امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان درخصوص تشکیل خانواده

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: مصاحبه ها
  • بازدید: 218

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تشکیل خانواده به عنوان یکی از مسائل مهم جامعه گاهی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هسته اولیه جامعه بشری خانواده محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به موضوع تشکیل خانواده حساسیت‌های لازم به وجود آید.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نگاه اسلام به خانواده مترقی، زنده،ماندگار و با ارزش است، یادآور شد: برخی افراد نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امر ازدواج به قدری مقدس و مهم است که از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام هر کس ازدواج کند، نصف دین خود را حفظ کرده است، افزود: باید انسان در زمینه ازدواج کوتاهی نکند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دینداری در کسانی که ازدواج نکرده‌اند به مراتب سخت‌تر و مشکل‌تر است، خاطرنشان کرد: انسان دیندار باید به مسئله ازدواج فکر کند.

*نداشتن شغل از نگرانی‌های خانواده‌ها در خصوص ازدواج است

وی نداشتن شغل مناسب را از جمله نگرانی‌های خانواده‌ها در خصوص ازدواج فرزندانشان دانست و افزود: افزایش توقعات از دیگر مسائلی که ازدواج را با مشکل مواجه می‌کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه توقعات بالا در امر ازدواج  افزایش داشته و اغلب این توقعات بی‌ربط است،افزود: باید توقعات در امر ازدواج کاهش یابد تا ازدواج‌های سالم در جامعه رواج بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه رواج چنین رسومی در جامعه موجب نابودی بنیان خانواده می‌شود، اضافه کرد: افزایش توقعات دو طرف در امر ازدواج نگران‌کننده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه گذشتگان با اعتماد به این مسئله که روزی رسان خداوند متعال است به امر ازدواج رغبت بیشتری داشتند، افزود: نباید خانواده‌ها نگران چنین مسائلی در امر ازدواج باشند.

وی علت حسرت خوردن برای زندگی‌های گذشته را آسان گرفتن امور ازدواج عنوان کرد و گفت: گذشتگان با امکانات کم،توکل و اعتماد به روزی‌رسانی پروردگار متعال ازدواج جوانان را آسان برگزار می‌کردند.

*ازدواج موجب افزایش روزی می‌شود

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ازدواج موجب افزایش  روزی می‌شود، گفت: امر ازدواج موجب آرامش زن و مرد در کنار یکدیگر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه کسی که ازدواج کند،ثواب اعمالش برتر از افرادی است که تن به ازدواج نمی‌دهند، ادامه داد: آسان‌سازی ازدواج از سوی خانواده‌ها و مسئولان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام در چهار موقعیت و شرایط درهای رحمت الهی به روی انسان باز می‌شود، خاطرنشان کرد: هنگام بارش دعا،هنگام نگاه کردن با محبت فرزند به پدر و مادر، هنگام باز کردن در کعبه و هنگام قرائت عقد نکاح درهای رحمت الهی باز است.

وی یادآور شد: کسانی که امکانات و شرایط ازدواج دارند اما ازدواج نمی‌کنند، اهل جهنم محسوب می‌شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید