امروز پنج شنبه, 30 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 17 اردیبهشت 95

 

 

 

 

حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه گفت : بعد از حمد و ستایش پروردگار اولین توصیه و سفارش من به شما نمازگزاران رعایت تقوای الهی است . ترس از خدا یعنی حدود حریم قوانین الهی را رعایت کردن . ماه پر فضیلت رجب رو به اتمام است . ان شاءالله با آمادگی کامل وارد ماه شعبان که طبق فرموده خود پیامبر ماه آن حضرت است بشویم . این ماه از اعیاد بزرگی برخوردار است . این که حضرت امام صادق علیه السلام فرموده اند شیعیان ما در عزای ما ماتم زده و در جشن و سرور ما مسرورند یک حقیقت است . اما بعضی از ما در برخی مسائل گرفتار افراط و تفریط هستیم . در ماه رجب خصوصا در عید ولادت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام عیدی که موجب شادمانی خدا ، پیامبر خاتم و دیگر انبیا و اولیا است متاسفانه در زنجان در شان و شایسته چنین عیدی با مسئله برخورد نشد . زیرا شاهد چراغانی و تزئین کم رنگی بودیم  .  گاهی دیده می شود برای رحلت شهادت گونه دختر علی حضرت زینب سلام الله علیها بیش از ده روز چهره شهر سیاه پوش است . اما در عید ولادت با سعادت مولا علی علیه السلام نسبت به مسئله ای با این اهمیت کم توجهی می شود . این گونه رفتارها یعنی سبقت گرفتن از ائمه معصوم علیهم صلوات الله . ما حق نداریم از امامان ، مراجع تقلید و سایر الگوهای دین ما پیشی گیریم . مواظب باشیم دستهایی در کار است تا با برخی از افراط و تفریط های صورت گرفته هر چند از روی نا آگاهی چهره شعائر دینی ما را خدشه دار کند .  ما باید اعمالمان را با اعمال بزرگان دین ما تطبیق دهیم . بدانیم که نمی توانیم از بزرگان دین ما جلو بیفتیم . اگر چهارچوب تعیین شده از سوی بزرگان دین را در عزا داری و جشن وسرور رعایت نکنیم باعث سوء استفاده دشمن خواهیم شد . بعضی از اعمال و رفتار ما و بعضی از حرکات ما شایسته پایتخت شور و شعور حسینی یعنی زنجان نیست . اینگونه اعمال و رفتار موجب ناراحتی متدینین و خانواده شهدای شهر و استان زنجان شده است . بدانیم که افراط و تفریط هیچگاه سازنده نبوده است  .  امام حسین علیه السلام به ما آموخت که چگونه با کرامت زندگی کنیم . و چگونه با عزت از دنیا برویم . چرا اینهمه به زیارت امام  حسین تاکید شده است ؟ زیرا کربلای حسینی دانشگاه است . کسی که به زیات امام حسین علیه السلام می رود می آموزد تا با منطق امام حسین ،  با آرمان امام حسین ، با راه امام حسین  برای حیات و زندگی خود الگو بگیرد . حضرت امام صادق علیه السلام فرموده اند « کسی را که خدا اورا زیاد دوست داشته باشد در قلبش محبت امام حسین علیه السلام را قرار می دهد » . و زبان محب و عاشق امام حسین برای دروغ گفتن ، برای غیبت کردن و برای تهمت زدن باز نمی شود . چنین شخصی در برابر زور گویی و قلدری قلدران نمی ترسد و تسلیم ظلم ظالمان نمی شود .  
خطیب جمعه زنجان در بیان مناسبتها سالروز تشکیل بسیج سازندگی ،  سالروز آزاد سازی هویزه ،  روز بیماریهای خاص ،  میلاد با سعادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار ،  میلاد بزرگ جانباز اسلام حضرت عباس سلام الله علیه و روز جانباز ،  میلاد حضرت امام سجاد علیه السلام و سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران در سال 58 را گرامی داشت در باره سالروز میلاد خجسته حضرت امام حسین علیه السلام که این روز در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به نام روز پاسدار نامیده شده است افزود : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تاکنون از عملکرد درخشانی در اجرای وظایف محوله برخوردار بوده است . حضرت امام ( ره ) که در شکل گیری  سپاه پاسداران نقش داشتند در باره این نهادفرموده اند « من از سپاه پاسداران راضی هستم . و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد . اگر سپاه نبود کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم  » . مقام معظم رهبری در بیست و هفت سال از دوران رهبری حکیمانه خود بارها وبارها در باره این نهاد انقلابی مطالبی را بیان فرموده اند که دوفراز از فرمایشات معظم له در باره سپاه را قرائت می کنم . آن حضرت فرموده اند « وقتی می گوییم پاسدار انقلاب هستیم بدان معنی است که انقلاب موجود ی زنده است . و موجود زنده نیاز به حفاظت دارد . چرا نیاز است که از انقلاب محافظت  و پاسداری شود ؟ چون انقلاب مورد تهدید و کینه دشمنان است ، لذا نیاز به حفاظت و پاسداری دارد » .
آیت الله خاتمی با اشاره به سخنان رهگشا و سازنده مقام معظم رهبری به مناسبت هفته معلم  اظهار داشت  : معظم له در این سخنان بر مسائلی چون تربیت و تعلیم ، توجه به جوانان ، تربیت جوانان متدین ، تربیت جوانان آزاده ، تربیت جوانان مستقل  تربیت جوانان دانشمند ، تربیت جوانان دین دوست و تربیت جوانان علاقه مند به استقلال و سربلندی مملکت تاکیداتی داشتند و در ادامه فرمودند  « سعی کنید صاحب قدرت شوید . و بهترین قدرت طبق فرمایش مولای متقیان  در سایه علم حاصل می گردد . اگر به قدرت رسیدید دشمن حساب دستش خواهد آمد . امروز شما می بینید دشمنان حرفهای بزرگتر از دهانشان می زنند . همش از سوی ملت ایران قابل پاسخگویی است . دشمنان می گویند که ایران نباید در خلیج فارس رزمایشی داشته باشد . چه غلطهای عجیب و غریبی . او ( آمریکا ) از آنطرف دنیا می آید و در خلیج فارس رزمایشی به را ه می اندازد . باید به آنان گفت که شما در اینجا چه می کنید ؟ بروید در همان خلیج خوکهای خودتان رزمایش برقرارکنید .  خلیج فارس خانه ما است .  خلیج فارس جای حضور ملت ایران است . ساحل خلیج فارس به اضافه مقدار زیادی از ساحل دریای عمان  متعلق به این ملت است .  باید حضور داشته باشد .  باید رزمایش کند . باید اظهار قدرت کند .  ما ملتی هستیم با تاریخ و قدرتمند . حالا پادشاهانی ضعیف و روسیاهی آمدند و یک چند صباحی ما ها را عقب زدند . و خاک مرده پاشیدند روی این کشور. آنان رفتند و گورشان را گم کردند .  ملت ملت بیداری است . ملت ملت بزرگی است . مگر اجازه می دهد . این جوری بایستی با این قدرتهای زیاده خواه ، افزون طلب  و انحصار طلب مواجه شد . مسلما اینان در مقابل ما شکست خورده اند . دلیل شکستشان خیلی واضح است . چون اینان می خواستند جمهوری اسلامی نباشد . جمهوری اسلامی علاوه براین که هست ده ها برابر قدرتمند تر از اول شده است » . در پایان ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رای ، قدردانی از تمام عوامل برگزار کننده امر انتخابات در استان ، قدردانی از کاندیداهایی که رای نیاورده ولی برای تبعیت و پیروی از منویات ولی معظم فقیه به رای آورندگان تبریک گفته رقابت را به رفاقت تبدیل کردند ، به نمایندگان منتخب توصیه می کنم با تبعیت از آرمانهای حضرت امام ( ره ) ، مقام معظم رهبری و اصول کلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه پایدار استان ، رونق صنعت و کشاورزی و دیگر فرصتهای موجود استان برای ایجاد اشتغال و رفع معظل بیکاری در جامعه خصوصا بیکاری جوانان سعی و تلاش نمایند . آنان که رای آورده نماینده مردم در مجلس شده اند باید خداوند را شاکر باشند وبدانند که بار مسئولیت بزرگی بر شانه آنان نهاده شده است . و آنان که رای نیاورده اند بدانند که مسئولیت کمتری در دیگر سنگرها برای آنان خواهد بود . برای همگان آرزوی برخورداری از توفیقات الهی را دارم .
قبل از خطبه ها سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی زنجان با گرامی داشت روز بسیج و رزو پاسدار گفت : انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ تاریخی بود که با عنایت پروردگار و به رهبری حضرت امام ( ره ) و مجاهدتهای مردم در ایران به پیروزی رسید . برای هیچ یک از ابر قدرتهای شیطانی و استکباری جهان  در راس آنها آمریکا قابل تصور نبود که با این اتفاق در ایران منافع نا مشروع آنان نه تنها در  ایران بلکه  در دیگر نقاط جهان به خطر بیفتد .  لذا با تمام توان خود به مقابله با انقلاب اسلامی ایران پرداختند . حضرت امام ( ره ) با برخورداری از عنایات ویژه خداوندی با هدف  پاسداری وحفاظت از انقلاب ودستاوردها انقلاب اسلامی پیروز شده در ایران از توطئه های دشمنان علی الخصوص قدرتهای استکباری اقدام به تشکیل نیرویی انقلابی با نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمودند . این نهاد با بکار گیری جوانان غیور و انقلابی در مبارزه با گروهکهای ضد انقلاب و حضور و مجاهدت در جنگ تحمیلی آنچنان خوش درخشید که حضرت امام ( ره ) در کوتاهترین زمان ممکن یعنی سالروز ولادت حضرت امام حسین علیه السلام را به عنوان روز پاسدار نامگذاری فرمودند . عرصه دیگری را که سپاه با ورود به آن عرصه از کارنامه درخشانی برخوردار است عرصه تامین امنیت پرواز هواپیماها کشور بود .
سردار کرمی با تاکید بر اینکه نیروهای سپاه و بسیج صرفا نیروی نظامی نیستند افزود : با توجه به وظایف محول شده به سپاه پاسداران و نیروهای بسیج در راستای منویات مقام معظم رهبری در هرصحنه از صحنه های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی برای دفاع از ملتهای مسلمان تحت ظلم مستکبران که حضور نیروهای سپاهی و بسیجی احساس شود با تمام وجود حضور همه جانبه خواهند داشت همانگونه که تا کنون داشته اند . اگر امروزه گروه های تکفیری صهیونیستی جرئت آمدن به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارند به نقش آفرینی درخشان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیروهای نظامی ایران اسلامی بستگی دارد . امروز نیروهای جان برکف سپاه پاسداران با صلابت و اقتدار و با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی روز در مقابل دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده ، راه هرگونه نفوذ را بر دشمنان بسته و پاسخ کوبنده ای به کوچکترین تحرکات دشمنان علیه ایران اسلامی خواهد داد .

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید