امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Sat 04 20 2024

منو


بیانات در نماز جمعه مورخ 11 تیر 95

 

 

 

نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش نمود و با اشاره به روز جهانی قدس گفت : یکی از وصایای گرانبهای مولای با تقوایان به همه شیعیان وقت و آیندگان ، در بستر بیماری این بود که با ظالمان دشمن و با مظلومان یار و یاور باشید . اگر امروز شما در این هوای گرم تابستان با دهان روزه در راه پیمایی شرکت کرده و علیه ظلم ظالمان زمان شعار داده حمایت و یاری خود را از مظلومان به ویژه مردم مظلوم فلسطین اعلام کردید ریشه در اعتقادات شما دارد . زیرا هم خداوند در قرآن مجید ، هم سنت پیامبر اکرم و هم سیره ، روش و منش ائمه معصومین علیهم صلوات الله ما را به این مسئله دعوت کرده اند . بدانیم که طبق تاکید آمده در قرآن شریف تمایل به ظلم  ، حمایت از ظالم و رضایت در مقابل ظلم ظالم مسیری به سوی جهنم وموجب خشم و غضب پروردگار تبارک و تعالی می باشد .  وجود مقدس خاتم الانبیاء محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند « هم ظالم ، هم حامیان ظالم و تسلیم شوندگان در برابر ظلم ظالم اهل جهنم خواهند بود  » . حضرت علی علیه السلام فرموده اند « بدتراز همه بدیها و رذیلتها ظلم است . و خداوند دشمن ظلم کنندگان است » . اینکه امروز شما از مرد وزن گرفته تا پیرو جوان و کودک بر علیه ظالمان راه پیمایی کردید بدانید که در مسیر الهی حرکت کردید . حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند « عمل کنندگان  به ظلم ، یاری کنندگان ظالمان ، انسانهای راضی در مقابل ظلم ظالمان شرکاء یکدیگرند » .  روایت است شخصی به حضرت امام صادق علیه السلام عرض کرد ای فرزند رسول الله شما به نقل از کلام الهی فرمودید اعوان ظلمه اهل جهنم هستند . من که فقط خیاط در گاه منصور دوانیقی حاکم ظالم وقت هستم  تکلیفم چیست ؟ و آن حضرت در پاسخ فرمود ند « تو نیز جزء اعوان  ظلمه هستی » . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند « از آه و ناله و نفرین مظلوم بترسیداگرچه کافر باشد . زیرا در برابر نفرین مظلوم مانعی وجود ندارد  » . پس طبق آموزه های دینی حمایت از تمامی مظلومان مخصوصا مردم مسلمان و مظلوم فلسطین و علی الخصوص از بیت المقدس این قبله اولین مسلمانان یکی از مهمترین وظایف ما است .
حضرت آیت الله خاتمی با قدر دانی و تشکر از حضور گرم و باشکوه امت حزب الله در راه پیمایی روز قدس افزود : روز قدس میراث ارزشمندی از معمار کبیر انقلاب و بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است . دستهایی همواره در کار بوده تا باایجاد حاشیه امن برای اسرائیل ، ظلم و جنایت این رژیم غاصب را از اذهان مردم دنیا به ویژه مسلمانان دور کنند . کما اینکه امروزه نیز شاهد هستیم که همان دستها  با ایجاد مسایلی در عراق ، سوریه ، جنوب لبنان و در یمن قصد آن دارند که مسئله اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل و جنایات این رژیم در سرزمینهای اشغالی به فراموشی سپرده شود . و اسرائیل در حاشیه امن قرار گیرد . مسئله قابل توجه این است که تمام تلاشهای شبکه های مخوف بین المللی با مطرح کردن ایران هراسی و شیعه هراسی این است که مسئله فلسطین به یک مسئله دست چندم تبدیل شده و جنایات اسرائیل فراموش شود  . از بارزترین این اقدامات خیانت آمیز به رسمیت شناختن حکومت اسرائیل توسط دولتهای ترکیه و آل سعود آن هم در آستانه روز قدس امسال با نیت تحت الشعاع قرار دادن مسئله فلسطین بود . اما باید بدانند بنا به وعده الهی روزی همین حکومت ظالم و غاصب بر آنان تسلط خواهد یافت . بن گورین از پایه گذاران  اسرائیل غاصب در شصت و پنج سال پیش گفته بود آسودگی  ما در تضعیف مصر، سوریه و عراق است .
امام جمعه زنجان با یاد آوری چهاردهم تیرماه سال 59 سالروز بلوکه شدن تمام دارائیهای ایران در آمریکا  اظهار داشت : ششم تا دوازدهم تیر در ایران اسلامی به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است . زیرا ترور مقام معظم رهبری در ششم و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دوتن از یاران صادق انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 60 ، به شهادت رسانیدن آیت الله صدوقی نماینده حضرت امام در استان یزد و امام جمعه یزد توسط منافقین در ده تیر ماه سال 61 ، بمباران وحشانه شیمیایی شهرستان مظلوم سردشت ایران با شهادت بیش از یکصد انسان بیگناه و آسیب دیدن بیش از هشت هزار نفر ازمردم در هفتم تیرماه سال 66  و منهدم کردن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس با بیش از دویست مسافر و خدمه و خلبان  توسط ناو جنگی وینسنس در دوازدهم تیر ماه سال 67 از جمله پرونده های ننگین حقوق بشری آمریکایی است که توسط آمریکا یا با دستور و حمایت آمریکا در ایران اسلامی اتفاق افتاده است . حضرت امام ( ره ) در باره حقوق بشر آمریکایی فرموده است « حقوق بشر آمریکایی حمایت از حقوق بشر ظالمها است . آمریکا مظلومها را جزء بشر نمی داند » .
قبل از خطبه ها حضرت آیت الله اختری دبیر کل محترم مجمع حهانی اهل البیت علیهم السلام با گرامی داشت روز جهانی قدس گفت : روز قدس یادگاری است از حضرت امام ( ره ) . حضرت امام نسبت به مسئله اسرائیل و در راه مبارزه با این رژیم غاصب از بیش از شصت سال پیش قدم گذاشتند . آن حضرت از همان روزهای آغازین تاسیس اسرائیل توسط دولتهای استعمارگر به سرکردگی انگلیس  با حمایت دولتهای خائن عربی هشدار دادند که هدف از ایجاد دولت دست نشانده ای به نام اسرائیل در منطقه ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است . لذا می بینیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران حضرت امام برای اولین اقدام سفارت اسرائیل را در ایران تعطیل و آن را به سفارت فلسطین تبدیل می کند . دومین حرکت حضرت امام در راه مبارزه با اسرائیل اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس بود . می بینیم که امروزه چقدر این ندای وحدت بخش حضرت امام موجب ناراحتی و خشم اسرائیل صهیو نسم و حامیان این دولت جنایتکار یعنی آمریکا و دیگر حامیانش گردیده است . برایشان باور کردنی نیست که چگونه بعد از سی و هفت سال از اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام مردم مسلمان اینگونه پر شور و با شکوه در صحنه مبارزه با صهیونسیم حاضر می شوند . مپنداریم که این حضور در راه پیمایی روز قدس و شعارهایی که در راه پیمایی داده می شود بی تاثیر است . بلکه همین فریادهای شما مردم مسلمان باعث تقویت روحیه و قدرت و توان بیشتر مبارزان مسلمان فلسطینی در مبارزه با اسرائیل شده کاخ سردمداران و حامیان صهیونیسم  را به لرزه در می آورد .
آیت الله اختری با تاکید بر این سخن مقام معظم رهبری که تا بیست و پنج سال آینده اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند  اظهار داشت : می توان گفت امروز فلسطین از بهترین وضعیت در مبارزه با اسرائیل برخوردار و اسرائیل بد ترین وضعیت را در مقابل مبارزان فلسطینی دارد . زیرا اسرائیل به نقطه ای رسیده است که با همه توان برخوردار نظامی جرئت حمله نظامی به حزب الله را ندارد . زمینه به گونه ای فراهم شده که این آرمان حضرت امام که اسرائیل باید از بین برود دارد تحقق پیدا می کند . چون بانیان و حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هم امروزه به این نتیجه رسیده اند که بگویند تا بیست سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت . اما پرسش اصلی این است که سازمانهای بین المللی دفاع از حقوق بشر کجایند ؟ چرا درمقابل این همه جنایات آمریکا و هم پیمانان آمریکا در جای جای این دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی مانند پاکستان ، سوریه ، عراق ، فلسطین ، یمن و دیگر کشورها مهر سکوت مرگ بر لبان خود زده اند ؟ این برای مجامع بین المللی و جامعه بشریت مایه ننگ است که رئیس سازمان ملل متحد با افتخار بگوید که در قبال گرفتن دلار از حکومت آل سعود این دولت را که بیش از یکسال است که تعداد زیادی از مردم بیگناه یمن را به خاک و خون کشیده و همه جانبه از گروه های تکفیری داعش و النصره حمایت می کند را از لیست ناقضان حقوق بشر حذف کند . حقوق بشر آمریکایی امروزه در جهان دست آویزی شده است برای سلطه بر کشورهای ضعیف وحمایت از کسانی که منافع آمریکا و دیگر دولتهای دنباله رو آمریکا را تامین می کنند . در ایران اسلامی از ملت گرفته تا مسئولین نظام هیچ امیدی به این سازمانهای بین المللی در هیچ وقت نداشته و امروز هم ندارند . فلسطینیان باید بدانند که نهادهایی مثل شورای امنیت ، سازمان دفاع از حقوق بشرو سازمان ملل هیچگونه حقی را برای آنان از اسرائیل نخواهند ستاند . زیرا اینها فقط گوش به فرمان آمریکا  برای تامین امنیت اسرائیل تلاش می کنند . و بدانند که تنها راه نجات فلسطین و نابودی اسرائیل مقاومت ، استمرار مبارزه و به دست گرفتن صلاح است .   

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید