امروز سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Tue 04 23 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 14 مهر ماه 1396

نماینده مقام عظمای ولایت در استان زنجان با تاکید به اینکه عزت در دنیا و نجات در آخرت فقط و فقط در سایه رعایت تقوای الهی فراهم می گردد خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کردو در باره فلسفه قیام حضرت ابا عبدالله علیه السلام گفت : آن حضرت در وصیت نامه خود فرموده اند « هدف من از این قیام آن است تا نابسامانی ایجاد شده در جامعه اسلامی و زندگی فردی و اجتماعی امت جدم را طبق سیره و سنت جدم رسول خدا و روش پدرم علی بن ابی طالب اصلاح نمایم . هدف من احیای فرهنگ اصیل دینی ، فرهنگ و معارف قرآنی ، روش زندگی پیغمبر و پدرم علی ، منش اخلاقی پیغمبر پدرم علی در جامعه است . زیرا سعادت و خوشبختی مردم در جامعه اسلامی در اطاعت بی چون چرا از فرهنگ دینی و قرآنی ، سنت پیامبر و سیره پدرم علی فراهم خواهد گردید . خداوند در قرآنش پیغمبر را برای مسلمانان الگوی کامل برای رسیدن به سعادت  معرفی فرموده است . و این الگو در جامعه اسلامی متروک شده است . در عوض افکار تفاخرجاهلی ، برتری طلبی ، مسابقه برای دنیا داری و ثروت اندوزی در جامعه احیا شده است . لذا وظیفه من این است که روش پیامبرو پدرم علی رادر برخورد با خانواده ، در برخورد با  مومنان و در برخورد با کافران ، منش پیامبر و پدرم علی را در برقراری عدالت در جامعه ، رسیدن هر حق داری به حق خویش و رفع ظلم از جامعه و اخلاق پیامبر و پدرم علی را در زندگی فردی و اجتماعی مردم احیا کنم . وظیفه من این است که امر به معروف و نهی از منکر کنم » .

امام جمعه زنجان با تاکید به شناخت معروف و منکر تصریح کرد : قوانین الهی معروفند . دعوت جامعه به توحید معروف است . اموری که خوشایند جامعه برای رسیدن به آرامش ، به ترقی و تعالی است معروف است . رعایت حقوق مردم و همسایه  معروف است . دادن احسان و صدقات معروف است . خواندن نماز و قرائت قرآن معروف است . وفای به عهد و پیمان معروف است . تعهد در برابر حقوق دیگران معروف است . هرچیزی که مایه اذیت در جامعه باشد منکر است . امری که موجب عقب افتادگی جامعه و سقوط اخلاق در جامعه باشد منکر است . دروغ گفتن منکر است . غیبت کردن و تهمت زدن منکر است . سوء ظن نسبت به دیگران منکر است . خیانت در امانت منکر است . خلاف وعده و عهد و پیمان عمل کردن منکر است . ترویج فساد و بی بندو باری در جامعه منکر است . بی اخلاقی کردن در جامعه منکر است . طبق تاکید آمده در قرآن اولین وظایف پیامبران این بود که مردم را به بندگی و عبادت خدا و دوری از طاغوت و ظلم به دیگران دعوت کنند . اما از جانب خداوند بر پیامبر خاتمی که نامش در کتب پیامبران گذشته آمده و پیامبران اولوالعزم آمدنش را خبر دادند . و خداونددر قرآنش اطاعت و پیروی از او را بر همگان واجب کرده اولین وظیفه اش امر به معروف و نهی از منکر تعیین شده است . پیغمبری که ازجانب خداوند هرچیز پاک و طیب را بر مردم حلال و هر چیز نا پاک و خبیث را بر مردم حرام فرموده است . پیغمبری که آمد تا قوانین ساخت دست بشر را از بین برده و در سایه قوانین الهی به مردم عزت و عظمت  ببخشد . در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمده است که آن حضرت فرموده اند « کلمه لا اله الله همیشه انسان  و جامعه را  از عذاب دور کرده از نکبت و نابودی نجات می دهد . بشرطی که آن را تحقیر نکنیم . فردی پرسید ای رسول خدا چگونه می توان کلمه لا اله الله را تحقیر کرد ؟ و آن حضرت فرمود زمانی کلمه لا اله الله تحقیر می شود که مردم نسبت به ترویج و انجام منکرات در جامعه اعتراض نکرده امر به معروف نکنند » .

آیت الله خاتمی در بیان مناسبتها شانزدهم مهر ماه روز جهانی پست را  مورد توجه قرار دادو ضمن قدر دانی از زحمات فعالان در پست جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد : صدام افلقی رئیس رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس چون د ید با همه حمایتهای برخوردار از دنیا در جبهه های نبرد با رزمندگان ایران اسلامی نتوانست کاری بکند لذا با چراغ سبز آمریکا و دیگر حامیان غربی خود در شانزدهم مهر ماه سال 66 شهر سومار را بمباران شیمیایی کرد . مهمتر از عمل جنایتبار صدام این بود که حامیان دروغین دفاع از حقوق بشر آن روز در مقابل این جنایت وحشیانه صدام افلقی لال شده  نه گوشهایشان خبری را در قبال این جنایت شنید و نه چشمهایشان چیزی را دید . مناسبت قابل ذکر دیگر سالروز شهادت یکی از سرداران رشید انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است . این سردار شهید کسی نیست جز سردارحاج حسین همدانی که به عنوان مستشار نظامی به درخواست کشور سوریه به آن کشور رفت . وی با تجربه ای که در دوران دفاع مقدس داشت به نتیجه رسید که برای پیروزی بر گروه های تکفیری النصره و داعش باید نیروهای مردمی سوریه در کنار نیروهای نظامی با دشمن مبارزه کنند . لذا نیروهای مردمی را با نام جبهه مقاومت وارد میدان نبرد با النصره و داعش کرد . این سردار سرافراز انقلاب اسلامی ، نظام جمهوری اسلامی ایران و دوران هشت سال دفاع مقدس که کارهای مهمی در دوران جنگ تحمیلی در جبهه ها کرده بود در نوزدهم مهر ماه سال 94 به درجه رفیع شهادت نایل گردید . مناسبت دیگر سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب به فرمان مقام معظم رهبری است . از آنجایی که دشمنان اسلام ، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود به بهانه های مختلف اقدام به ایجاد تفرقه بین اقوام و فرق مذاهب می کردند لذا امام المسلمین رهبری عزیز نظام با هدف جلوگیری از این توطئه های دشمنان در نوزدهم مهرماه سال 69فرمان تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب را صادر فرمودند .

خطیب جمعه زنجان با اشاره به نوزدهم محرم سالروز حرکت اهل بیت حضرت سیدالشهدا در قالب کاروان اسرا از کوفه به شام تاکید کرد : اصل عزاداری برای بعد از عاشورای حسینی است . هرچند ما تمام توان خود را برای حداکثر تا دوازدهم محرم برای عزاداری می گذاریم . در حالیکه اسرای کربلا نقش اثر گذار و سازنده ای در پاسداری از مکتب شهادت و رهایی بخش سیدالشهدا داشتند . اگر نبود نقش آفرینی اهل بیت در قالب اسیر از کربلا به کوفه ، از کوفه به شام ، از شام مجددا به کربلا و از کربلا به مدینه ، حادثه عاشورای کربلای حسینی شاید لابه لای صفحات تاریخ با توجه به توطئه ای که دشمن برای نابودی اسلام در سر داشت محو می شد و از یادها می رفت  شاعر چه زیبا گفته است که ( کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود ) . در زمان حادثه کربلا چهار شهر از شهرهای مهم جهان اسلام بودند . یکی از این شهرها مکه مکرمه بود که قبله گاه مسلمانان بود . دومین شهر مدینه بود که مرکز حکومت اسلامی رسول خدا  محل مسجدالنبی و  محل مرقد مطهر آن حضرت بود . سومین شهر مهم مقر قدرت ، ثروت و مکنت امویان یعنی شام بود . و چهارمین شهر شهر سراسر آشوب و فتنه و عبرت انگیزکوفه بود  توطئه بنی امیه این بود که با تبلیغات منفی به مردم بباورانند که امام حسین علیه السلام فردی بود که بر امیر مومنان زمان یعنی یزید خروج کرده خونش هدر بود لذا خونش ریخته شد . اما از آنجا که طبق تاکید حضرت سجاد علیه السلام دشمنان دین و اهل بیت رسول خدا از احمق ها هستند بنی امیه نیز حماقت کرده فاجعه کربلا را آفریدند . در روز عاشورا کشته های خود را دفن کرده بدنهای امام حسین و یاران شهیدش را دفن نکردند . و اهل بیت آقا امام حسین علیه السلام را در قالب اسرا شهر به شهر گرداندند . نتیجه این حماقت بنی امیه موجب شد تا پیام شهادت و پیام خون امام حسین علیه السلام و یاران شهیدش بدون اینکه تحریف شود توسط امین ترین و پاک ترین افرادی که با چشمان خود جنایات بنی امیه در روز عاشورا را دیده بودن یعنی اهل بیت اسیر امام حسین به مردم اعلام گردد . و مردم بدینوسیله از عمق جنایات بنی امیه خبر دار شوند . راوی گوید اهل بیت اسیر امام حسین علیه السلام روز دوازدهم محرم وارد کوفه شهری که به دستور عبیدالله زیاد امیر کوفه غرق در شادی و سرور پیروزی بر سیدالشهدا بو د و تمام شهر آذین بندی شده بود شدند . عبیدالله دستور داد تا اسرا را وارد مجلسی کنند که با حضور حد اکثری مردم تشکیل شده بود . انتظار داشت که اسرا در برابرش به عجز و التماس بیفتند . اما اسرا بسیار با وقار و سنگین و بدون اعتنا به عبیدالله وارد مجلس شدند . عبیدالله عصبانی شده فریاد زد این زن کیست که اینطور بی اعتنا به من وارد مجلس شد ؟ یکی از درباریان که اسرا را می شناخت گفت این دختر علی بن ابی طالب زینب است . با شنیدن نام زینب عبیدالله گفت خدا را شکر که شما را رسوا کرد و دروغ شما را آشکار کرد . در این هنگام زینب فریاد برآورد که عبیدالله رسوا ی اصلی گناه کنندگان هستند . دروغگو آنانی هستند که آشکارا گناه می کنند . وما از آنان نیستیم . عبیدالله گفت دیدی خداوند با برادرت چه کرد ؟ اورا کشت و ما را پیروز کرد . و زینب در پاسخ فرمود من جز زیبایی چیزی ندیدم . عبیدالله عصبانی شد و خواست که به حضرت زینب حمله کند که اورا از این کار باز داشتند .

نماینده ولی امر مسلمین در استان زنجان با قدر دانی و تشکر از نیروهای انتظامی استان اظهار داشت : سیاست دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا این است که با تجزیه کشورهای اسلامی چون سوریه و عراق و ایران  اولا سلطه خود را برکشورها حفظ کند . ثانیا امنیت و آرامش کامل را برای رژیم غاصب و نامشروع اسرائیل فراهم کند . اخیرا در کردستان عراق شاهد این حرکت خبثانه دنیای استکبار بودیم . اما خوشبختانه مسئولین سیاسی منطقه با حرکتی هوشمندانه و آگاهانه با این مسئله برخورد کردند . امیدواریم با تدبیر مسئولین سیاسی ایران ، عراق ، ترکیه و سوریه این توطئه دشمن به زودی خنثی گردد . طبق تاکید مقام معظم رهبری آمریکا همیشه در فکر ایجاد یک بستر مزاحمت برای کشورهای اسلامی است . معظم له در سال نود وپنج فرموده اند « یک تصور غلطی در ایران وجود دارد و آن این است که ما با آمریکا می توانیم کنار بیاییم . و با کنار آمدن با آمریکا بتوانیم مشکلات ما را حل کنیم  واین یک تصور درستی نیست . ما نمی توانیم به توهم تکیه کنیم . باید به واقعیتها تکیه کنیم . اولا از لحاظ منطقی نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی هرگز مورد محبت و ملاطفت نظامی مثل نظام آمریکا قرار نمی گیرد . ثانیا رفتارهایشان از پنجاه سال پیش ، شصت سال پیش در ایران همواره خیانت ، توطئه و تفرقه بوده است . از بیست و هشت مرداد ، در دوران طاغوت و از اول انقلاب تاکنون نگاه کنید ببینید رفتار آمریکا با ما چگونه بوده است . در رژیم طاغوت آمریکا به چشم یک ثروت به او نگاه می کرد . در عین حال ضرباتی که در همان دوران از سوی آمریکا به ایران وارد شده ضربات کاری و موثر است . کسانی که با تاریخ آشنایند ، بازندگی آن دوران آشنایند کاملا می فهمند و تصدیق می کنند . بعد از انقلاب هم که معلوم است . از روز اول شروع کرده اند به خیانت و عناد و تا به امروز هم ادامه دارد » .

قبل از خطبهها فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی گفت : وظیفه اصلی نیروی انتظامی تامین امنیت اجتماعی جامعه است . این مهم در بیانات حضرت امام ( ره ) نیز تاکید شده است . آنجا که می فرمایند « تامین امنیت کشور یکی از بزرگترین کارهای ارزشمندی است که همه نیروهای کشور مکلف به آن هستند » . مقام معظم رهبری فرموده اند « مسئله امنیت بسیارمهم بوده و در درجه اول قرار دارد . زندگی روز مره مردم ، فعالیتهای علمی ، اقتصادی و ادا ره کشور بدون وجود امنیت امکان پذیر نیست . امنیت در درجه اول حقوق مردم است . اگر محیط نا امن باشد هیچ خواسته و خوشی برای مردم باقی نمی ماند . یکی از مهمترین ارکان امنیت کشور نیروی انتظامی است » . نیروی انتظامی مصمم است با انسجام و وحدت و با استفاده از مشارکت اقشار مختلف مردم ، نیرو های مسلح ،دستگاه قضایی و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی امنیت را برای مردم و جامعه تامین نماید . با اندکی دقت در وضعیت کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان می توان به وضوح دریافت که نیروهای انتظامی در کشور و استان با همکاری تمامی دستگاه های ذکر شده هدفش حفظ امنیتی است که در کشور وجود دارد . طبق تاکید مقام معظم رهبری نیروی انتظامی خدمتگزار و امین مردم است .

این مقام مسئول با اشاره به مسئله استقلال کردستان عراق تاکید کرد : بدانید تنها حمایت کنندگان از استقلال کردستان عراق دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل است . هدفشان ازاین حمایت برای آن است تا منطقه را به آشوب کشیده به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند . اما مردم منطقه کردستان عراق باید بدانند چترحمایتی را که آمریکا و اسرائیل برسرشان گرفته اند چتر محکمی نبوده وتار عنکبوتی بیش نیست . مسئولین سیاسی و امنیتی کشورهای عراق ، ایران ، ترکیه و سوریه نباید به دشمن این اجازه را بدهند که به راحتی بتوانند دست به تجزیه طلبی بزنند . نیروی انتظامی در کشور و استان برای حفظ حراست از امنیتی که به برکت خون شهدای زیادی به دست آمده و افراد زیادی نیز جانباز شده اند با تمام وجود و تا آخرین قطره خونش از کیان ایران اسلامی و مردم عزیز دفاع خواهد کرد . مقام معظم رهبری  در خصوص ماموریتهای نیروی انتظامی فرموده اند « نیروی انتظامی ماموریتهای متنوع و گسترده ای در سراسر کشور دارد . هیچ سازمان و نیرویی به اندازه نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم قرار ندارد . توانایی در قدرت ، اقدام به موقع و رشادت این نیرو مایه افتخار و سربلندی است » . این بیانات رهبری عزیز مبین رضایت معظم له از نیروی انتظامی است . می توان گفت که نیروی انتظامیهمواره زیر ذره بین مردم است . نیروی انتظامی ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران است . ماموریت نیروی انتظامی در حفظ حقوق شهروندی و ساماندهی رفتار اجتماعی است . عملکرد نیروی انتظامی در نزد مردم به عنوان عملکرد نظام تلقی می گردد . هدف در نیروی انتظامی مردم داری و جامعه محوری است . نیروی انتظامی با اسرار مردم سروکار دارد . عملکرد نیروی انتظامی را می توان گفت که جهاد اکبر است . این موارد تفاوت بین نیروی انتظامی با سایر نیروهای مسلح کشور را مشخص می کند .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید