امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


 

 

 

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم رزمایش الی بیت‌المقدس در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان، اظهار کرد: این دستور صریح قرآن است که مسلمانان همیشه قوی و آماده باشند.

ایشان با بیان اینکه دستور صریح قرآن است که در مقابل دشمن از نظر عده و... آماده باشید، اضافه کرد: این قدرت باید به اندازه‌ای باشد که دشمن به فکر خیانت و تجاوز نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: 30 سال است که استقامت و مردانگی در کشورمان وجود دارد که اوج این عزت و مردانگی در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

امام جمعه زنجان افزود : این هشت سال در تاریخ جمهوری اسلامی ایران سرافراز ثبت شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در تاریخ طولانی ایران باستان از نظر جغرافیا و قدرت در زمره یکی از دو ابرقدرت جهان قرار داشت، گفت: اما حکام عیاش آن دوران هر کجا که حمله خارجی به کشور شد، قطعه‌ای از ایران جدا شد.

ایشان با بیان اینکه اما این موضوع در زمان جمهوری اسلامی رخ نداده است، افزود: استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و نظام کمونیست شوروی در آم برهه از زمان با یکپارچه کردن دشمنان و کشورها به جنگ ایران آمدند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه این استکبار جهانی کشورهای مختلف را برای حمله به ایران ترغیب کردند، اظهار کرد: اما در آن زمان همه نیروهای نظامی کشور و در اوج آن بسیج مردمی سرنوشت جنگ را رقم زدند.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: مرد و زن و پیر و جوان، نظامی و اداری، کارمند و کشاورز و... همه وارد میدان شدند و پشت سر امام راحل مردانه در مقابل استکبار اسیتادگی کردند و با نصرت خداوند بر دشمن چیره شدند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه این دلیر مردان و شیر زنان حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادند، گفت: این رزمندگان  با دلیرمردی خود دشمن اشغالگر را از خاک کشور خارج کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان کرد: امروز بسیجیان به دستور قرآن عمل می‌کنند و آمادگی خود را هر چند وقت یکبار به رخ دشمن کشیده و به جهانیان نشان می‌دهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه طبق فرموده مولای متقیان امام علی(ع) انسان انقلابی باید همیشه بیدار و آماده باشد، افزود: اگر غافل باشیم دشمن غافل نبوده و خواب نیست و از غفلت ما برای انجام جنایت خود استفاده خواهد کرد.

ایشان با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب و تاکید ایشان بر حفظ و آمادگی نیروهای نظامی در برابر دشمن، اظهار کرد: آمادگی امروز نیروهای نظامی ما یک امر شرعی، فکری و ضروری است و هیچ انسان بالغی بر این موضوع تردید ندارد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: دفاع در برابر دشمن، تمامیت ارضی و استقلال کشور را به دنبال دارد و امروز شاهد آن هستیم که کشورهای حوزه خلیج فارس پنج تا هفت درصد بودجه خود را صرف هزینه‌های دفاعی می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با وجود همه دشمنی و فشارها بودجه نظامی ایران یک و هشت دهم درصد از بودجه کشور است، گفت: دفاع دستور صریح قرآن و یک امر فطری  و دستور امام نخست شیعیان است.

ایشان با تاکید بر اینکه باید امر پروردگار، امیرالمومنین علی(ع) و رهبر معظم را در آمادگی دفاع گوش کنیم، اظهار کرد: همان گونه که در زمان جنگ پشت سر امام راحل حرکت و سربلند شدیم، امروز نیز باید گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب حرکت کنیم تا کشوری آباد، آزاد و مستقل داشته باشیم.

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید