امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 23 تیر 96

 

نماینده مقام عظمای ولایت در استان و امام جمعه زنجان خود و تک تک نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت :  بهترین راه برای رسیدن به تقوای الهی بنا به تاکید قرآن کریم قرار گرفتن در راه پیامبرو اهل بیت آن حضرت است که  برای انسانها اسوه حسنه می باشند . پس اگر به دنبال نجات ، هدایت ، سعادت و خوشبختی هستیم تلاش کنیم در راهی قرار بگیریم که پیامبر و اهل بیت مطهرش علیهم صلوات الله آن راه را پیموده و عمل کرده اند . چرا که تاکید شده است کسانی محب خدا هستند که از پیامبر و اهل بین آن حضرت تبعیت می کنند . و خداوند نیز چنین کسانی را دوست خواهد داشت . حضرت امام باقر علیه السلام فرموده اند « کسانی محب ما خواهند بود که مطابق خواست و دستور ما عمل کنند » . از حضرت امام صادق علیه السلام سئوال شد که بنا و اساس دین اسلام چیست ؟ آن حضرت فرمودند « اساس و علامت دین اسلام پنج چیز است . اولین اساس و علامت دین اسلام نماز است . نمازی که پیامبر صلی الله علیه و آله آن را ستون دین خوانده اند . و در قیامت اول از نماز سئوال می کنند . اگر قبول افتد قبولی سایر اعمال دور از ذهن نخواهد بود » . از همسر حضرت امام صادق علیه السلام نقل است که آن حضرت در آخرین لحظات عمر خود خواستند تا خویشان و محبان دور او جمع شوند . چون جمع شدند حضرت به عنوان آخرین توصیه و آخرین سخن فرمودند « از شفاعت ما در قیامت بهره مند نخواهند بود کسانی که نماز را سبک می شمرند » .

آیت الله خاتمی در بیان مناسبتها بیست و سوم تیر ماه سالروز وفاق ملی و حماسه همبستگی در دفاع از ارکان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خاصه ولایت فقیه در سال 78 را درخور اهمیت دانست و تاکید نمود : آگاه باشیم که دشمن از دشمنی با انقلاب و نظام ما دست بر نداشته است . اگر ما در مقابل دشمن غفلت کنیم مطمئن باشیم که دشمن از ما غافل نخواهد بود . او همواره در فکر توطئه برای شکست انقلاب و تضعیف نظام اسلامی ما و جایگاه رفیع ولایت فقیه است . مقام معظم رهبری در در سال 89 در رابطه با توطئه دشمن فرموده اند « نمی شود قبول کرد که جبهه دشمنان اسلام و انقلاب که به شدت از ناحیه بیداری اسلامی تهدید می شوند برنامه ریزی بلند مدت نداشته باشند . هیچکس نمی تواند باور کند مگر ما ساده لوح باشیم . غافل باشیم . این را باور کنیم که حتما دشمن برنامه های بلند مدت دارد . کما اینکه این حوادثی که اتفاق می افتد دست بیگانگان در آن نمایان است . چیزهایی که دفعتا بوجود آمده باشد نیست . خلق الساعه نیست . اینها برنامه ریزیهای بلند مدت و میان مدت دارند . برنامه ریزی کرده بودند . اینطور نبود که همان شب تصمیم بگیرند فردا عمل کنند . نه من در همین فتنه 88 به بعضی از دوستان قرائن و شواهد را نشان دادم . حتما دشمن از ده تا پانزده سال قبل برنامه ریزی می کند . بعد از رحلت حضرت امام ( ره ) برنامه ریزی داشتند . اثر آن برنام ریزی در سال 78 ظاهر شد . مسائل کوی دانشگاه و آن قضایایی که اغلب یادشان است بعضی هم شاید درست یادشان نباشد و قضایایی که در سال 88 پیش آمد یک تجدید حیاتی بود از طرف دشمن برای برنامه ریزی آنان » . معظم له در باره راه غلبه مردم بر فتنه های موجود و فتنه های احتمالی فرموده اند « فتنه همیشه هست . امروز یک دشمن است . فردا یک دشمن دیگر است . پس فردا یک کس دیگر و یک جور دیگر است . یک ملت وقتی بیدار بود ، آگاه بود ، عازم بود ، ایمان خودش را حفظ کرد ، زنده بود و رویش داشت در مقابل همه این معارضه ها با آسانی ایستادگی می کند . دست و پنجه نرم می کند . و بر همه این معارضه ها فائق می آید » . پس بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید همواره بیدار و هوشیار باشیم . زیرا طبق تاکیدات مولا امیر مومنان علیه السلام یک انسان مبارز و انسان انقلابی باید همواره بیدار باشد . چون اگر ما از دشمن غافل باشیم دشمن از ما غافل نخواهد بود .

امام جمعه زنجان با گرامی داشت سالروز تشکیل نخستین مجلس خبرگان در سال 62، سالروز فتح کشوربزرگ آندلس یا اسپانیای امروز به دست لشکریان اسلام در بیست و یکم شوال سال 92 هجری قمری را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد : سقوط حکومت متمدنانه و اسلامی آندلس از جانب دشمنان با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم صورت گرفت . همه ما خاصه نسل جوان بدانیم که تهاجم فرهنگی و جنگ نرم امروز دشمن با ما دقیقا همان عاملی است که موجب سقوط آندلس شد . یکی از سیاستمداران بزرگ آمریکایی گفته است در ایران انقلاب و نظام اسلامی را با تفنگ  با جنگ فیزیکی وبا حمله نظامی نمی توان شکست . برای شکست انقلاب و نظام اسلامی ایران یک راه این است که روسری و چادر را از سر زنان ایران بگیریم . با انجام این کار حیا از جامعه ایران خواهد رفت  . حجاب از جامعه ایران خواهد رفت  . حجب و حیا که برود دین هم خواهد رفت  . غیرت و استقلال طلبی هم خواهد رفت . استقامت و پایداری دیگر معنایی نخواهد داشت . روز بهزیستی و تامین اجتماعی همچنین سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی را پیش رو داریم برای رفع خستگی ، عرض خداقوت و قدر دانی از نیروهای خدوم و زحمتکش این نهادها فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در باره عملکرد این نهادها را قرائت می کنم . معظم له در باره بهزیستی و تامین اجتماعی فرموده اند « امروز شما با تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی در خدمت به بندگان خدا و مستضعفان می باشید . بیشتر از همه طبقات محروم را ملاحظه کنید . این عبادتی بزرگ برای شما است . گمان نمی کنم خدمتی بالاتر از خدمت به محرومان باشد » .  و در باره شورای نگهبان معظم له فرموده اند « شورای نگهبان نقطه تضمین و تامین برای نظام اسلامی است . شورای نگهبان مانع از این است که نظام اسلامی از خط دین و اسلام و همچنین از خط قانون اساسی منحرف شود . قانون اساسی ستون فقرات نظام است . شورای نگهبان نمی گذارد دستگاه های کشور از قانون اساسی منحرف شوند . چنین دستگاهی که این همه اهمیت دارد باید ابهت ، اقتدار و حرمتش حفظ بشود » .

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه 598 در سال 67 اظهار داشت :مردم ایران از تمامی اقشار هشت سال پشت سر امام با عزمی راسخ در مقابل دشمن ایستادند . به برکت ایستادگی مردم ایران ، مقاومت رزمندگان ایران اسلامی ، خونهای پاک شهدای دوران دفاع مقدس ، ایثار ایثار گران ، مجاهدتهای جانبازان و آزادگان سرافراز  دنیا مجبور شد متجاوز بودن دشمن را قبول کند . پس از قبولی متجاوز بودن دشمن ، ایران نیز بنا به مصلحت قطعنامه شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد را پذیرفت . حضرت امام ( ره ) در این باره فرمودند « ما به تبع اسلام با جنگ همیشه مخالفیم . میل داریم بین کشورها آرامش و صلح باشد . لیکن اگر جنگ را برما تحمیل کنند تمام ملت ما جنگجو است . و با تمام قوا مقابله می کنیم ولو همه ابر قدرتها دنبال او باشند . ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم . من با شما پیمان بسته بودم تا آخرین قطره خون و آخرین نفس بجنگیم . اما تصمیم امروز فقط برای تشخیص مصلحت و تنها به امید رحمت و رضای پروردگار بود . و از هر آنچه داشتم گذشتم . واگر آبرویی داشته باشم با خدا معامله کردم » . در پایان آزاد سازی کامل موصل از اشغال داعشیان را به ملت عراق تبریک می گوییم . عوامل زیادی دررسیدن به این پیروزی بزرگ اثر گذار و نقش آفرین بود . اولین عامل فتوای مرجعیت دینی و اعتقاد به ولایت فقیه بود . عامل بعدی مقاومت مردم عراق در مقابل دشمن دست پرورده مثلث شوم غربی عربی و عبری تا نابودی کامل آنان بود . و عامل مهمتر برخورداری از نصرت الهی بود که واقعا جای شکر گزاری به درگاه پروردگار را دارد .   

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید