امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 21مهر ماه 1396

نماینده مقام عظمای ولایت در استان و امام جمعه زنجان خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت: اصلی ترین محور موضع گیری و قیام سیدالشهدا علیه السلام طبق تاکید خود آن حضرت هنگام خروج از مدینه امر به معروف و نهی از منکرمطابق باسیره و سنت جدش رسول خدا و پدرش علی بن ابیطالب علیهم صلوات الله اعلام گردید. زیرا بالاترین معروف یعنی سیره و سنت پیامبراکرم و علی بن ابیطالب و بالاترین منکر یعنی غصب حکومت حق توسط غوغا سالاران اموی صورت گرفته بود. سیدالشهدا در قدم اول امر به معروف و نهی از منکر را با خون خود وخون یاران شهیدش اجراکرد. قدم بعدی اجرای امر به معروف و نهی از منکر می بایست از طریق پیام شهادت سیدالشهدا و یاران با وفای آن حضرت در جامعه محقق می گردید. و چه زیبا ، اثر گذارو تکان دهنده میراث داران شهدای کربلا یعنی اهل بیت اسیر حضرت ابا عبدالله علیه السلام پیام شهادت شهدای کربلا را به گوش مردم زمان و همه مردمان در آینده تاریخ رسانیدند. در این قدم یاحرکت حضرت امام سجاد علیه السلام و عمه اش زینب کبری سلام الله علیها نقش بسیار تاثیر گذاری داشتند  مردم شام در زمان شهادت سیدالشهدا چهل و دوسال بود که مسلمان شده بودند. اما اسلامشان طبق تاکید حضرت امام ( ره ) اسلام نبوی و اسلام علوی نبود . بلکه اسلام اموی داشتند. یعنی آنچه از اسلام می دانستند توسط فرزندان ابوسفیان خاصه معاویه آموخته بودند. مردم شام با تبلیغات دستگاه حکومت معاویه آنچه در باره پیغمبر و اهل بیت آن حضرت گفته شده بود باور داشتند. در چنین جوی یزید علی الظاهر به عنوان پیروز جنگ مجلس جشنی را با حضور حد اکثری مردم و سفرای دیگر کشورهاترتیب داده و اسرای جنگی را وارد آن مجلس کرد. سخنگوی حکومت خود را امر کرد تا خطابه بخواند . و او تعریف ازابو سفیان، معاویه و یزید را آغاز کرد. در ادامه به امیرمومنان و سیدالشهدا سلام الله علیهم دشنام داد در اینجا بود که حضرت سجاد علیه السلام تصمیم گرفت بالاترین جهاد را یعنی گفتن حق در برابر حاکم ستمگر را عملی کند.
آیت الله خاتمی افزود: حضرت سجاد علیه السلام  با شدت ضعفی که ازآزار و شکنجه داشت با تکیه برعصااز جای برخواست و باشکستن سکوت حاکم بر مجلس فریاد برآوردکه وای برتو باد ای کسی که سخن می گویی. رضایت خالق را به رضایت مخلوق فروختی ؟ تمام توجهات مجلس به سوی امام سجاد جلب شد. رو به یزید کردو فرمود « یزید اجازه می دهی بر روی این تخته ها بایستم و با حاضران سخن بگویم »؟ یزید با شناختی که از اهل بیت رسول خدا داشت مخالفت کرد. با اصرار حاضران یزید با سخن گفتن امام سجاد علیه السلام موافقت کرد . حضرت سجاد بر بالای منبر ایستاد فرمود « بنام خداوند بخشنده مهربان ». حاضران با نگاه به یکدیگرزمزمه کردند او کیست که سخن با نام خدا آغاز می کند. مگر نگفتند که آنان بر دین پیغمبر خروج کرده اند. و امام سجاد در ادامه فرمود « حمد و سپاس مخصوص خداوند یکتا است. و عاقبت خیر فقط برای تقوا پیشگان است ». سکوت بر جمعیت حاکم شد. امام ادامه داده فرمودند « مردم برخی از شما مارا می شناسید. اما اکثریت شما مارا نمی شناسند. پس دقت کنید تا خود را برشما بشناسانم. مردم بدانید که خداوند مارا به امتیازاتی چون علم  حلم ، سخاوت ،کرامت ، شجاعت و قرار دادن محبت ما در قلوب مومنین آراسته است که هیچکس دیگر غیر از ما از آن برخوردار نیست. خداوندبه ما عنایت فرمود تا پیغمبر از ما باشد. شیر خدا و پیامبر یعنی حمزه سیدالشهدا از ما باشد. جعفر طیار از ما است. سیده نساءالعالمین از ما است. سبطین پیامبریعنی حسن وحسین از ما است. مردم بدانید من فرزند مکه و منا هستم. من فرزند زمزم وصفا هستم. من فرزند گسترش دهنده دین پیغمبر هستم. من فرزند کسی هستم که در تمام عمرش حتی یک لحظه هم مشرک نبود. و....». چون مشکل اصلی مردم شام این بود که امامت وولایت را نمی شناختند لذا حضرت سجاد علیه السلام با مناسب دیدن موقعیت هشتاد و چهار فضیلت از فضایل امیر مونان علی علیه السلام را که معرفی کامل امامت و ولایت است برای حاضران بر می شمارد. با این سخنان امام سجاد جمعیت گریسته و گفتند خدا لعنت کند کسانی را که برشما ظلم کرده و عزیزانتان را کشتند. یزید احساس خطر کرده با استفاده مذهب علیه مذهب دستورداد برای قطع کردن سخنان حضرت سجاد موذن اذان بگوید. موذن تکبیر را گفت. امام سجاد فرمود « خدا بزرگتر از آن است که به وصف درآید ». موذن شهادت بر وحدانیت خدارا گفت. امام سجاد فرمود « مردم بدانید خونم  گوشت بدنم و استخوان هایم شهادت می دهند غیر از خدای واحد خدای دیگری نیست ». موذن شهادت نبوت پیامبر را گفت. در این هنگام امام سجاد خطاب به یزید فرمود « یزید پیغمبری را که موذن به نبوتش شهادت داد جد تواست یا جد من؟ اگربگویی جدتواست همه می دانند که دروغ می گویی. اگر بگویی جد من است پس چرا فرزندانش را کشته و اهل بیت رسول خدارا اسیر کرده ای »؟ و اینگونه بود که قدم دوم فلسفه اصلی قیام امام حسین علیه السلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر در شام تاثیر خود را گذاشت.
خطیب جمعه زنجان در بیان مناسبتها بیست و دوم مهر روز جهانی استاندارد را مورد توجه قرار داد وتاکید کرد: طبق تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه به درون، تولید کنندگان داخلی برای جلوگیری ازمصرف کالاهای خارجی در کشوروبرخوردارکردن مصرف کنندگان ازکالاهای مرغوب، موظفند کالاهای با کیفیت را مطابق با اصول استاندارد تولید نمایند. سالروز شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی در سال 61 ، سالروزآتش زدن مسجد جامع کرمان در سال 57 ، روز پیوند انجمن اولیا و مربیان مدارس و روز تربیت بدنی و ورزش نیز از جمله مناسبتهای پیش رواست که به علت فرصت نامحدود در اختیار فقط به آنها اشاره می کنم. درپایان همانطوری که بارها گفته ام امکان سازش بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران اصلا وجود ندارد . زیرا آمریکا همواره سعی در حفظ خوی و خصلت امپریالیستی و سلطه طلبی دارد. و ایران اسلامی هم همواره در حفظ انقلابی گری،دستاوردهای انقلاب، ارزشهای انقلابی وحرمت خون شهداتلاش می کند. تلاش آمریکا برآن است که مسئله برجام از جانب ما نقض گردد تا هزینه سنگین آن به گردن جمهوری اسلامی ایران بیفتد. خوشبختانه با موضع گیری حکیمانه رهبری عزیز نظام آمریکا در این توطئه پیروز نخواهد شد. از طرف دیگر با تمام توان ایران هراسی را دامن زده و تلاش می کند زمینه استفاده از فرصتهای بدست آمده در برجام را از ایرا صلب کند. در روزهای اخیر نیز شاهدیم بهانه هایی از قبیل محدودیت مسائل موشکی ایران، بازدید از مراکز نظامی و تضعیف یکی از نهادهای انقلاب یعنی سپاه پاسداران را برای کنترل ایران اسلامی مطرح می کند. خوشبختانه تمامی مسئولین کشور یکپارچه و متحد در مقابل این زیادیخواهی های آمریکا ایستاده اند . مقام معظم رهبری دراین باب فرموده اند « این نیست که خیال کنیم دشمنی آمریکا با ایران بخاطر مسئله هسته ای است. ملت ایران به خواسته های آمریکا نه گفت . ملت ایران گفت آمریکا علیه ما هیچ غلطی نمی تواند بکند. اینان با موجودیت جمهوری اسلامی ایران مخالفند. با نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی مخالفند. اینکه دشمن از سپاه بدش می آید معلوم است. می خواهید آمریکا از نیروی قدس شما خوشش بیاید؟ شما توقع دارید آمریکا مثلا فرض کنید از فلان سردارماکه در این زمینه فعال است خوشش بیاید؟ خوب معلوم است که بدش می آید. معلوم است شرط و شروط می گذارد».   

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید