امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 18 تیر95

 

حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با توصیه و سفارش خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی گفت : از بزرگترین دست آوردهای ماه مبارک رمضانی که پشت سر گذاشتیم  طبق تاکید آمده در قرآن شریف کسب تقوای الهی بود . کسب تقوا در ماه رمضان با زحمت بدست آمده است . اما طبق فرمایش حضرت امام محمد باقر علیه السلام زحمت مضاعف در نگهداری تقوای کسب شده بعد از ماه رمضان است . بعضی از افراد تفوای کسب شده به سختی در ماه رمضان را بعد از این ماه زود از دست می دهند . ولی خوشا به حال کسانی که در نگهداری از این دست آورد بزرگ ماه رمضان در طول سال بعد از این ماه سختیها و شدایدی را تحمل می کنند . در تعریف تقوا آمده است که تقوا یا ضعیف است که به آن پرهیز گویند . و یا قوی است که به آن ستیز گویند . پرهیز یعنی اجتناب و دوری از خوردن ، آشامیدن ، دیدن و گفتن . و ستیز یعنی از لحاظ روحی با کسب ایمان قوی نه تنها خود را از آلودگی به گناه و معصیت دور داشتن  بلکه دیگران را نیز از چنین روحیه ای برخوردار کردن است  . در این باب حضرت امیر مومنان علی علیه السلام در خطبه شانزده نهج البلاغه فرموده اند « آگاه باشید  خطایا همانند اسبان چموش بی افساری  هستند که در بیراهه ها و سنگلاخ ها تاخته و راکبان خود را به پرتگاه سقوط می برند . که نتیجه این تاخت و تاز طغیانگرانه آتش است . و تقوا چونان مرکب های رامی هستند که راکبان  بر آنها راهی بهشت الهی خواهند بود » . لذا امید واریم همه ما در نگهداری از تقوای کسب شده در ماه مبارک رمضان امسال جدیت نموده تا انشاءالله با این تقوا  ماه رمضان سال آینده را درک نماییم .
خطیب جمعه زنجان در بیان مناسبتها هجده تیر ماه را یاد آور سالروز کشف و خنثی کردن کودتای نظامی آمریکایی نوژه در سال 59 دانست و تاکید کرد : ای آنانی که می گویید علت دشمنی آمریکا  با ایران اسلامی  به بحث دانش هسته ای برمی گردد بدانید آمریکا  دشمنی خود با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را از همان روزهای آغازین پس از پیروزی انقلاب و اسقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران آغاز کرده است . و برای اثبات این دشمنی هم توطئه های زیادی را تا کنون علیه ایران اسلامی اعمال نموده است . اما از آنجایی که دست قدرتمند الهی همواره با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است یکی یکی توطئه های آمریکا علیه ایران کشف و با تلاش نیروهای حزب الهی و یا نیروی جندالهی خنثی شده است . باید بدانیم تا زمانی که ماهیت اسلامی بودن انقلاب و نظام ایران برقرار است و آمریکا از خصلت آمپریالیستی و استکباری خود دست بر ندارد ،  دشمنی آمریکا با ایران اسلامی ادامه خواهد یافت . اما همانطوری که می دانیم و بارها نیز شنیده ایم در بیست و یکم تیر ماه سال 1314 نیروهای نظامی ارتش رضا شاه پهلوی برای سرکوب اعتراضات و قیام علما و مردم علیه  دستور کشف حجاب  به مسجد گوهر شاد واقع در جوار مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج علیه السلام یورش برده بین دو تا پنج هزار نفر از علمای دینی و مردم متحصن در آن مسجد را طبق آمارهای آمده در تاریخ به خاک و خون کشیده تعداد زیادی را نیز دستگیر و زندانی نمودند . لذا این روز در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری گردیده است . اما در رابطه با مسئله عفاف و حجاب می توان گفت که یکی از راه های ایجاد فساد اخلاقی در جامعه مخصوصا در نسل جوان جامعه ترویج و گسترش بد حجابی ، بی حجابی و بی بند و باری در جامعه است . متاسفانه در جامعه اسلامی ایران امروز احساس می شود که عده ای ماموربه امر ترویج بد حجابی و بی حجابی و شکستن قبح بی حجابی در جامعه با پوشیدن لباسهای نا هنجار شده اند . مردم حزب الله و خانواده معزز شهدا و ایثارگران از این وضعیت ناراضی و ناراحت هستند . ماموران به ترویج امر بدحجابی و بی حجابی آگاه باشند اگر خود راجمع نکرده دست از این کار نکشند مطمئن باشند که مردم حزب الله آنان را جمع خواهند کرد . مقام معظم رهبری در  باره عفاف و حجاب می فرمایند « بی حجابی مقدمه بی عفتی و نابودی شخصیت زن است » .
آیت الله خاتمی با ذکر وقایعی همچون سالروز آغاز جنگ سی و سه روزه اسرائیل علیه حزب الله لبنان و سالروز تخریب گنبد و بارگاه چهارامام معصوم علیهم السلام در بقیع و شهادت بیش از ده هزار نفر از مسلمانان حاضر در حرم پیامبر و بقیع توسط وهابیون روز بیست دوم تیرماه در سال 78 را هم روزی تلخ و هم روز اقتدار و سربلندی در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و خاطر نشان کرد  : عده ای اخلال گر خود فرخته با نیت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در تیر ماه سال 78 با آمدن به خیابانها وبه آتش کشیدن تاسیسات و اموال مردم و دولت شعارهایی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سر دادند . اما در روز بیست و دوم تیر همان سال امت حزب الله و قهرمان ایران با آمدن به خیابانها ضمن سرکوب اخلال جمعی اخلال گر خود فروخته با برخورداری از مدیریت حکیمانه وقدرت و صلابت رهبری نظام در مقابله با توطئه توطئه گران ، از ارکان اصلی انقلاب و نظام اسلامی خاصه رکن رکین ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی کرده اجازه ندادند که خواب آشفته اخلال گران در نا امن کردن ایران اسلامی تعبیر شود . مقام معظم رهبری اخیرا یعنی دوازدهم تیر ماه در این رابطه   فرمودند « من بارها گفته ام که برای من این تقسیمات اصول گرا و اصلاح طلب مدرن و سنتی و از این قبیل حرف ها مطرح نیست . من به این اسمها اصلا اهمیتی نمی دهم . و توجه ندارم . من به محتواها کار دارم . اما روی مسئله فتنه حساسم . البته اکثرکسانی که در آن تظاهرات شرکت کردند مردم معمولی بودند . و هیچ تقصیری نداشتند . اما یک عده سردمداری می کردند . یک عده هم سوء استفاده کرده گفتند انتخابات بهانه است . اصل نظام نشانه است . دیگر از این صریح تر ؟ آیا این شعار داده شد یانه ؟ خوب اگر این شعار داده شد تبری از این شعار آن روز هم لازم بود . و باید می کردند که نکردند .  
امام جمعه زنجان ترورهای اخیر عراق را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : اولا این ترور ها توسط تروریستهای حمایت شده از طرف دنیای استکبار برای جبران شکستها در مقابل مردم و ارتش عراق در مبارزه با نیروهای داعش صورت می گیرد . در ثانی عربده کشان طرفداری از حقوق بشر یعنی کسانی که با خون آمدن از دماغ یک اروپایی فریاد طرفداری از حقوق بشر می زنند در مقابل ترورهای اخیر در عراق و کشته شدن سیصد و هشتاد نفر از مردم مسلمان عراق چرا مهر سکوت مرگ بر لب زده اند ؟ چرا در مقابل کشته شدن بیش از هفت هزار مسلمان عراقی در شش ماهه اخیر توسط تروریستهای قرار گرفته در زیر چتر حمایتی آمریکا و دیگر حامیان استکباری اقدامی نکرده و  به طرفداری از حقوق بشر سخن نمی گویند ؟ حدود شانزده ماه است که بیش از نه هزار نفر از  مردم بحرین توسط نیروهای نظامی دولت بحرین و آل سعود شهید شده اند . بیشتر تاسیسات زیربنایی بحرین نیز تخریب گردیده است . اما طرفداران حقوق بشر در مقابل این جنایات تا کنون حتی یک آخ هم نگفته اند . در پایان جا دارد که از همه شما نمازگزاران روزه دار که با حضور باشکوه خود در راه پیمایی روز جهانی قدس به کسانی که در دنیا  تمام تلاش خود را می کنند تا با ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل مسئله فلسطین و مردم مظلومش را بی اهمیت قلمداد کنند ، اعلام کردید که مسئله فلسطین همواره یک مسئله اصلی و مهم اسلامی و جهانی است یک بار دیگر صمیمانه قدر دانی و تشکر نمایم  .  

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید