امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 22 مرداد 95

حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش نمود و گفت : یکی از روشهای رسیدن به تقوا ،  سعادت و خوشبختی شناخت راه است . یعنی اینکه انسان با رفتن به چه راهی می تواند به تقوا و سعادت برسد . بنا به تاکید آمده در قرآن انسان از طریق اطاعت پروردگار و تبعیت از پیامبر و آل پیامبر علیهم صلوات الله می تواند به تقوا ، سعادت و خوشبختی برسد .  در آستانه ولادت با سعادت قلب طپنده ایران اسلامی حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام قرار گرفته ایم . خدا کند که عشق و ارادت ما مردم ایران به امام هشتم علیه السلام که ولی نعمت ما ایرانی ها است فقط در لفظ و گفتار نباشد . بلکه آن حضرت را با معرفت کامل بشناسیم . و در راهی که آن حضرت و اجداد مطهرش و فرزندان معصومش ترسیم فرموده اند قرار گرفته و حرکت نماییم . و از این طریق عشق و ارادت خود را به پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت علیهم صلوات الله خاصه آقا امام رضا علیه السلام اثبات نماییم . حضرت امام باقر علیه السلام در این باره می فرمایند « هرکس ما را دوست دارد اعمالش را با اعمال ما مطابقت می دهد » . راستی اگر عاشق و ارادتمند به آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام هستیم پس چرا آستانه تحمل و طاقت ما اینقدر کم و در تعامل  با خانواده و دیگران اینقدر بد اخلاقی می کنیم ؟ بدانیم که امام هشتم به  شاگردش عبد العظیم حسنی فرمودند « به همه دوستان و شیعیان ما  سلام رسانیده و بگو راه نفوذ شیطان این دشمن قسم خورده به دلهای خود را ببندند . از بدگویی دوری کرده صداقت در گفتا ر داشته باشند . امانت دار باشند . از زیاده گویی بپرهیزند . از جدال با یکدیگر اجتناب ورزند . با یکدیگر مهربان بوده به زیارت هم بروند . با این کارها به من نزدیک خواهند شد . غیبت یک دیگر نکرده  از نارو زدن به هم و تخریب یکدیگر دوری کنند . هرکس دوستان ما را خوار کرده و با آنان دشمنی کند از خدا می خواهم چنین شخصی را در دنیا به عذاب شدید گرفتار کرده در قیامت اورا در ردیف زیان کاران قرار دهد . اگر نیکو کار شوند خداوند خطا هایشان را خواهد بخشید . از گناهان آنان خواهد گذشت . مگر از کسانی باشند که برای خدا شریک قایل بوده یا ولی از اولیای خدارا بیازارند . چنین کسانی بخشیده نمی شوند مگر آنکه توبه کرده و به سوی خدا بازگردند . اما اگر کینه داشته باشند خدا روح ایمان از قلبهای آنان بر می دارد . و چنین افرادی از ولایت ما خارج خواهند شد . از سرنوشت چنین افرادی به خدا پناه می برم » .

خطیب جمعه زنجان با گفتن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در تشریح مناسبتها با اشاره به روز مقاومت اسلامی افزود : پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه با چهارمین ارتش قدرتمند دنیا یعنی ارتش جهنمی رژیم صهیونیستی در بیست و دوم مرداد ماه سال 85 هجری شمسی تحقق عینی وعده های الهی آمده در آیات قرآن یعنی ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم بود . تمام مسلمانان دنیا دیدند که با مقاومت و پایداری ، می توان در مقابل قدرت مند ترین ارتشها نیز به پیروزی رسید . کار نیروهای حزب الله به قدری تحسین برانگیز بود که آمریکا مجبور شد شکست خود و رژیم اسرائیل را این طور بیان کند که این جنگ پیروز نداشت . این حرکت حزب الله موجب آن گردید تا اسرائیل غاصب در جنگهای بعدی نیز نتواند  به اهداف پلید خود در منطقه نایل گردد .  بیست و شش مرداد سالروز ورود اولین گروه از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس به ایران اسلامی در سال 69 را پیش رو داریم . آزادگان عزیز این سمبولهای مقاومت و صبر ، همان طوری که در جبهه ها دربرابر دشمن سینه ها را سپر کرده و خم به ابرو نیاوردند  ؛ در دوران اسارت در چنگال سفاکان رژیم بعثی عراق نیز مردانه همچون کوهی استوار ایستادگی کرده در مقابل دشمن سر خم نکردند .

نماینده رهبری در استان بیست و هشت مرداد را لکه ننگ آمریکای جنایتکار در ایران دانست و تاکید کرد :  اگر جنایات آمریکا در ایران بطور فهرست وار نوشته شود خود چند صفحه مطلب خواهد شد . این جنایات از یاد رفتنی نیست . بعد از ملی شدن صنعت نفت در ایران با هدایت و رهبری آیت الله کاشانی و تلاش دکتر مصدق نخست وزیر وقت ایران که خود انقلاب بزرگی بود دست انگلستان نسبتا از ایران قطع گردید . لذا انگلیس تصمیم به ایجاد تفرقه در ایران گرفت . اولین نتیجه این تفرقه جدایی بین آیت الله کاشانی و دکتر مصدق بود که در دومسئله مهم ملی شدن صنعت نفت در ایران و تاسیس حکومت اسلامی در ایران با هم متحد شده بودند . آمریکا از اختلاف پیش آمده بین دکتر مصدق و انگلستان استفاده کرده قول کمک ،  همکاری و حمایت به مصدق داد . مصدق نیز اشتباه کرده به کمکهای آمریکا دل خوش نمود . و این در حالی بود که آمریکا با اولین جنایتش یعنی کودتا در ایران در بیست و هشت مرداد ماه سال 32 دولت دکتر مصدق را سرنگون کرد و شاه فرار کرده از ایران را دوباره برای حکومت به ایران برگردانید . و جنایات آمریکا علیه ایران تا این تاریخ همچنان ادامه دارد . پس عقل حکم می کند که هیچ وقت به آمریکا نباید خوشبین بود . مقام معظم رهبری فرموده اند « امروز مسئولین دستگاه دیپلماسی خود ما و هم آنانی که در این مذاکرات از اول تا آخر حضور داشتند می گویند که آمریکا نقض عهد کرده است . آمریکا ظاهراً آرام و زبان چرب و نرم مسئولانش ، وزیر امور خارجه اش و دیگران از پشت دارد تخریب می کند . مانع ارتباطات اقتصادی کشور با کشورهای دنیا است . این را مسئولین خود برجام دارند می گویند . این حرفی است که بنده البته از یک سال و یک و نیم سال پیش مرتب تکرار کرده ام که به آمریکائیها نمی شود اعتماد کرد » .

 آیت الله خاتمی سخنان امام مسلمین مقام معظم رهبری در جمع وزیر ، معاونین و دیگر مسئولین وزارت اطلاعات را مورد توجه قرار دادو اظهار داشت : معظم له ضمن قدردانی و تشکر از سربازان گمنام آقا ولی عصر ( عج ) فرمودند « پیروزی و بقای انقلاب در گرو حفظ ایمان است . در این مملکت انجام هرکاری که ایمان مردم را تضعیف کند خیانت است . زیرا ایمان مردم اسلحه قوی و کارآمدی است که نباید تضعیف گردد . وزارت اطلاعات پوسته سخت نظام است که به هیچ وجه نباید آسیب پذیر شود . وزارت اطلاعات چشم بینا و بیدار نظام اسلامی است . علاج مشکلات اقتصادی و برون رفت از این رکودهمانا اقتصاد مقاومتی است . وزارت اطلاعات در خشکاندن سرچشمه های فساد در اقتصاد مقاومتی باید در صحنه بوده و ایفای نقش بکند . ایجاد خط فاصل با راس استکبار یعنی آمریکا از مهم ترین مبانی قطعی امام امت ( ره ) است » .

قبل از خطبه ها آزاده سرافراز سردار حاج محسن مهدوی نژاد با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی گفت : جمع اسرای ما  در جنگ هشت ساله چهل و پنج هزار اسیر بود . این تعداد از اسیران ما در بیست اردوگاه عراق دوران اسارت را طی می کردند . از روز بیست و شش مرداد ماه سال 69 به مدت یک ماه تمام اسرای ما از اردوگاه های عراق آزاد شده و به وطن بازگشتند . در دوران دفاع مقدس عده ای به افتخار اسارت ، عده ای به افتخار جانبازی و عده ای نیز به افتخار شهادت نایل شدند . یقینا هم شهدای گرانقدر دفاع مقدس ، هم جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس که از آنان به عنوان بقیت السیف یاد می گردد و هم آزادگان سرافراز در پیشگاه خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهند بود . زیرا با تشخیص به موقع برای دفاع از اسلام سختیهای زیادی را تحمل کرده و می کنند . درست است که علی الظاهر جنگ تمام شده است . اما بدانید دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت و گسترش اسلام خوابهای آشفته ای برای مسلمانان دیده اند . وظیفه امروز ما این است که همواره کینه دشمنان دین ، قرآن و پیامبر و اهل بیت مطهرش را در دلهای ما نگهداریم و طبق فرمایش حضرت امیر مومنان علیه السلام همواره آماده دفاع از اسلام و کیان اسلامی باشیم . که اگر نباشیم ذلیل و خوار خواهیم شد .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید