجف اشرف برپا خواهد شد که روزانه وعده های غذایی 100 هزار نفر از زائران را تامین خواهند کرد

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید