امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


سلامت و امنیت جامعه مرهون اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 245





آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ضرورت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: زشتی‌ها و زیبایی‌های جامعه به همه افراد جامعه بر می‌گردد.

وی با اشاره به این که اگر کسی واجبات را انجام دهد و به دنبال محرمات نرود، عطر و فایده عمل این فرد جامعه را معطر می‌کند، افزود: در حالی که افرادی که به دنبال گناه می‌روند، جامعه خود را دچار مشکل می‌کنند.

امام جمعه زنجان با بیان این که فردی که عمل خلاف انجام می‌دهد ضمن این که باید پاسخگوی عمل خود باشد، افزود: ضرر و زیان این اعمال به افراد جامعه نیز ضربه می‌زند.

این مقام مسئول با اشاره به این که عدم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای تبعات و آثار منفی برای جامعه است، افزود: نظارت همگانی از سوی دین اسلام برای مسئول بودن افراد جامعه در مقابل هم در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان این که اگر فردی در جامعه گناهی را ببیند و بتواند از آن گناه جلوگیری کند، اما در این زمینه اقدامی نکند، گناهکار است، افزود: افرادی که دارای توان برای مقابله با نهی از منکر هستند باید در این زمینه به قانون الهی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید انسان راضی به شکستن حریم و قانون الهی شود، افزود: هر کس دوستدار انجام معصیت در جامعه باشد با خداوند متعال اعلام دشمنی کرده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هیچ مسلمانی راضی به انجام منکر در جامعه نمی‌شود، افزود: افراد قدرتمند باید در مقابل منکرات عکس‌العمل نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این که احیای امر به معروف و نهی از منکر را از سوی همه افراد مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین است.

آیت‌الله خاتمی با بیان این که اگر هر فردی نسبت به گناهان بی‌تفاوت باشد، حریم الهی را در جامعه شکسته است، افزود: اعتراض و مقابله با منکرات از جمله وظایف مسلمانان است.

وی با بیان اینکه وظیفه هر فرد اعتراض و گفتن واقعیت‌ها است، افزود: باید در مقابل منکرات به وظیفه خود عمل کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به این که باید در مقابل منکرات ساکت ننشست، افزود: سلامت و امنیت جامعه مرهون اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این که باید در مقابل گناهان در جامعه اعتراض کرد، افزود: علاوه بر عدم رضایت قلبی باید عکس‌العمل مناسب در مقابل افراد گناهکار نشان داد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این که باید در این زمینه همه افراد احساس مسئولیت کنند، افزود: عدم توجه به این موضوع بار انسان را در مقابل خداوند متعال سنگین می‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید