امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ هفتم آبانماه 95

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان  خود و نماز گزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام گفت : ادب اقتضا می کند تا نسبت به ساحت مبارک این میراث دار بزرگ واقعه فراموش ناشدنی کربلای حسینی عرض ارادتی داشته باشیم . تمام تلاش دشمن این بود که با دروغ و تزویر و ایجاد خفقان کامل هم واقعه کربلا را تحریف کند . وهم با به فراموشی سپردن این واقعه عظیم ، آن را به عنوان نمودی از قدرت بنی امیه به رخ تاریخ و به رخ مخالفین کشید ه و قدرت و سلطنت نا مشروع بنی امیه را بدون مانع به تثبیت برساند . اما برای مشروع نشان دادن این حادثه توسط مزدوران حکومت بنی امیه به مردم اعلام شد چون حسین بن علی بر حکومت عادل یزید طغیان کرد ه بود لذا ریختن خونش جایز بود . وقتی قدرت هدف شده و خدا فراموش شود انسان مست می گردد . و از تمام وسایل برای تثبیت قدرت خود استفاده می کند . برای حفظ قدرت باطل خود به هر جنایتی ، به هر خیانتی و به هر دروغی متوصل می شود . و این تلاشها و حرکات نوعی حماقت است . و این حماقت تا آنجا پیش می رود که انسان فرزند پیامبر خود را که از جانب خدا ، از جانب پیامبر خدا و از جانب امام برحق به عنوان میراث دار همه انبیا و امام برحق معرفی گردیده است کنار زده با فجیع ترین وضع ممکن حادثه اسفناک کربلا را رقم می زند و براین جنایت افتخار هم می کند . کاری که یزید و یزیدیان کردند . فرزند پیامبر خود و یاران آن حضرت را شهید کردند . بر بدنهای مطهر شهیدان اسب تاختند . اجازه دفن شهدا را ندادند . اموال اهل بیت پیامبر خود را غارت کردند . خیام فرزند پیامبر خود را آتش زدند . و اهل بیت عصمت وطهارت را با سخت ترین شرایط ممکن به اسارت بردند . با مانور های تبلیغی فراوان قدرت نمایی کردند .
آیت الله خاتمی در بیان نقش اثر گذار حضرت امام سجاد علیه السلام در پاسداری از خون شهیدان کربلا افزود : مرکز حکومت در آن روز شام بود . شام توسط دومین حاکم معرفی شده از جانب خلیفه دوم یعنی معاویه اداره می شد . حاکمیت معاویه بر شام در زمان خلیفه سوم ابقا گردید . بعد از مرگ خلیفه سوم و خلیفه شدن مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام با اصرار زیاد مردم ، حضرت معاویه را از حکومت شام عزل کرد ند . اما معاویه گردن ننهاد و خود را خلیفه مسلمانان خواند . حاکمیت معاویه بر شام تا زمان حضرت امام حسین علیه السلام ادامه داشت . گرچه مردم شام مسلمان بودند اما با اسلامی آشنا بودند که معاویه به آنان معرفی کرده بود . به تعبیری بنا به قول حضرت امام ( ره ) اسلام اموی داشتند . لذا با اسلام ناب و اسلام علوی هیچ آشنایی نداشتند . می توان گفت که شام دژ کفر ، دژ نفاق ، دژ التقاط در برابر اسلام ناب ، اسلام اصیل و اسلام علوی بود . بعد از فوت معاویه حکومت شام به یزید پسر معاویه رسید . یزید نیز خباثت های پدر را ادامه داد تا آنجا که منجر به حادثه عظیم کربلا گردید . اما زمان آن رسیده بود که این دژ کفر شکسته شود و حقیقت بر مردم شام آشکار گردد . وسیله برچیده شدن بساط کفر و نفاق در شام توسط لشکر حضرت امام سجاد علیه السلام که هشتاد و چند نفر زن و کودک اسیر بودند فراهم گردید . طبق اسناد تاریخی موجود اسرای کربلای حسینی اول ماه صفر وارد شام شدند . در چند روز اقامت اسرا در شام سه واقعه مهم اتفاق افتاد که تاثیر زیادی در شکستن دژکفر و نفاق شام و دستگاه حکومت یزید داشت . یکی از این اتفاقات شهادت مظلومانه دختر خرد سال حضرت امام حسین علیه السلام حضرت رقیه سلام الله علیها در خرابه شام بود . اتفاق دیگر سخنرانی آتشین وکوبنده حضرت زینب کبری سلام الله علیها در مجلس یزید بود . سومین واقعه خطبه روشنگرانه حضرت سجاد علیه السلام در مسجد جامع اموی دمشق بود . خطبه تاثیر گذار و بیدار کننده حضرت بقدری در یزید ایجاد نگرانی کرد که برای خاموش کردن حضرت سجاد به موذن دستور داد وقت اذان است اذان بگوید . وقتی موذن جمله شهادت به رسالت پیامبر را سرداد امام سجاد گفت موذن اندکی سکوت کن . بعد روکرد به یزید و فرمود « یزید این شخصیتی را که موذن پس از بیان بزرگی خداوند و شهادت به وحدانیت خدا شهادت به رسالتش داد آیا جد تو است یا جد من ؟ بخدا قسم که اگر بگویی جد تواست دروغ گفته ای . اگر جد من است چرا فرزندانش را کشته و اهل بیتش را اسیرکرده ای ؟ با این سخنان امام سجاد علیه السلام مجلس شادی یزید تبدیل به مجلس عزا شد . در اینجا بود که یزید گفت من دستور قتل حسین را نداده بودم . بلکه گفته بودم عرصه را بر او تنگ کنند . ولی ابن زیاد سرخود اقدام به کشتن حسین و یارانش کرد .
خطیب جمعه زنجان در بیان و شرح مناسبتها هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده که حضرت امام لقب رهبر را به او عنایت فرمودند  را مورد توجه قرار دادو تصریح نمود :  این روز در تاریخ فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نامگذاری گردیده است . مقام معظم رهبری تاکید فراوان بر توجه بیشتر به بسیج دانش آموزی دارند . نظرشان این است که راه ، منطق و اهداف سی و شش هزار دانش آموز و نوجوان شهید انقلاب و دفاع مقدس همواره باید زنده نگاه داشته شود . و در این رابطه فرموده اند « زنده نگاه داشتن یاد و خاطره نوجوانان دانش آموز و حادثه شهادت شهید فهمیده از اصالتهای دفاع مقدس است » . دانش آموزانی که عشق به انقلاب ونظام جمهوری اسلامی آنان را وادار کرد تا کلاس درس مدرسه را ترک کرده برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و نظام نمایند . همچنین هشتم آبان سالروز پدافند غیر عامل است که در این رابطه مهمان ارجمند سخنران قبل از خطبه ها مستوفا سخن گفتند . اما بدانیم که دفاع امر فطری است . دشمن همواره با ما در جنگ است . اگر روزی با ما جنگ فیزیکی داشت امروز جنگش با ما جنگ فرهنگی است . تلاشش در از بین بردن زیر ساختهای کشور است . لذا باید با هوشیاری کامل به مصون سازی و ایمن سازی تلاش کنیم .
امام جمعه زنجان سیزده آبان روز ملی مبارزه بااستکبار جهانی را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت : از مسئله مهم دشمن شناسی غفلت نکنیم . هرچند دشمن تاک تیک خود را برای مقابله با ما تغییر داده است ولی هدف نهایی او براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است . لذا هیچ وقت نباید از دشمنی دشمن غفلت کنیم . باید روحیه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن را در خود تقویت کنیم . و بدانیم که تسلیم در برابر خواسته های دشمن با روش قرآن و اسلام و اهل بیت منافات دارد . در سیزده آبان  چندحادثه مهم اتفاق افتاده است . یکی از این اتفاقات مهم بازداشت و تبعید حضرت امام ( ره ) به ترکیه در سال 43 بود . حادثه مهم دیگر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 58 است . لذا این روز در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان روزملی مبارزه بااستکبار جهانی نامگذاری گردیده است . انتظار این است که راه پیمایی روز ملی استکبار ستیزی امسال به مراتب با شکوهتر ، هوشیارتر ، پرشورتر و با حضور اکتریت مردم شهر و استان زنجان برگزار گردد . حضرت امام ( ره ) در باره استکبار فرمودند « آمریکا نه تنها دشمن اسلام بلکه دشمن تمام ادیان است حتی مسیحیت . آمریکا اصلا اعتنا به ادیان ندارد . و جز منافع خودش را نمی خواهد . حتی منافع آمریکایی ها را هم نمی خواهد . فقط منافع دولت آمریکا را می خواهد » . مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده اند « استکبار جهانی یعنی زورگویی کردن . خود را برتر دانستن . پایبند به حرف خود نبودن . خود را متعهد ندانستن . این معنای استکبار است . که از وعده هایش تخلف می کند . طبیعت استکبار سلطه است . به دنبال سلطه است . دنبال فراگیر کردن سلطه است . هر ملت و هر نظامی که مقاومت نکند اسیر خواهد شد . و در کمند آنان خواهد بود » .
قبل از خطبه ها سردارآل اسحاق معاون رئیس پدافند غیرعامل ایران اسلامی با گرامیداشت هشتم آبان ماه سالروز پدافند غیر عامل گفت : در سال 82 مقام معظم رهبری فرمانی مبنی برتوسعه و بسط پدافند غیر عامل در کشور را به ستاد کل نیروهای مسلح صادر فرمودند . و ماموریت دادند تا با شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر برای رفع آنها با مشارکت دستگاه های اجرایی اقدام کند . معظم له در دیداری که با ایشان در سال 91 داشتیم فرمودند « پدافند غیر عامل مثل مصون سازی بدن انسان است . از درون ما را مصون می سازد . معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی بکند . و زحمتی هم بکشد . و ضرب و زوری هم بزند اثری نخواهد کرد . پدافند غیر عامل نتیجه اش این است . » . باید دانست که مصون سازی کشور فقط به دستگاه های اجرایی بر نمی گردد . بلکه همه مردم در این راستا باید نقش داشته و مواظبت هوشمندانه ای داشته باشند . پیش بینی نیاز های اساسی و ضروری قبل از شروع هر عملی را نیز می توان به عنوان پدافند غیر عامل تلقی نمود . دو منظوره سازی یا چند منظوره سازی از اهداف پدافند غیر عامل است .    

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید