امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو


اجتماع عظیم شیعیان در اربعین حسینی، نمایشی از اقتدار جهان اسلام است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 324

آیت الله علی خاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که تمام استکبار و جهان کفر در تلاش برای اختلاف افکنی در میان مسلمانان و برجسته سازی اختلاف های قومی و مذهبی است، شیعیان با حضور میلیونی خود در کربلا و طی 100 ها کیلومتر مسیر با پای پیاده نشان دادند که در هر نقطه از جهان که باشند همچنان متحد و پیرو ارزش دینی و اعتقادی هستند.
وی یادآورشد: پیاده روی به سوی کربلا در اربعین حسینی اجر و ثواب وصف نشدنی دارد اما این ثواب و پاداش زمانی که چنین اتحاد و همدلی میان شیعیان و مسلمانان شکل گرفته است، به حتم چندین برابر خواهد بود.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: این اجتماع عظیمی حسینی فقط گوشه کوچکی از بزرگی مصیبت کربلا و عاشورا را به نمایش می گذارد و جهانیان باید با مشاهده همین عزاداری بی نظیر متوجه اوج غم و اندوه این مصیبت بشوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این مراسم یادآور عاشورا و فداکاری یاران با وفای امام حسین(ع) است و شکوه و عظمت آن ناشی از دلدادگی و اخلاصی که در میان عاشقان به سیدالشهدا(ع) موج می زند.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که سالانه حداکثر چهار میلیون نفر عازم حج تمتع می شوند، نزدیک به 20 میلیون نفر دراربعین حسینی در کربلا حضور می یابند.
آیت الله خاتمی به وقوع فاجعه منا اشاره کرد و ادامه داد: با وجود نزدیک به سه میلیون نفر چنین فاجعه ای رخ داد و منجر به کشته شدن نزدیک به چهار هزار نفر شد در حالی که 20 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی سال گذشته به صورت خود جوش حضور یافتند و هیچ مشکلی برای هیچ شخصی پیش نیامد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به تهدید گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: تمام نیروهای امنیتی عراق با بسیج همه امکانات برای تامین امنیت این مراسم تلاش می کنند و از سوی دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این کشور برای حفظ امنیت زائران حضوری پررنگ دارند.
وی تاکید کرد: برگزاری مراسم اربعین حسینی با حضور میلیون ها شیعه از سراسر جهان نشان می دهد که برای وحدت و یکپارچگی مسلمانان مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و آنچه که آنان را به یکدیگر پیوند می دهد همان ارزش و اعتقادات دینی است که کربلا و عاشورا یکی از نمودهای عینی آن محسوب می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید