امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو


هجمه دشمن برای تخریب روحانیت ناشی از تاثیرگذاری این قشر است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: خبرگزاری ها
  • بازدید: 359


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مجمع علمای شهر زنجان با اشاره به با برکت بودن اجتماع روحانیون اظهار داشت: من همواره موافق اجتماع علما هستم، اما برای بهره‌برداری درست از این اجتماعات باید حاضران در برنامه‌ریزی‌ها هم مشارکت کنند.

وی مطلوب شدن وضعیت جلسات روحانیون را نیازمند همفکری همه جانبه دانست و اضافه کرد: کاربردی شدن جلسات به زمان نیاز دارد.

امام جمعه زنجان بر لزوم توجه به وظایف طلبگی روحانیون تاکید کرد و افزود: هیچ کس در این دنیا نباید ادعای کامل بودن کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی مواقع انتقادات و انتظارات انجام شده از عملکردها به حق است، ادامه داد: مدیریت برخی از روحانیون هم کاستی‌هایی دارد که اگر درست دقت شود می‌توان آنها را رفع کرد.

خاتمی تاکید کرد: توجه به موارد انتقاداتی می‌تواند رفتارهای درست تبلیغی روحانیون را تکمیل کند.

وی مشغله و نگرانی بزرگان را شنیدن موعظه عنوان کرد و ادامه داد: برخی از بزرگان اگر یک هفته موعظه نمی‌شنیدند احساس خسران می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به تغییرات فرهنگی روی داده در زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در گذشته مجلس ترحیم زنجانی‌ها به هیچ وجه بدون روحانی و منبر برگزار نمی‌شد ولی در حال حاضر مجلس با برگزاری واعظ نادر پیدا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رایج در مورد برگزاری مجالس ترحیم بدون حضور روحانی به تدریج در زنجان عوض شده است، بیان داشت: اصلاح و بازگشت فرهنگ مورد نظر هم نیاز به کار فرهنگی بدون جار و جنجال و دعوا دارد.

خاتمی خصوصیات واعظ مجالس ترحیم از جمله پرداختن به مطالب خارج از حوصله این مجالس را از دلایل برچیده شدن این فرهنگ مفید اعلام کرد و افزود: تغییرات مورد نظر در این مورد باید با آرامش انجام شود.

وی بسیج را متدین‌ترین قشر جامعه اعلام کرد و گفت: امام جماعت باید به این قشر به عنوان نماینده جامعه متدین جامعه توجه قابل توجه داشته باشد.

امام جمعه زنجان بسیج مساجد، ائمه جماعات را تشویق به سرمایه‌گذاری در بسیج دانش‌آموزی کرد و گفت: تمرکز بر روی این قشر به نوعی تربیت نیرو برای آینده است.

وی بر نقش مهم روحانیت در دین مردم تاکید کرد و گفت: این روحانیت برای ادامه تاثیرگذاری باید با ابزارهای روز دنیا آشنا شوند.

خاتمی به تمرکز دشمن برای هجمه بر روحانیت اشاره و اضافه کرد: تخریب و تشکیک این قشر ناشی از اهمیت تاثیرگذاری آنها در جامعه است.

وی روحانیون را تشویق به حضور مداوم در حوزه‌ها کرد و گفت: تکمیل علوم بر همه امور ارجحیت دارد مگر افرادی که دیگر توان ادامه تحصیل را ندارند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید