امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


مدیریت مصرف بهینه آب در کشور جدی گرفته شود.

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 253


زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هم اکنون مدیریت مصرف بهینه آب در کشور بیش از گذشته لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، آیت الله علی خاتمی روز شنبه با اشاره به اینکه وقوع خشکسالی در کشور جدی به شمار می رود و همگان باید به این موضوع مهم توجه کنند، تصریح کرد: آب کالای وارداتی نیست و جلوگیری از کمبود آن نیازمند مدیریت و مصرف بهینه است.

وی یادآوری کرد: هزینه های زیادی برای تصفیه آب آشامیدنی شهروندان صرف می شود این درحالی است که اغلب افراد نسبت به مصرف صحیح و اصولی آن بی توجه هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نبود بارندگی های کافی موحب کاهش ذخایر آبهای زیر زمینی و خشک شدن چشمه ها و قناتها شده است، تصریح کرد: طی چند سال گذشته استفاده بی رویه و نامناسب از آبهای زیرزمینی معضلاتی را بوجود آورده است.

وی بیان کرد: آمارهای نشان می دهد که هفت هزارو 200 حلقه چاه غیرمجاز و 10 هزار چاه مجاز در این استان وجود دارد که عده ای بدون در نظر گرفتن مصالح عموم بهره برداری غیر اصولی از این مایع حیات می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: گزارش های دیگری بیانگر آن است که ایرانیان دو تا سه برابر کشورهای پیشرفته آب و برق مصرف می کنند و این خود موضوعی قابل تامل است.

وی ابراز کرد: رعایت انصاف در مصرف نعمت های خدادادی از قبیل آب و برق از سوی شهروندان ضروری است و بی توجهی به آنها عواقب نامطلوبی به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید در برابر نعمات الهی شاکر و سپاسگزار بود، اظهار کرد: شکر و سپاس در برابر نعمت های گوناگون خداوندی مراحلی دارد که به جای آوردن آن به افزایش چند برابری آنها منتهی می شود.

آیت الله خاتمی شکر قلبی، زبانی و عملی رااز مراحل سه گانه شکر نعمتهای خداوند بیان و خاطرنشان کرد: پس از شکر قلبی و زبانی باید در عمل نعمتها را در مسیری که پرودگار باریتعالی به آن اشاره کرده، مصرف کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید