امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


تمام نهادهای عمومی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز قیام کنند

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 389

آیت الله علی خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیش از 100 آیه قرآن کریم اشاره و تاکید بر اقامه نماز شده است.
وی یادآورشد: روایات بسیار زیادی از انبیا و ائمه معصومین(ع) داریم که در آنها تاکید به نماز شده است تا آنجا که نبی گرامی اسلام می فرمایند نماز نور چشم من است.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز می فرمایند که نماز کارخانه انسان سازی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در صورتی که متون آیات، احادیث و فرمایش بزرگان دین و متون سخنرانی و پیام های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مورد دقت نظر قرار دهیم به چند نکته اساسی پی می بریم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از این نکات اینکه برای اقامه نماز در جامعه انتظاراتی از ما وجود دارد و ما باید آن وظایف و توقعات را عملیاتی کنیم، دوم از عموم مردم دعوت می شود برای اقامه نماز در جامعه به پا خیزند و همه نهادهای عمومی دست به دست هم بدهند و در راه احیا و توسعه و ترویج فرهنگ نماز قیام کنند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: نکته سوم آنکه در همه عصرها فعالیت شیاطین بوده و در عصر حاضر هم شاهد جنگ نرم دشمنان علیه مبانی دینی و اعتقادی هستیم، از این رو برای مقابله با جنگ نرم بر طبق آیه قرآن کریم که می فرماید اقامه نماز انسان را فحشا و منکر نهی می کند، به وسیله نماز باید قد علم کنیم.
وی با بیان اینکه شان مردم استان زنجان دیار عالمان، حکیمان، غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی که در برپایی عزای اباعبدالله الحسین(ع) الگوی دیگران شده اند این است که بتوانیم با برپایی نمازهای باشکوه جماعت این موج و حرکت را در جامعه ایجاد کنیم.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: با این روش باید به دنیا ثابت کنیم، نماز نشانه مسلمانی است و برای ایجاد این حرکت و موج باید در گوشه گوشه استان و کشور اقدام کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: از همه مردم و مسئولان دعوت می کنم که برای محقق کردن فرمایش و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب و امام خمینی(ره) و رهنمودهای آیات و روایات نسبت به احیای فریضه اقامه نماز در هر نقطه ای که هستیم تلاش کنیم.
وی افزود: نماز عامل سعادت دنیا و آخرت است و نماز در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی شود و این نشان دهنده اهمیت نماز است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید