امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 94

 

خطبه های نماز جمعه زنجان - مورخ 29 خرداد 1394

آیت الله خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت : ماه مبارک رمضان فرصتی برای بندگی خالص خداوند است، آنچنان که شایسته این ماه است، می باشد، درقرآن کریم نیز آمده است اگر مردم فضیلت ماه رمضان را درک می کردند، آرزو داشتند که در هر ماه و هر روز ماه رمضان باشد، در این ماه خداوند گناهان را می بخشد، رمضان ماه برکت است، در این ماه خواندن یک آیه قرآن ثواب یک ختم قرآن را دارد، دادن  افطار به یک مومن همچون آزاد کردن یک برده است، اینها همه برکت است چرا که ماه بازگشت به سوی خداوند است.

وی ادامه داد: آنهایی که  در ماه های قبل گناه کرده بودند، این ماه،روزهای آشتی با خداوند است، و خداوندی که شایسته سوال و درخواست و دعا است، در این ماه گناهان را می‌‎آمرزد، اما روزه گرفتن در این ماه آدابی دارد که باید آن را رعایت کرد، یکی از آداب آن رعایت موارد ظاهری است که این موارد مربوط به عامه مردم است، اما چیزهای دیگری نیز است که باید رعایت شود و دو عضو از بدن در گناه در این ماه نقش دارند، زبان و گوش.

آن چیزی که در این ماه بسیار ارزشمند است، بحث نماز شب است، همه می دانند که فضیلت نماز شب بسیار است، و حضرت پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده اند که حتی اقامه یک رکعت نماز شب در این ماه نیز بسیار ثواب دارد و این اهمیت مسئله است، اما این نکته دارد و اگر کسی یک رکعت را خواند، عادت می کند که بقیه نماز شب را نیز به جا آورد.

خطبه دوم:

حضرت آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه زنجان  نیز با دعوت از مردم برای رعایت تقوای الهی بیان کرد: روز 30 خرداد یکی از روزهای سیاه درپرونده مزددوران استکبار است که در این روز بمبی در حرم امام رضا (ع) منفحر و شد و تعدادی اززائران به شهادت رسیدند، شهادت دکتر مصطفی چمران مصادف با روز بسیج اساتید نیز از دیگر مناسبت های پیش رو در هفته آینده است، شخصی که در دامن انقلاب به نحو احسن بزرگ شد و برای همگان الگو است، کسی که از همان دوران جوانی و نوجوانی نبوغ و استعداد وایمان داشت و این باعث شد در همه دوران همیشه به عنوان شاگرد اول و ممتاز باشد.

شروع دوران جنگ تحمیلی پایه گذار جنگ های مردمی بود و در پایان نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد و کفن نیز به عنوان زیباترین لباس در تن وی بود، امروز نیز نسل جوان نیز باید کامل ترین الگوی خود را شهید چمران قرار دهند، یکم تیر نیز روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است و به دستور امام خمینی (ره) سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شد.

همچنین در هفته آینده روزها مصادف با هفته قوه قضائیه است، که در دیدار کارکنان قوه قضائیه با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند، قوه قضائیه یعنی آن دستگاهی که بخش عظیمی از مقاصد نظام جمهوری اسلامی بستگی به کارآیی و کارکرد آن قوه دارد. مسئله عدالت، مسئله احقاق حقوق، مسئله قانون گذاری، مسئله ایستادگی در مقابل زورگویی، مسئله ایستادگی در مقابل متجاوز، مسئله ایستادگی در مقابل سوء استفاده و دادن احساس آرامش به ملت در زندگی چیزهایی نیست که در جمهوری اسلامی بتوان به چشم کم اهمیت به آنها نگاه کرد. این وظایفی است که متوجه قوه قضائیه است. قو قضائیه متکلف و متعهد این کارها است. دادن امنیت به مردم در امنیت اجتماعی، در امنیت اقتصادی، در امنیت اخلاقی و در امنیت حیثیتی یک پایه مهمش روی دوش قوه قضائیه است. ما هم عرض خدا قوت به این عزیزان و به این بزرگواران داریم.

مسئله دیگر بازگشت 175 شهید غواص به کشور است، رجعت پیکر پاک و مطهر 270 شهید جنگ تحمیلی و 175 شهید غواص به کشورمان شهدایی که با دستان بسته و در راه دفاع از کشور به شهادت رسیدند، فضای معنوی خاصی به کشور بخشیدند و  تشییع پیکر شهدا به عنوان هدیه‌ای آسمانی، فرصتی تبلیغ ارزش جهاد و شهادت و تبلیغ اصول و ارزش‌های نظام و انقلاب بود، از دیگر موضوعاتی که امروز در کشور مطرح است،مذاکرات هسته ای است، اما مذاکره کنندگان باید بدانند خطوط قرمز مذاکرات همان چارچوب هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما تعیین کرده‌اند و مسئولان مذاکره‌کننده کشورمان باید بیش از پیش در مقابل زیاده‌خواهی های دشمنان مقاومت و ایستادگی کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید