امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


آیت‌الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی استان زنجان که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در پادگان شهید محلاتی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ جهان بوده است.

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در تاریخ حیات سیاسی به هیچ یک از انقلاب‌های دیگر شباهت نداشته است، اضافه کرد: دفاع مقدس نیز چون انقلاب اسلامی ایران یک پدیده جدیدی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هر جنگی در جهان دارای اصول و قواعدی است، گفت: بر همین اساس استکبار جهانی نیز محاسباتی را برای جنگ علیه ایران تدارک دید، اما دفاع مقدس برگه جدیدی از اوراق جنگی در تاریخ دنیا بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دفاع مقدس ایران هیچ شباهتی با ساز و کارهای جنگی کلاسیک در دنیا نداشت، افزود: در دوران دفاع مقدس نیز فتح خرمشهر یک پدیده جدیدی بود.

ایشان با اشاره به اینکه دشمن با 48 یگان نظامی و چندین تیپ و لشگر جنگی و تجهیزات خرمشهر را هدف نخست خود قرار داد، ابراز کرد: دشمن با پشتیبانی 800 قبضه توپ، 5 هزار و 400 تانک و نفربر، 400 توپ ضدهوایی، 366 فروند هواپیمای جنگی و 400 هلی‌کوپتر به کشور ما حمله کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه البته دشمن برای جنگ علیه ایران بهانه‌هایی مطرح و قصد داشتند شکست انقلاب را رقم زنند، تصریح کرد: دشمن خرمشهر را با غافلگیری و با 34 روز مقاومت جانانه، 19 ماه در اشغال خود داشت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از 30 سال از فتح خرمشهر خاطرات فاتحان این شهر باید خوانده شود، خاطرنشان کرد: هنوز در سینه فاتحان خرمشهر و رزمندگان حرف‌های زیادی وجود دارد.

ایشان با تاکید بر اینکه در 34 روز مقاومت جانانه مردم خرمشهر همه برای دفاع از شهر آمدند، گفت: حتی در این بین زنان اسلحه در دست گرفته و جنگ کردند که این مهم قابل دقت و توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه خرمشهر پس از 24 روز از حمله ایران برای باز پس‌گیری شهر در میان ناباوری دنیا آزاد شد، اظهار کرد: حتی پس از سه روز از آزادی خرمشهر استکبار جهانی با سکوت خبری از کنار این موضوع رد شد، چرا که قصد گرفتن دوباره خرمشهر را در سر داشت.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه نباید افتخارات گذشته فراموش شود، اضافه کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب که در دوران انقلاب حضور نداشته‌اند باید بدانند که استکبار جهانی، شرق و غرب و ... با همه تضادها در جنگ با ایران به وحدت رسیدند.

امام جمعه زنجان در ادامه افزود: آمریکا و شوروی در جنگ ایران و عراق پشت صدام بودند و در واقع جنگ جهانی سوم علیه ایران اتفاق افتاد، اما ایران راست قامت و استوار ایستادگی کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در فتح خرمشهر بیش از 16 هزار نیروی مسلح عراق تسلیم ایران شدند، تصریح کرد: در اینجا امام راحل برای جلوگیری از غرور، جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد را به کار برد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید