امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


آیت الله خاتمی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان زنجان افزود: اساتید، دانشگاهیان و پژوهشگران روشنفکران جامعه هستند و همواره روشنفکران یک گام از سایر اقشار جامعه جلوتر حرکت می کنند.

وی یادآورشد: همانگونه که امام راحل فرمودند نظام اسلامی و دانشگاهیان باید به سوی کسب علم جهت دار و هدفگذاری شده حرکت کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دین اسلام را علم را ابزاری برای تعالی انسان ها می داند اظهار کرد: علم باید به وسیله در دست بشریت تبدیل شود و نه آنکه به وسیله ای برای کشتار و نابودی انسان ها.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام خمینی(ره) در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که فرمود دانشگاه ها باید به مجریان وحی الهی تبدیل شوند، تمام شنوندگان در ابتدا می پنداشتند که همه دانشگاه ها به حوزه های علمیه تغییر خواهند یافت.

وی خاطر نشان کرد: پس از مدتی بنیانگذار کبیر انقلاب فرمود ما معتقدیم دنیا باید با علم اداره شود، اما علم جهت دار و این سخن، موضوعی جدید در زمینه علمی را مطرح کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: طی سالهای پس از پیروزی انقلاب در حوزه علمی در هر زمان و شرایطی امام خمینی(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب رهنمودهای خاص و منحصر به فردی را در زمینه توسعه و حرکت علمی کشور بیان کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در سالهای پیش رویکرد دانشگاه ها این بود که هر شخصی که فارغ التحصیل می شد به مروج افکار و دنباله روی از سیاست های قدرت های بزرگ همچون آمریکا و اروپا تبدیل می شدند.

وی اضافه کرد: در صورتی که اساتید، فارغ التحصیلان و پژوهشگران به دیده انصاف میزان پیشرفت و تغییر رویکرد علمی دانشگاه ها و دانشگاهیان را بنگرند به حتم متوجه حرکت گسترده و قابل تقدیر آن خواهند شد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه با وجود تمام پیشرفت های رخ داده همچنان فاصله بسیاری تا رسیدن به شکوه علمی سابق کشور باقی مانده است، افزود: در صورتی که کشوری قصد دستیابی به اقتدار، ثروت، قدرت و نفوذ در جهان را داشته باشد باید در مسیر علم حرکت کرده و به فناوری و دانش روز دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز بزرگترین قدرت کشور، دانشمندانی هستند که در عرصه های مختلف به تولید علم و فناوری می پردازند و بر داشته های علمی نظام اسلامی می افزایند.

وی تاکید کرد: بعد انسانی حاکمیت علمی ایران در مقاطعی از تاریخ بر کسی پوشیده نیست و هیچ شخصی نمی تواند این سابقه را انکار کند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید