امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 92/12/23

«مهمترین فرازهای خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 92/12/23»

رعایت تقوای الهی در تمامی ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، قولی، فعلی، اقتصادی و فرهنگی برای تک تک بندگان خداوند از مردان گرفته تا زنان لازم و ضروری است. پس خودم و شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی سفارش و توصیه می کنم.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید رضا موسوی طیبی امام جمعه موقت زنجان با بیان مطلب فوق در خطبه های نماز جمعه با ذکر این نکته که در ایام فاطمیه قرار گرفته ایم تاکید نمود: ایام فاطمیه یادآور شهادت مظلومانه و جان سوز دخت نبی مکرم اسلام حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است. وجود مقدسی که دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت است. بر همگان این ایام را تسلیت وتعزیت می گویم. عظمت شخصیت دختر پیامبر در کوچکترین سوره مبارکه قرآن کریم به زیباترین وجه ممکن از جانب پروردگار بیان شده است. در این سوره خداوند وجود حضرت زهرا (سلام الله علیها) را به کوثر یعنی چشمه همیشه جاری بیان فرموده است و خطاب به پیامبرش می فرمایند: کوثری بر تو عطا کردیم. پس نماز به جای آور و شتری قربانی کن. بدان که دشمنان تو، آنانی که ترا ابتر یعنی دنبال بریده می خواندند خود ابتر هستند. در این سوره مبارکه پیشگویی های قاطعانه ای بیان شده است. پیشگویی هایی که شاید مردم آن روز آن را با دید تمسخر می نگریستند ولی امروز تمامی این پیشگوییها کاملاً مشهود وملموس است. یکی از پیشگوییها کثرت نسل اولاد حضرت رسول بود. تاریخ شاهد بوده، هست و خواهد بود که از پس از نزول سوره مبارکه کوثر تا این تاریخ تمامی کسانی که برای در اهتزار بودن پرچم اسلام در جهان با دشمنان اسلام مبارزه کرده اند از اولاد بنی فاطمه و از نسل پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بوده اند که در قرن حاضر نیز نمونه بارز این افراد حضرت امام راحل (ره) بود. پیشگویی دیگر آمده در سوره مبارکه کوثر ترویج و ماندگاری دین پیامبر بود. تاریخ بعد از اسلام تا کنون شاهد بوده و هست که دشمنان این دین تلاش و کوشش زیادی برای نابودی و از بین بردن دین اسلام کرده اند اما نه تنها نتوانسته اند کاری بکنند بلکه روز به روز شاهد ترویج و گسترش بیشتری دین اسلام در جوامع بشری بوده و هستیم. از دیگر پیشگوییها طبق تاکید خداوند در سوره مبارکه کوثر دنباله بریده بودن دشمنان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می باشد. تاریخ بعد از اسلام همواره شاهد بوده و هست همان طوری که روز به روز بر عظمت و شکوه اسلام در جوامع بشری افزون می گردد در مقابل اثری جز بدنامی برای دشمنان اسلام نمانده است.

خطیب جمعه زنجان به مصادف شدن ایام نوروز 93 با ایام فاطمیه اشاره کرد و تصریح نمود: از آنجایی که مردم ایران اسلامی علوی مذهب و فاطمی مرام هستند انتظار این است که حرمت ایام فاطمیه را که یادآور شهادت حضرت فاطم (سلام الله علیها) است نگه داشته باشند. البته این بدان معناست که دست از دید و بازدید اقوام و بستگان بکشند. خیر بلکه بر دید و بازدید در ایام نوروز که خود نوعی صله رحم است بسیار نیز تاکید شده است. مراد این است که در این دید و بازدیدها حد و حدود به گونه ای رعایت شود که حرمتها شکسته نشود. خدای ناکرده رفتارهایی مشاهده نگردد که بعضاً گناه آلود و معصیت زا باشد. از مناسبتهای در خور توجه و تامل در این ایام یکی سالروز انفجار بمب در نماز جمعه تهران توسط منافقان کوردل بود که در این حادثه عده ای از نمازگزاران به شهادت رسیده و مقام معظم رهبری که امامت جمعه آن روز بود به افتخار جانبازی نایل آمد. مناسبت دیگر سالروز کشتار وحشیانه مردم حلبچه توسط رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس با بمباران شیمیایی است. در این حادثه دل خراش جمع کثیری از انسانهای بی گناه اززن و مرد گرفته تا کودک و نوجوان و جوان و حتی بچه های شیرخوار به شهادت رسیدند. عمل ددمنشانه ای که آثار مخرب آن امروز نیز ملموس و مشهود است. سالروز گرامیداشت شهدا را پشت سر گذاشتیم که در خصوص این روز مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به طور مفصل و بسیار خوب با شما نمازگزاران سخن گفتند. اما یادمان نرود که تمام نعمات در دست امروز ما به برکت خونهای پاک شهیدان حاصل گردیده است. افرادی که از تمام هستی خود برای بقا و گسترش دین اسلام و بقا و دوام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران گذشتند. پس بر ما فرض است تا همواره یادشان، نامشان و راه پرافتخارشان را زنده بداریم و شهدای بزرگمان را تکریم کنیم. باید سخنرانان در سخنرانیهای خود، مداحان در مداحی های خود، هیئت های مذهبی در مراسم خود قدردان شهیدان قدردان والدین شهیدان و قدردان خانواده های معظم شهیدان باشند و از آنان تکریم کنند زیرا آنان چشم و چراغ ملت ایران اسلامی هستند.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان با آرزوی تبدیل حال همه خانواده های ایرانی به بهترین حالات در سال 1393 اظهار داشت همان گونه که مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید فرموده اند ما نباید هیچ وقت از دشمنی دشمنان غفلت کرده و بر دشمن اطمینان کنیم. مواظب مرزهایمان با دیگر کشورها باید باشیم. حال که مسئله اقتصاد و مقاومتی با بهترین وجه توسط مقام معظم رهبری بیان شده است لازم است بر همه ما به ویژه مسئولین و برنامه ریزان نظام جمهوری اسلامی ایران که نه فقط در حد شعار وچند همایش و جلسه مقطعی بلکه با نهایت تلاش و کوشش برای تحقیق این انتظار رهبری عزیز نظام اقدام و برنامه ریزی نمایند.

قبل از خطبه های نماز جمعه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با گرامیداشت سالروز شهدا گفت: برخورداری از امنیت بهره مندی از آسایش و آرامش و داشتن اقتدار امروز ما در عرصه های جهانی مرهون فداکاری، ایثار و شهادت شهدای گران قدر ما، جانبازی جانبازان عزیز و صبر و مقاومت آزادگان سرافراز ما و همدلی، همبستگی و وحدت ملت ایران اسلامی در دوران انقلاب تا پیروز شدن و در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر توطئه های گوناگون دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است. پس بر همه ما فرض است همواره یاد و نام شهیدان پرافتخارمان را، اهداف بلند و راه پرافتخار آنان را زنده بداریم و از شهیدان و خانواده های معظم آنان، از ایثارگران و جانبازان و از آزادگان ما تکریم و قدردانی نماییم.

آقای نیک بخش اسفندماه را محرم کربلای ایران خواند و تاکید کرد: بیش از سیزده درصد شهدای تقدیم شده به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در اسفندماه به درجه رفیع شهادت رسیده اند. لذا این ماه ویژگی خاصی از لحاظ شهید و شهادت نسبت به دیگر ماه های سال دارد. بزرگترین عملیاتهای در دوران دفاع مقدس در اسفندماه صورت گرفته است. زیرا رزمندگان دوران دفاع مقدس می خواستند اکنون که سال در حال تغییر و تحول است آنان نیز با ایجاد تغییر و تحول در وضعیت دفاع مقدس موجب خوشحالی مردم و مسئولین ایران اسلامی باشند.

در پایان عرض کنم که ایمان به خدا، ولایتمداری، اقامه نماز در جامعه، پایداری در تحقق اهداف، حفظ ارزشهای و شعائر اسلامی و پویایی راه شهادت از جمله تاکیدات شهیدان در وصیت نامه های آنان است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید