امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش سومین دوره تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی که در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد، اظهار کرد: زنجان دیار عالمان، فقها، حکیمان و شهیدان است.

ایشان با بیان اینکه موضوع پیوست نگاری فرهنگی یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: در ارتباط با این موضوع باید کارها و برنامه‌های اساسی و در کنار ماهیت فکری و محتوایی انقلاب اسلامی، پیوست فرهنگی مناسب نیز انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دنیا با شتاب در حال حرکت و پیشرفت است، خاطرنشان کرد: در این بین ما نیز باید راه میان‌بر را برای پیشرفت و حرکت انتخاب کنیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما در رابطه با علم از چیزی فروگذار نکرده و ذات اقدس احدیت در پنج آیه قرآن مبارزه با جهل را یکی از اساسی‌ترین موضوعات می‌داند، افزود: برای زیبایی دین مبین اسلام همین پنج آیه، درخشش فوق‌العاده‌ای دارد.

ایشان با تاکید بر نهی قرآن از وابستگی جهان اسلام به دیگران، تصریح کرد: وابستگی امروز جهان اسلام به دیگران عوامل متعددی دارد.

امام جمعه زنجان گفت: در مراسم تنفیذ دوره چهارساله مدیریت کشور در دو روز گذشته سه موضوع به عنوان اولویت از سوی رهبری انقلاب اسلامی مطرح شد که یکی از آنها توجه به ظرفیت‌ها و قوی بودن در برابر دیگران است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بحث پیوست نگاری فرهنگی طی چند سال گذشته از سوی رهبر انقلاب اسلامی مطرح شده است، افزود: علی‌القاعده امروز این موضوع باید تمام می‌شد و خروجی‌های جامع و کاملی به دنبال می‌داشت.

ایشان با تاکید بر اینکه مباحث علمی اگر به صورت کوچه بازاری مطرح شود، پیشرفت نخواهد کرد، افزود: انتقادات اگر در محیط‌های علمی صورت گیرد به قطع مشکلی به وجود نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه علم باید نقادی شده تا اشکالات آن کاهش پیدا کند، ابراز کرد: نقادی علمی موجب برطرف شدن مشکلات و شکوفا شدن آن می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید