امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 94/9/20

بسم الله الرحمن الرحیم


تمام اهل بیت همواره چه از روی حسد و چه از روی عناد مورد ظلم قرار گرفته اند . اما مظلومیت حضرت امام مجتبی علیه السلام از دیگر معصومین بیشتر به نظر می آید .
این مطلب را حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی امر مسلمین در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد و با گرامیداشت سالروز ارتحال نبی مکرم و شهادت سبط اکبرش آقا امام مجتبی علیهم صلوات الله گفت :   نام مبارک آن حضرت حتی در بین ما شیعیان هم نسبت به سایر معصومین کمتر به زبانها می آید . زیرا ولادت با سعادت آن بزرگوار در نیمه ماه مبارک رمضان بوده و تحت الشعاع ماه مبارک قرار می گیرد .و شهادت امام مجتبی نیز مصادف شده با رحلت جانسوز پیامبر صلی الله علیه و آله که خود بخود تحت الشعاع قرار می گیرد .  سلمان فارسی میگوید روزی از پیامبر اکرم شنیدم در گفتگو با خداوند عرضه می داشت  « خدایا تو می دانی که من حسن و حسینم را خیلی دوست دارم . و از تو می خواهم که تو نیز آنان را با دیده محبت بنگری . و هرکس فرزندانم حسن و حسین را خیلی دوست بدارد تو نیز آنان را خیلی دوست بدار . خدایا هرکس دوفرزندم حسن و حسین را دوست بدارد من اورا دوست خواهم داشت . و هرکس را که من اورا دوست داشته باشم تو نیز اورا دوست بدار. وجای چنین کسی بهشت است .اما اگر کسی فرزندانم را دشمن باشد بامن دشمن خواهد بود . هرکس با من دشمن باشد با خدا دشمن است . وجای چنین کسی جهنم خواهد بود » .  روایت شده دیدند روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حالی که دستان حسن وحسینش را در دست داشت در حال رفتن می فرمود « هرکس حسن و حسینم را و پدر و مادر آنان را دوست بدارد چنین شخصی در قیامت با من هم درجه خواهد بود . یا درجمع اصحاب درکنار غار حرا زمانی که فرزندش حسن چهارساله به آنان پیوست فرمودند این فرزندم حسن پسر خودم است . ازمن است . و نور چشمان من است . قوت و قدرت و نور قلب من است . میوه قلب من است . و او آقای جوانان اهل بهشت است . و او حجت خدا بر امت من است .امرش امر من است . حرف و سخنش حرف و سخن من است . هرکس با دستورات و اوامر فرزندم حسن مخالفت کند از من نیست » .
خطیب جمعه زنجان در بیان کرامات حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام افزود : روزی امام مجتبی در سفری با یکی از آل زبیر هم  کاروان بودند . در کنار چشمه ای برای استراحت نشستند . در کنار چشمه درخت خرمایی خشکیده بود . ناگهان آل زبیری گفت ایکاش این درخت خرما داشت تا می خوردیم . امام از اوپرسید خرما می خواهی ؟ گفت آری . زبیری گوید دیدم امام دست به آسمان بلند کرد و به درگاه خداوند دعایی کرد . هنوز دعای امام تمام نشده بود دیدم درخت خشکیده خرما سبز شده خرما داد و تا از آن بخوریم . ساربان که تحت تاثیر تبلیغات سوء بود گفت این یک جادواست . و امام در پاسخش فرمود این جادو نیست بلکه دعای ما اهل بیت پیامبر دعاهای مستجاب است . می توانید امتحان کنید . فردی از درخت بالا رفته از درخت خرما چید و حاضران نیز از آن  خرما بخوردند .   
امام جمعه زنجان در پرداختن به مناسبتها سالروز شهادت شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب به دست منافقان کوردل در سال 1360 ، سالروز شهادت جانسوز حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و سالروز اشغال بلندیهای جولان توسط اسراییل با حمایت انگلیس و آمریکا را گرامیداشت و در باره پژوهش در کشور تصریح کرد : ازمطالبات مقام معظم رهبری جهش علمی در کشور است . همانطور که می دانید ایران به ویژه در دوران شاهان قاجار و پهلوی از لحاظ علمی خیلی عقب ماند. واین مسئله باید در کشور رونق گیرد . الحمدالله دانشمندان بسیار خوبی در کشور داریم که با کمی توجه بیشتر به امر تحقیق و پژوهش در کشور می توان به پیشرفت مطلوب رسید .  اما در خصوص حضور پرشور مردم در اربعین حسینی خصوصا در کربلای معلی امسال انصافا مانور عجیبی بود . جهان اسلام و جبهه های مقاومت در برابر استعمار و استکبار باید حد اکثر بهره برداری را از این مانور که بیانگر قدرت محبان اهل بیت بود بکنند . زیرا این نمایش جبهه واحد در مقابل کفر جهانی را در معرض دید جهانیان قرار داد . و محبت اهل بیت همانند نخ تسبیح قریب به بیست و شش میلیون نفر از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را بطور واحد کنار هم قرار داده بود . جا دارد از تمامی دست اندر کاران خادم به زایران اربعین حسینی که با برپایی موکبهای مرتب و منظم چه در ایران و چه در خاک کشور عراق خاصه دست اندر کاران ستاد اربعین استان قدر دانی وتشکر نمایم . درپایان باید عرض کنم که نتیجه دوازده سال مقاومت و ایستادگی این شد که دنیا صلح آمیز بودن دانش هسته ای ایران اسلامی را باور کند و به این واقعیت برسد که ایران هیچ قصدی برای ساخت سلاح های هسته ای ندارد . ضمناامید وارم که کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز به خود آمده دست از بعضی حرکات خود برای تضعیف جبهه مقاومت بردارند .
قبل از خطبه ها مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با گرامیداشت هفته وقف گفت : اولین پیشگامان وقف در جهان اسلام حضرات معصومین علیهم صلوات الله بوده اند . عاملی که از حیث اقتصادی موجب احیا و بقای دین و بقای تشیع در دوران حکومتهای طاغوتی شده است مسئله موقوفاتی بود که در دست علمای دین و علمای تشیع بود . امیدوارم مسئله وقف و موقوفات مورد توجه همگانی قرار گیرد ان شاءالله .



                          

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید