امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


خطبه های نمازجمعه مورخ 27 شهریور 94

 

برای نیل به کمال انسانیت تنها راه رعایت تقوای الهی است . عزت دنیا و نجات آخرت فقط وفقط در سایه تقوای الهی تامین می گردد .

حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی امر مسلمین جهان  در استان و امام جمعه زنجان با بیان این  مطلب خود ونماز گزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت : خصوصیات و ویژگیهایی را که یک انسان باید برای مومن و شیعه واقعی شدن از آن برخوردار باشد در روایتی از وجود مبارک حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام چنین بیان شده است . آن حضرت فرموده اند  مومن وشیعه واقعی کسانی هستند که در برابر اوامر و دستورات ما تسلیم بوده در راهی که ما به آنان نشان می دهیم  بدون اما و اگر در آن راه حرکت می کنند .زیرا آنان اوامر و دستورات پیامبر و امامان معصوم را اوامر و دستورات الهی می دانند . یقین دارند که اطاعت از اوامر و دستورات پیامبر و امامان معصوم همانا اطاعت از اوامر و دستورات الهی می باشد . مومن و شیعه واقعی کسانی هستند که به هر طریق ممکن سخنان پیامبر و امامان معصوم را برای عمل کردن اخذ می کنند .راوی می گوید در محضر حضرت امام صادق علیه السلام بودیم صحبت از چرایی و چگونگی تسلیم در برابر اوامر و دستورات پیامبر و امامان معصوم به میان آمد . من عرض کردم ای فرزند رسول خدا اگر شما بفرمایید که نصف یک انار حلال و نصف دیگر آن حرام است برماواجب است در برابر سخن شما تسلیم شده امرتان را اطاعت کنیم .و این اوج تسلیم در برابر دستورات الهی و سفیران الهی می باشد .

خطیب جمعه زنجان در ادامه افزود : در بیان حضرت علی بی موسی الرضا علیه السلام در باره خصوصیات و ویژگی دیگر مومن وشیعه واقعی آمده است که آن حضرت فرمودند  آنان کسانی هستند که با دشمنان ما مخالفند . نمی شود انسان هم بگوید من رسول خدا و قرآنش را قبول دارم ولی برای اجرای دستور آن حضرت مبنی بر شرکت در جنگ و جهاد با دشمنان حال ندارم . نمی شود انسان بگوید من به رسول خدا ارادت دارم اما با دشمنان آن حضرت نمی خواهم دشمن باشم .زیرا لازمه دوستی با رسول خدا تسلیم در برابر دستورات آن حضرت است . لازمه دوستی با رسول خدا ضدیت و دشمنی با دشمنان آن حضرت است .و بر این واقعیت در قرآن نیز تاکید شده است . چون رسول خدا حق و دشمنان ایشان باطلند . و حق همواره ضد باطل و باطل نیز همیشه ضد حق است . امکان سازش بین این دو نخواهد بود .  نمی توان گفت به حضرت امام حسین علیه السلام ارادت دارم ولی حال رفتن به کربلا و یاری آن حضرت را ندارم . زیرا در چند جا در زیارت با فضیلت عاشورا خطاب به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام می خوانیم در صلح با کسانی که با تو در صلح باشند و در جنگم با کسانی که با تو در جنگ باشند . نمی توان گفت که از یزید بیزارم ولی حال درگیری و دعوای با اورا ندارم . چنین آدمی طبق تاکید آقا امام رضا علیه السلام مومن و شیعه واقعی نیست . زیرا از لسان مبارک آن حضرت گفتیم که مومن و شیعه واقعی کسی است که در مقابل دستورات رسول خدا وامامان معصوم تسلیم بوده با دشمنان آنان نیز دشمن باشد .و این همان تولا و تبرا است که بعدا واضح و روشن در باره آنها صحبت خواهیم کرد .

نماینده مقام معظم رهبری در استان به قسم شیطان در دشمنی با انسان در قرآن اشاره کرد و تاکید نمود : وقتی شیطان به عزت خدا قسم خورده است  که همیشه دشمن بنی آدم بوده و از شش جهت اورا برای دشمنی با او مورد حمله قرار خواهد داد آیا عقل سلیم قبول میکند که چنین موجودی را برای خود دوست بگیرد ؟ برای همین است که خداوند در قرآن به بندگان فرموده است بدانید که شیطان دشمن شما است شما نیز اورا دشمن باشید . بدانیم به تعبیر حضرت امام (ر ه ) شیطان اکبر در عصر حاضر آمریکا است . آمریکا پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران را نتوانست تحمل کند .لذا  از طرق مختلف  مخالفت با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داد . ابتدا تصمیم به کودتا در ایران گرفت .ولی به نتیجه نرسید . بعد جنگ را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد . اما به نتیجه ای نرسید . بعد به هجمه فرهنگی روی آورد .باز بی نتیجه ماند . امروز نیز با جنگ نرم وارد شده است .بدانیم دشمنانی مثل آمریکا هیچگاه با شعارنابود کردن وارد نمی شوند .بلکه با شعار برقراری امنیت ، ایجاد فضای دموکراسی ، مبارزه با تروریزم و ایجاد صلح وارد می شود . اما ورود دشمن نتیجه ای جز جنگ ، نا امنی و ویرانی چیز دیگری ندارد .چیزی که امروزه به وضوح می بینیم . این همه تجاوز ، کشت و کشتار مردم بیگناه در منطقه و ناامنی از آثار شوم حضور دشمنانی چون دنیای استکبار در منطقه است.  دشمنی که آمده بود تا به قول خود امنیت به وجود آورد . دموکراسی را اجرا کند . و با تروریزم مبارزه کند . بر همین اساس است که قرآن تاکید دارد بر اینکه از کافران برای خود اولیا نگیریم .

امام جمعه زنجان با اشاره به مناسبتها سالروز آزاد سازی سوسنگرد را گرامی داشت و خاطر نشان کرد : حادثه تاسف بار کشته شدن جمعی از زایران بیت الله الحرام نشان از بی تدبیری حکام آل سعود در مدیریت اداره امور حرمین شریفین می باشد . طبق آماری که اعلام شده حدود هفت هزار زایر حج در چند سال اخیر در مکه مکرمه در حوادث مختلف جان خود را از دست داده اند . خاطره تلخ شهید و مجروح شدن تعداد کثیری از حجاج ایرانی به دستور حکام آل سعود در مراسم حج ابراهیمی از یادها نخواهد رفت . حجاجی که در یک  تظاهرات آرام حتی بدون هیچ شعاری مراسم برائت از مشرکین را انجام می دادند . جا دارد هیئت ها و گروه هایی  از کشور های اسلامی  مدیریت اداره امور حج ابراهیمی را بدست گیرند . چون بارها دیده ایم هرجا مدیریت اجرای کاری بدست خود مسلمانان بوده هیچ مشکلی بوجود نیامده است . بارزترین وجه این کار را در اربعین حسینی سال گذشته شاهد بودیم . قریب به بیست میلیون زایر بدون کوچکترین مشکل در حالیکه از سوی گروه های تروریستی داعش تهدید هم شده بودند مراسم اربعین شهدای کربلا را با سربلندی و شکوهی چشمگیر انجام دادند . از دیگر مناسبتهای قابل ذکر هشتم ذی الحجه سال 60 هجری قمری است .روزی که حضرت سید الشهدا علیه السلام تصمیم به خروج از مکه به طرف کوفه را گرفتند . حضرت قبل ازحرکت در خطبه ای خطاب به همراهان فرمودند هرکس آمادگی برای لقای پروردگار را دارد و آماده است تا خون خود را در راه خداوند بذل کند با من حرکت کند . اگر خدابخواهد فردا حرکت خواهم کرد .

آیت الله خاتمی سی و یک شهریور ماه را به عنوان یکی از روزهای حساس در تاریخ ایران و یکی از روزهای جنایت بار در پرونده جنایتبار آمریکای جنایتکار خواند و اظهار داشت : در چنین روزی در سال 59 صدام رئیس رژیم بعثی عراق را تحریک کرد تا جنگ با ایران اسلامی نو پا را آغاز کند . جنگی که صدام در مصاحبه اش گفته بود ادامه مصاحبه ام را هفته آینده در تهران تمام خواهم کرد . ولی با پایداری و استقامت ملت بزرگ ایران در طول هشت سال نتوانست کاری از پیش ببرد .جا دارد هفته دفاع مقدس امسال پر رنگتر از گذشته گرامی داشته شود . و سخنرانان در این هفته مردم خصوصا نسلهای سوم و چهارم ایران اسلامی را به ویژه در رابطه با علل و عوامل تحمیل جنگ از سوی دشمنان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آگاه سازند . نکته دیگری را که میخواهم به شما عرض کنم این است که روز عرفه اگر منزلت شبها وروزهای قدر را نداشته باشد کمتر از شبها و روزهای قدر هم نیست . لذا سعی برآن باشد همان طوری که  شبهای قدررا با عظمت برگزار می کنید روز عرفه را نیز با شکوه  گرامی بدارید . از فضیلتهای اعمال این روز مخصوصا از دعای پر فیض عرفه غفلت نشود .

امام جمعه زنجان با تاکید بر همت و تلاش مضاعف مربیان و معلمان آموزش وپرورش به امر تربیت و پرورش حدود چهار میلیوم دانش آموز در سال تحصیلی جدید در کنار بحث آموزش و ارتباط خیلی نزدیک اولیای دانش آموزان و خانواده ها با مربیان و مدیران مدارس ، جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محکوم کرد و تصریح نمود : متاسفانه بر اثر غفلت سران کشورهای اسلامی که لاف بیهوده اسلامیت و مخصوصا عربیت آنان گوش فلک را کر کرده است  در مقابل یورش وحشیانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به بیت المقدس این گونه سکوت کرده اند  . مقام معظم رهبری در باره دشمنان می فرمایند (( دشمنان انقلاب اسلامی کسانی هستند که از سالها قبل با شعار برقراری امنیت ، مبارزه با تروریزم ، برقراری دموکراسی و ایجاد صلح وارد منطقه شدند . اما اکنون دستاورد حضور آنان که با این شعارهای فریبنده آمده بودند نا امنی ، ظهور تروریزم وحشی و خشن و شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه است . شعار برقراری دموکراسی که از سوی آمریکا برای ورود به منطقه سر داده می شد امروز به مشکلی بزرگ در منطقه تبدیل شده است .زیرا مرتجعترین و دیکتاتورترین رژیمهای منطقه با کمک و حمایتهای آمریکا به جنایات خود ادامه می دهند )).

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید