امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 19 شهریور 95

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت : با توجه به شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام عرض ارادتی به ساحت مقدس آن امام همام داشته باشیم . امام نمونه عینی و عملی مکتب است . وظیفه امام پاسداری از قرآن و سنت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله ، تفسیر و تبین احکام شرعی ، دفع توطئه های دشمنان از دین  ،  پاسخگویی به شبهات و اشکالاتی که از سوی دشمنان مطرح می گردد ، تربیت انسانهای مومن و مسلمان واقعی و در یک کلام ادامه دهنده راه همه پیامبران مخصوصا اشرف و افضل پیامبران حضرت خاتم الانبیاء می باشد . حتما شنیده اید که لقب باقر العلوم توسط پیامبر اکرم برای امام پنجم بیان شده است . بزرگان و علمای دینی در باره حضرت امام باقر علیه السلام گفته اند « در بین فرزندان امام حسن و امام حسین علیهم صلوات الله از هیچ شخصیتی به اندازه این امام بزرگوار مطالب لازم ، ارزشمند و کارسازی در تفسیر قرآن ، بیان احکام ، بیان حلال و حرام ، مباحث کلامی و فتاوای کاربردی برای رفع معضلات و گره گشایی از مسائل و اعمال عبادی و رفتار مسلمانان مطرح نگردیده است » . روایت است در مراسم حج شخصی از یکی از فرزندان خلیفه دوم که مورد توجه بود مسئله ای را پرسید . در پاسخ گفت که نمی دانم . ابن عمر دید که امام باقر علیه السلام مشغول انجام اعمال است . به سئوال کننده گفت از آن آقا ( امام باقر ) بپرسید . شخص سئوال کنند ه به محضر امام باقر علیه السلام رسید و سئوالش را پرسید . و حضرت امام بسیار عالی پاسخ وی را دادند . بعد ابن عمر از آن شخص پرسید آیا پاسخ سئوالت را دادند ؟ گفت بسیار عالی مرا قانع کرد . ابن عمر گفت او از اهل بیتی است که در فهم علم و مسائل در عالی ترین مرتبه قرار دارند . امام باقر علیه السلام پنجاه و هفت  سال عمر کردند . حدودا چهار ساله بود که شاهد فجایع و جنایات بنی امیه در کربلا بود . سی و چهار سال نیز در کنار پدر بزرگوارش حضرت سجاد بعد از واقعه کربلا شاهد انواع ظلم وجنایات بنی امیه بودند . دوران امامت آن بزرگوار نوزده سال اندی بوده است . با پنج تن از خلفای سفاک ، عیاش و فاسد بنی امیه هم عصر بودند . حضرت امام باقر علیه السلام شاگردان بزرگی را تربیت کردند . زیرا بهترین راه برای حفظ دین اسلام ،  قرآن و سنت پیامبر درمقابل توطئه های بنی امیه را تربیت شاگردان و دانشمندان برجسته دیدند . یک نهضت علمی و فرهنگی را پایه گذاری فرمودند . براساس این نهضت علمی و فرهنگی فرزندش حضرت امام صادق علیه السلام توانستند بزرگترین دانشگاه علمی را بر اساس وحی و قرآن و سنت تاسیس کرده و حد اقل چهار هزار دانشمند در رشته های مختلف علمی تربیت کنند . امید وارم ما از جمله افرادی باشیم که امام صادق علیه السلام فرمودند « تنها راه تقرب به خدا اطاعت از پروردگار است . محبت ما شامل حال آنانی می شود که پس از اطاعت پروردگار محب ما اهل بیت باشند  » انشاءالله .
آیت الله خاتمی با اشاره به مناسبتهاو گرامیداشت سالروز شهادت زائران ایرانی حج ابراهیمی در سال 66 خاطر نشان کرد  : به روزهایی نزدیک می شویم که  یاد آور روزهایی است که در سال گذشته بر اثر بی کفایتی و سوء تدبیر آل سعود تعداد هفت هزار نفر از زائران حج ابراهیمی از کشورهای مختلف اسلامی خاصه حدود پانصد زائر ایرانی بیت الله الحرام در لباس احرام با لب تشنه و در حالت بسیار سخت جان باخته و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند  . برای این مسئله مردم عزیز ایران  کل مسلمانان و در راس همه امام المسلمین مقام معظم رهبری عزا دار هستند . محکوم می کنیم و لعنت می کنیم تمام کسانی را که بخاطر پولهای آل سعود در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کرده و اقدامی نکردند . تنها ایران بود که با حمایت رهبری شجاع و دارای بینش سیاسی بالا نسبت به این جنایت آل سعود اعتراض کرد . در سال گذشته در مسئله فاجعه مکه جهان به عینه شجاعت و بینش سیاسی بالای رهبری نظام اسلامی ایران را مشاهده کرد . چون موضع گیریهای شجاعانه ولی امر مسلمین موجب شد عربستانی که حاضر نبود جنازه شهدا را تحویل دهد از موضع خود عقب کشید و تمام شهدا را حتا آن شهیدانی را که دفن کرده بودند تحویل ایران دهد . اینکه مقام معظم رهبری در سال گذشته فرمودند آل سعود صلاحیت و لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند واقعیتی انکار نا پذیر است . اینان خادم الحرمین نیستند . بلکه خائن الحرمین هستند . زیرا آل سعود از آغاز جنگ با یمن تاکنون بیش از نود هزار نفر از مردم یمن را که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند به خاک و خون کشیده است .  
خطیب جمعه زنجان با ذکر این نکته که آمریکا باید از آل سعود حمایت کند اظهار داشت : اخیرا حکام آل سعود بیشترین خرید تسلیحات نظامی از آمریکا را داشتند . خریدی که در هفتاد سال اخیر در دنیا نظیر نداشته است . در مقابل عده ای ساده اندیش در ایران دم از کاهش هزینه های نظامی در کشور می زنند . در حالی که قرآن در افزایش قدرت نظامی و دفاعی در مقابل دشمنان را به ما تاکید می کند . مطمئن باشیم اگر رئیس جمهور آمریکا که همواره از گزینه های حمله نظامی به ایران بر روی میز سخن می گوید اگر ذره ای از ضعف قدرت دفاعی ایران مطمئن بود ثانیه ای برای حمله نظامی به ایران درنگ نمی کرد . اما با علم به اقتدار نظامی و قدرت دفاعی ایران است که تاکنون اقدامی نکرده است . در حالی در ایران اسلامی دودرصد درآمد کشوراختصاص به تقویت بنیه نظامی دارد که این رقم در کشورهایی مثل فرانسه ، ایتالیا و حتی آمریکا بین چهار تا پنج درصد و در کشورهای حوزه خلیج فارس تا هفت درصد است . در پایان مناسبتهای دیگری همچون سالروز رحلت آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بعد از انقلاب اسلامی ، هشتم ذی الحجه سالروز حرکت حضرت امام حسین علیه السلام از مکه به سوی کوفه ، بیستم شهریور سال 60 سالروز شهادت نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز شهید محراب آیت الله مدنی ، روز دعا و نیایش یعنی روز عرفه ، سالروز واقعه یازده سیپتامبر ی که تااین تاریخ آمریکا اجازه نداده است تحقیق درستی از این واقعه صورت بگیرد و سالروز اشغال بیروت توسط رژیم جعلی صهیونیستی را نیز داشتیم و مطالبی را هم آماده بیان داشتم که به علت تنگی وقت فقط به آنها اشاره کردم .
قبل از خطبه ها مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با گرامیداشت هفته تعاون گفت : هدف و وظیفه اصلی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی این است تا با فراهم کردن زمینه کار با ایجاد تعاونیها به رفاه اجتماعی برسیم . توسعه واحدهای صنعتی ، جایگزینی ماشین به جای نیروی انسانی ، مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها ، موجبات گسترش نابرابری اقتصادی و اجتماعی ، گرانی قیمت مواد مصرفی ، افزایش فقرو فلاکت بر اثر بیکاری خاصه در طبقات طبقات کم درآمد زمینه هایی شد که اولین قدم برای ایجاد تعاونی در دنیا خاصه در اروپا شکل بگیرد . بعدها این حرکت در دیگر نقاط دنیا به ویژه در ایران شروع شد و اثرات بسیار خوبی را تاکنون به دنبال داشته است .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید