امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 95/12/27

حضرت آیت الله خاتمی نامینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کردو گفت : سال 95 هم آغازش و هم پایانش با ولادت حضرت صدیقه کبری خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها مزین و متبرک گردید . این ولادت مسعود را ابتدا به محضر فرزند عزیزش حضرت ولی عصر ( عج ) ، نایب آن امام غایب مقام معظم رهبری ، مراجع تقلید عظام ، همه شیعیان و محبان اهل بیت و شما بزرگواران عزیز حاضر در نماز جمعه تبریک و تهنیت عرض می کنم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها ششمکین فرزند  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است . قبل از این مولود پیامبر سه دختر و دوپسر داشتند که فرزندان پسر پیامبر در دوران کودکی فوت کردند . پس از فوت دومین پسر پیامبر مشرکین قریش که معتقد بودند به اینکه اگر کسی فرزند پسری بعد از خود نداشته باشد ابتر است ، چشم انتظار تولد فرزند ششم پیامبر بودند تا اگر دختر باشد به پیامبر بگویند که توابتری . یعنی پسری نداری که ادامه دهنده دودمانت باشد . و ششمین فرزند پیامبر خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها شد . با تولد حضرت زهرا نیش و کنایه مشرکین قریش فزونی گرفت . پیامبر که از این مسئله رنجیده خاطر شده بود خداوند به او فرمود « ای پیامبر با تولد دخترت فاطمه ما به تو خیر کثیری عطا کردیم . پس نماز بگزار و شتر قربانی کن . و بدان کسانی که بانیش و کنایه تورا آزرده اند ابتر خواهند بود » . حضرت امام صادق علیه السلام در باره تولد حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند « چون خانم فاطمه زهرا به دنیا آمد نوری بر تمام جهان تابید . فرشتگان الهی به یکدیگر بابت این تولد تبریک می گفتند . بعد از تولد خانم فاطمه زهرا علاوه بر تابش نور در زمین ، نوری درآسمان تابید که فرشتگان الهی گفتند چنین نوری قبل از این  ندیده بودند . این نوزاد بلا فاصله بعد از تولد به سجده رفته بابلند کردن انگشت شهادت کلام شهادت به وحدانیت خداوند ، شهادت به نبوت پدرش پیامبر  اکرم ، شهادت به امامت اولین امام و امامان بعد از او را قرائت کرد » . در روایتی آمده است که حضرت علی علیه السلام برای تامین آذوقه منزل یک دینار از کسی قرض کرد ه راهی بازار شد . در راه مقداد را پریشان دید . فرمود مقداد چرا پریشانی ؟ عرض کرد برای تامین آذوقه منزل پولی ندارم . مولا علی علیه السلام آن یک دینار را برای تامین آذوقه به مقداد داد .  خود راهی مسجد شد . بعد از نماز پیامبر به علی فرمود « امروز من مهمان شما خواهیم بود » . مولا علی علیه السلام اظهار خوشحالی کرده باهمراه پیامبر که از سلمان و ابوذر و مقداد هم خواستند تا در محضر پیامبر باشند راهی منزل گردیدند . چون به خانه رسیدند غذا را آماده دیدند . همه به اندازه کافی از آن غذا خوردند در حالیکه مقداری از غذا مانده بود . بعد از خوردن غذا پیامبر از دخترش پرسید این غذای زمینی نبود . و دخترش زهرا گفت غذایی بود که از بهشت رسیده بود . پیامبر فرمود این غذا حاصل دعاهای تو دخترم و بخشش همسرت علی بود .

خطیب جمعه زنجان باگرامیداشت روز زن و روز مادر در بیان مناسبتها سالروز تولد معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره ) را مورد توجه قرار دادو افزود : مقام معظم رهبری در توصیف حضرت امام ( ره ) فرموده اند « او آن روح الله بود که با عصا و ید بیضاوی موسوی و بیان و فرمان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست . تخت فرعونیان زمان را لرزاند . ودل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت . او به انسانها کرامت ،  به مومنان عزت ،  به مسلمانان قوت و شوکت ،  به دنیای مادی و بی روح معنویت ،  به جهان اسلام حرکت و به مبارزان و مجاهدان فی سبیل الله شهامت و شهادت داد . او بتها را شکست . و باورهای شرک آلود را زدود . او به همه فهماند که انسان کامل شدن ، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست . او به ملتها نیز فهماند که قوی شدن و از بند اسارت رستن و پنجه در پنجه سلطه گران انداختن ممکن و شدنی است » . در دوم فروردین سال 1342 که مصادف بود با سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام عمال رژیم منحوس پهلوی به حوزه علمیه و مدرسه فضیه قم هجوم برده و جنایت آفریدند . همچنین دوم فروردین در سال 1361 نیز از روزهای غرور آفرین برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود . زیرا در این روز عملیات افتخار آمیز فتح المبین آغاز شد که رزمندگان ایران اسلامی در این عملیات پیروزیهای چشمگیری بدست آوردند . در پایان اعلام می کنم که به برکت خون پاک شهیدان ، بصیرت و استقامت مردم و رهبریهای حکیمانه مقام معظم رهبری امروزه ایران اسلامی در مجامع بین المللی با قدرت تمام ، با استقامت و با سربلندی حضور دارد . اما آن مسئله ای که امروز مایه نگرانی است مظلومیت هفت میلیون مردم مسلمان یمن است که براثر حملات وحشیانه دولت عربستان در تنگنای سختی گرفتار بوده و در محرومیت کامل روزگار می گذرانند . می توان گفت که فاجعه بزرگ بشری در حال واقع شدن است .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید