امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 218

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 19 آذر ماه سال 1363 سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه این شورا توسط امام خمینی (ره) تشکیل شد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌ها به ویژه گروهک‌های ملحد و معاند دانشگاه‌ها را جولانگاه سمپاشی علیه نظام اسلامی کردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه این گروهک‌ها به تبلیغ ایده‌های باطل می‌پرداختند، افزود: تعدادی از این گروهک‌ها نیز وابسته به خارج بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه عده‌ای از این گروهک‌ها آمریکایی، کمونیست و توده‌ای بودند، افزود: عده‌ای نیز در ظاهر خود را ملی‌گرا می‌دانستند اما در باطن جهت‌گیری آنها به طرف بیگانه بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تشکیل این شورا و تعریف اصول، از آن به بعد مهندسی فرهنگی جامعه را به عهده این شورا گذاشت، تصریح کرد: خط‌ دهی و نظارت نظام اسلامی برعهده این شورا بود.

وی با اشاره به اینکه این شورا دارای اعضای حقیقی و حقوقی است، افزود: وظیفه سنگینی برعهده این شورا برای خط دهی به نظام اسلامی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تشکیل این شورا موجب شد تا مسئله فرهنگ کشور تابع زیر و بالا شدن جریانات سیاسی و جناح نباشد، افزود: این امر یکی از مهم‌ترین خواص این شورا محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نجات از روزمرگی را از دیگر این ویژگی‌های این شورا دانست و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه مستقل در بین دولت‌ها دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مسئولان باید در زمینه فرهنگ جامعه احساس مسئولیت کنند، افزود: دولت و مسئولان باید به جریان عمومی جامعه توجه کنند.

وی ادامه داد: باید دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص این شورا در جامعه پیاده شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید