امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 95/9/5

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با توصیه و سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی گفت : حضور بیش از بیست میلیون جمعیت از محبان اهل بیت علیهم صلوات الله از چهل کشور در اربعین حسینی امسال در عراق را مقام معظم رهبری به عنوان یک پدیده قلمداد کرده وفرمودند « در این پدیده دست قدرت الهی نقش آفرین بود. این حرکت شبیه حرکت برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران اسلامی ، حرکت با بصیرت مردم در نهم دیماه سال 88 برای خنثی کردن فتنه طراحی شده علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران و اعتکاف های سالیانه ای است که بدون تبلیغات منظم و بطور خود جوش در ایران اسلامی شکل می گیرد » . معاویه ابن وهب نقل می کند که به محضر حضرت امام صادق شرفیاب شدم . آن حضرت را مشغول نماز دیدم . بعد از نماز حضرت آقا به دعا پرداختند . در فرازی از مناجات با پروردگار خود از خداوند خواستند « خدایا زائران قبر جدم امام حسین علیه السلام را بیامرز . زیرا آنان کسانی هستند که به خاطر علاقه ای که به ما اهل بیت رسول خدا دارند برای زیارت قبر امام حسین از مال خود انفاق می کنند . جان خود را با پیاده به زیارت رفتن به سختی و خطرمی اندازند . دروقت رفتن به زیارت ذکر خدارا می کنند . مصائب امام حسین را بر زبان می آورند . برقاتلین امام حسین و یاران با وفای آن حضرت لعن و نفرین می کنند . آنان در این حرکت امید برخورداری عنایت از جانب ما و دریافت صله از درگاه ترا دارند .آنان می دانند که با رفتن به زیارت امام حسین موجب سرور و خوشحالی پیامبر اکرم می گردند . آنان با این عمل در واقع امر مارا اطاعت می کنند . آنان عداوت و کینه دشمنان مارا در سینه های خود دارند . آنان همواره از درگاه تو درخواست می کنند که خدایا زندگی مارا در مسیر زندگی محمد و آل محمد و مرگ مارا در مسیر مرگ محمد و آل محمد علیهم صلوات الله قرار بده . آنان با منطق ( سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم ) به زیارت امام حسین آمده اند .  خدایا آنان با انجام این عمل تمام تلاششان در جلب رضایت تو می باشد . خدایا برآنان که در مقابل طعنه های دشمنان برای خوشحال کردن ما این سختیها را تحمل کرده در عزای ما گریستند و قلوب آنان در مصیبت ما ناراحت و عمگین گردید رحم کن » . جا دارد ابتدا شاکر درگاه خداوند باشیم از اینکه محب محمدو آل محمد خاصه حضرت ابا عبد الله صلوات الله علیهم اجمعین هستیم . در ثانی صمیمانه از دولت و ملت عراق که علیرغم همه مشکلاتی را که پیش رو داشتند این گونه ازبیش از بیست میلیون  زائراربعین حسینی مهمان نوازی و مواظبت نمودند و همچنین از تمامی مردم ایران اسلامی ، فعالان در ستاد های اربعین به ویژه ستاد اربعین حسینی شهر و استان زنجان قدر دانی و تشکر می نمایم . ان شاءالله از عنایات پروردگار و توجهات حضرات معصومین علیهم صلوات الله در دنیا و آخرت بهره مند خواهند گردید .
حضرت آیت الله خاتمی با گرامیداشت هفته بسیج و خوش آمد گویی و قدردانی از مهمان و سخنران قبل از خطبه ها سردار سرلشکر دکتر محسن رضایی افزود : بنا به تعبیر مقام معظم رهبری فکر تشکیل بسیج مستضعفین از جانب حضرت امام ( ره ) در سال 58 یک الهام الهی بود . اثرات سازنده این یادگار بزرگ حضرت امام ( ره ) در دوران دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ، در دوران سازندگی نظام اسلامی و در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی و اقتصادی از بدو تاسیس تاکنون قابل شمارش و بیان نیست . اما همانطوری که رهبری معظم نظام تاکید فرمودند بسیج وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست . زیرا بسیج فرزند انقلاب و در خدمت انقلاب است . هرکس دلسوز انقلاب بوده و به انقلاب خدمت می کند او بسیجی است . بسیج یک حرکت احساسی نیست . بلکه متکی بر فهمیدن ، دانستن و بصیرت است . این جهت گیری باید همچنان در بسیج حفظ شود . گستره بسیج شامل قشرهای مختلف مردم است . باید سازو کار مناسبی برای هماهنگی و هم افزایی برای مقابله با دشمن ،  برای ایجاد وحدت وساختن ایرانی آباد و آزاد و مستقل  در بسیج مشخص گردد . بسیج نماد مردم سالاری دینی است . زیرا مردم بسیجی سالار زندگی جامعه خود بر اساس دین اسلام هستند . تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دو سطح راس بسیج و بدنه بسیج لازم و ضروری است .
امام جمعه زنجان با یاد آوری مناسبتهایی چون هفته وقف ، روز تثبت حاکمیت و سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس توسط دریا دلان ناو پیکان در عملیات غرور آفرین مروارید در هفتم آذر ماه سال 59 و روز نیروی دریایی ، سالروز رحلت جان گداز پیامبر اکرم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیهم صلوات الله ، سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام ، سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس وگرامی داشت یاد و نام دویار امام و انقلاب و نظام اسلامی یعنی مرحومه مرضیه دباغ و آیت الله موسوی اردبیلی ؛ روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت : معمار کبیر انقلاب حضرت امام ( ره ) پیشتاز و پیشگام مبارزه با دنیای استکبار ، اشغال گران مخصوصا رژیم اشغال گر و صهیونیستی اسرائیل بودند . فرازی از فرمایشات حضرت امام ( ره ) را در این رابطه برایتان قرائت می کنم . حضرت امام فرمودند « مسلمانان ننشینند که حکومتهایشان برایشان عمل کنند . اسلام را از دست صهیونیزم نجات بدهند . ننشینند که سازمانهای بین المللی برای آنان کاری بکنند . ملتها خودشان باید قیام کنند در مقابل اسرائیل . ملتها باید خودشان قیام کنند و حکومتهای خودشان را وادار کنند که در مقابل اسرائیل بایستند . ملتها فقط به محکوم کردن اکتفاء نکنند .  
قبل از خطبه ها سردار سرلشکر دکتر محسن رضایی با گرامی داشت روز و هفته بسیج گفت : بسیج یعنی اخلاص . بسیج یعنی صداقت . بسیج یعنی فداکاری بزرگ برای یک ملت بزرگ ، برای یک انقلاب بزرگ و برای یک تصمیم بزرگ .  بسیج یعنی خستگی ناپذیری . بسیج یعنی شوق دیدار معبود . بسیج یعنی عبوراز سختیها . بسیج یعنی با دست خالی به جنگ رفتن . بسیج یعنی غلبه بر تردید و دودلی و شک . و بسیج یعنی یقین . بسیج درخت تناوری است که در عمق زمین ریشه دوانده و شاخ و برگ آن به آسمانها رسیده است . بسیج چشمه جوشان ارزشهای الهی است . از بسیج بوده است که وحدت و برادری در کشور ما متولد شد و گسترش پیدا کرد . از بسیج بود که محبت و ایثار به وجود آمد . از بسیج بود که ایمان و عمل صالح در میان جوانان کشور گسترش پیدا کرد . و از بسیج بود که شهادت طلبی به عنوان یک فرهنگ و آرمان وارد ارزشهای جامعه ما شد . اما این بسیج از کجا آمده و زادگاهش کجا است ؟ بسیج بازتاب و انعکاس نور الهی ولایت در قلب ملت ایران بوده است . تبلور نور ولایت در آیینه ملت ایران  بسیج شد . بنا براین بسیج تبلور خشم انقلابی ملت ایران در صحنه های کارزار ملت ما با استکبار و ظالمین  بوده است . بسیج مشت آهنین ملت ایران در مقابل متجاوزین صدامی بوده است . بسیج یعنی آزادی خرمشهر . بسیج یعنی آزادی مهران . بسیج یعنی آزادی پنج استان ایران . بسیج یعنی آزادی زینبیه و دمشق . بسیج یعنی آزادی عراق ، آزادی موصل ، آزادی حلب و آزادی لبنان . و این درخت تناور که مظهر ارزشهای الهی است از نور ولایت ، از نور ایمان و از نور اسلام درقلب ملت ایران جوشش کرد و به وجود آمد .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که بسیج با چه کسانی دشمن بوده و چه کسانی با بسیج دشمن هستند ؟ تاکید کرد :  عده ای هستند که می خواهند بسیج را خانه نشین کنند . عده ای هستند که می خواهند بسیج را از میان جوانان ما محو کنند . عده ای هستند که با تبلیغات دروغین بسیج را در مقابل مردم قرار می دهند . و عده ای هستند که با نفوذ در بسیج قصد سوء استفاده هایی دارند . بسیج از ذاخل و منطقه و خارج دشمن دارد . چرا بسیج دشمن دارد؟ کسانی که با بیداری ملت ایران مخالفند با بسیج مخالفند . کسانی که قصد سازش و معامله با قدرتهای بین المللی را دارند با بسیج مخالفند . کسانی که باخشم انقلابی ملت و نظام اسلامی ایران مخالفند با بسیج مخالفند . و در یک کلام استکبار و ظالمین و هوا داران آنان درداخل و منطقه با بسیج مخالفند . حال ببنیم که بسیج با چه کسانی دشمن است . بسیج با استکبار ، با ظالمین و با متجاوزین دشمن است . بسیج با آمریکا ، با اسرائیل ، با وهابیت با گروه های تکفیری حمله کننده به بحرین و یمن و سوریه و عراق دشمن است و به این دشمنی افتخار می کند . از ابتدای تولد بسیج تا کنون بسیج به این دشمنی هایش با استکبار و ظالمین و متجاوزان ادامه داده و ادامه خواهد داد . امروز بسیج با جبهه گسترده ای در داخل ایران ، در منطقه ودر جهان مواجه است . جبهه بسیار بزرگی امروز در مقابل بسیجیان ایران و بسیجیان عالم باز شده است . اولین جبهه فراگیر دشمنان در مقابل بسیج تحریم اقتصادی علیه انقلاب اسلامی ایران و علیه ارزشهایی است که بسیج از درون آن به وجود آمده است . بسیج در جبهه تحریم اقتصادی دشمن چه کاری باید بکند ؟ بسیج چه نقشی می تواند در اقتصاد مقاومتی داشته باشد ؟ جبهه دوم فراگیر دشمنان تلاش استکبار به همراه همه وابستگان داخلی و خارجی تضعیف و قطع ارتباط ولایت فقیه و رهبری با مردم با نیت عدم شکل گیری و نبود بسیج به عنوان یک مزاحم و در نهایت ورود به ایران اسلامی است . جبهه سوم فراگیر دشمنان مقابل روی بسیج تلاش دشمنان در قطع ارتباط نیروهای انقلاب و بسیج با مردم است . با این جبهه های فراگیر بسیجیان امتحان بزرگی را پیش رو دارند .
سرلشکر رضایی با تاکید به این که حوادث گذشته موجب قدرت افزایی ملت ما ، جوانان ما و نیروهای انقلابی و بسیجیان گردید اظهار داشت : سپاه پاسدارانی که قبل جنگ تحمیلی از تشکیلات منظمی برخوردار نبود امروز می بینیم علاوه بر آزاد کردن تمام نقاط اشغال شده کشور از دست دشمنان خود دارای تشکیلات بسیار منظم و قدرتمند برخور دار شده است . آیا امروز هم می توانیم علاوه بر پیروزی بر دشمنان در جنگهای اقتصادی و فرهنگی تحمیل شده ، ملت ما ، جوانان ما ، بسیجیان ما و مسئولین ما همچون گذشته قدرت افزایی کرده اقتصادی شکوفا و فرهنگی متعالی را به عنوان دست آورد کسب نمایند . ودر این امتحانات سربلند شوند ؟ برای نیل به این مهم باید جبهه جدید را آسیب شناسی کنیم . خوبیهای کار را مشخص کنیم . عقب ماندگی هایمان را مشخص کنیم . نقاط ضعف مواجهه با دشمنان  را شناسایی کنیم . باید برتریهایی که بردشمنان داریم را خوب بشناسیم . و نقشه راه خود را در مواجهه با دشمنان درست ترسیم کنیم . تا بتوانیم علاوه بر پشت سر گذاشتن تحریم اقتصادی دشمن بقدری شغل و درآمد در کشور ایجاد کنیم که دانشمندان دنیا راغب شوند که با کشور ما همکاری کنند . ضمن خنثی کردن تهاجم فرهنگی فرهنگ متعالی متکی بر معنویت در کشور ایجاد کنیم بطوری که جوانان دنیا برای برخورداری از فرهنگ معنوی ایجاد شده در کشور استقبال کنند . آیا شدنی است ؟ تجربه گذشته نه چندان دور ما ثابت کرده است که شدنی است اگر بخواهیم . همان فرمولی که در بسیج بکار گرفته شد و درجنگ و در ساختن موشک و ساختن تجهیزات نظامی به پیشرفت رسیدیم همان فرمول شکست ناپذیر بسیج را باید در فرهنگ و اقتصاد هم بکار ببریم . برای استفاده از این فرمول  اول اینکه نباید مثل عده ای گرفتار تردید و دودلی  باشیم  . منتظر آمریکا ماندن یک تردید است که اجازه نمی دهد نیروهای ما با توانمندیهای داخلی وارد صحنه شوند . درهفته مقدس بسیج از تمام مسئولین نظام درخواست می کنیم که تردید و دودلی را کنار بگذارند . راه امام راکه پشت سر مقام معظم رهبری هم هست  همه باهم متحد و یکپارچه دنبال کرده منتظر جوشش از خارج نباشیم . جوشش باید از درون کشور آغاز شود . دوم اینکه نباید مثل عده ای احساس خستگی کنیم . زیرا انقلاب را با خستگی نمی شود ادامه داد . کشور را با خستگی نمی شود اداره کرد . ما برای رسیدن به پیشرفت و ترقی به روحیه خستگی ناپذیری نیاز داریم . سوم اینکه نباید مثل عده ای بی انگیزه باشیم . اگر خواهان ایران اسلامی بزرگ ،پیشرفته و تمدن ساز هستیم باید انگیزه داشته باشیم . اگر خواهان پایان دادن به عقب ماندگیها در فرهنگ توام با معنویت ، در اقتصاد ودرعلوم برای همیشه هستیم باید انگیزه داشته باشیم . بدانیم که برای رسیدن به ترقی و توسعه راه طولانی در پیش داریم . چهارم اینکه باید از تفرقه و از افراط و تفریط جدا اجتناب کنیم . ما که ولایت فقیه و رهبری داریم و مسیر ما کاملات روشن است نباید گرفتار تفرقه و افراط و تفریط بشویم . ایستادن در مقابل ولایت فقیه  وبرهم زدن وحدت در کشور بازی کردن در اردوی دشمن است . ایجاد مشکل در داخل لشکر خودی است . می طلبد کشور ما با برخورداری از روحیه بسیجی ، تفکر بسیجی ، خستگی ناپذیری بسیجی و ارزشهای الهی برای رسیدن به پیشرفت و ترقی در اقتصاد ، در فرهنگ ، در خلاقیت و نوآوری و در دیگر ابعاد شتاب بیشتری گرفته از این کندی موجود رها گردد . و این شدنی است اگر بسیجی وار حرکت کنیم .   

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید