امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


آمران به معروف دنباله‌رو سیره پیامبران هستند.

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 389

امام جمعه زنجان:
آمران به معروف دنباله‌رو سیره پیامبران هستند.




آیت‌الله خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دین مقدس اسلام مانند دانه‌های زنجیر مردم جامعه را به هم متصل می‌داند.

وی با بیان اینکه سلامت یک زنجیره در گرو سلامت جامعه در قالب زنجیره‌های دیگر است، افزود: سلامتی جامعه در گرو همدیگر است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: افراد جامعه باید علاوه بر اینکه خود امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، دیگران را نیز باید به این فریضه دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: انسان مسلمان عامل به احکام و عامل به معروف باید دیگران را نیز برای انجام معروف تشویق و ترغیب کند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و باید همه افراد جامعه به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه افرادی که عامل به امر به  معروف و نهی از منکر هستند، راه پیامبران را ادامه می‌دهند، افزود: اهل امر به معروف و نهی از منکر پای خود را در جای پای پیامبران قرار می‌دهند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه افراد مصلح و پاک این راه را ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: نظارت همگانی، تذکر لسانی و معترض به منکرات جامعه راه صالحان را می‌پیماید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسیر انسان‌های صالح و شایسته دعوت به امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: دلسوزان و اندیشمندان جامعه به این راه توجه ویژه دارند.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت توجه ویژه به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: عمل به این فریضه واجب ضروری است.

وی با بیان اینکه اگر این فریضه در جامعه قوام یابد باید به حج، نماز، ادای خمس و زکات و روا شدن واجبات امیدوار شد، افزود: توجه همه افراد جامعه به این موضوع موجب ارتقای جامعه می‌شود.

امام جمعه زنجان تعطیلی و ترک امر به معروف و نهی از منکر را دارای عذاب دنیوی و اخروی دانست و افزود: ترک این فریضه موجب تسلط افراد شرور و نامسلمانان در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه برای مبارزه با دشمنان باید اقدامات جدی صورت گیرد، افزود: باید با برنامه‌ریزی و عمل مناسب باید در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت توجه به وظیفه در مقابل احیای این فریضه تاکید کرد و گفت: همه در این خصوص وظیفه دارند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید