امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


دین در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر باقی می ماند

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: خبرگزاری ها
  • بازدید: 380

امام جمعه زنجان:

دین در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر باقی می ماند



آیت الله علی خاتمی  با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، افزود: قرآن برای افرادی که به خداوند و اسلام ایمان آورده اند، چهار وظیفه مشخص کرده است.

وی یادآورشد: نماز خواندن و فراهم کردن زمینه برپایی و اقامه آن، زکات پرداختن که موجب کاهش اختلاف طبقاتی می شود، امر به معروف و نهی از منکر چهار وظیفه ای هستند که در صورتی مسلمانی به خاطر کسب رضای الهی آنها را انجام داد تمام مسوولیت خود را انجام داده است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: وجود اختلاف طبقاتی بالا موجب افزایش کینه، نبود اخوت و صمیمیت در میان مردم می شود و مردم باید برای پرداخت زکات واجب اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید هر اقدام خوب و مناسبی که افراد انجام می دهند تشویق شود تا فریضه امر به معروف برپا بماند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل امر به معروف، نهی از منکر قرار دارد که تمام افراد جامعه باید نسبت به منکرات و زشتی ها حساس باشند و یکدیگر را از انجام آن یا ترک واجبی نهی کنند.

آیت الله خاتمی ادامه اد: همانگونه که امام علی(ع) می فرمایند، کمال دین به اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و برای اجرای این ارزش استثنایی در میان افراد وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با 'به من چه' و 'به تو چه' کار جامعه پیش نمی رود و با اصل خداوند سازگار نیست و مردم باید نسبت به اقدامات همدیگر حساس باشند.

وی تاکید کرد: وظیفه همه مردم است که در برابر منکرات حساس باشند و حداقل از خود واکنش نشان دهند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: دین به خودی خود باقی نمی ماند و خداوند برای پایداری و ماندگاری آن ابزاری همچون امر به معروف و نهی از منکر را تعیین کرده است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید