امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


 

 

 

حضرت آیت الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه زنجان در مدرسه امام صادق(ع) زنجان، با اشاره به این که باید در ابتدای طلبگی نیت خود را خالص کنیم، گفت: نخستین کاری که در امور طلبگی لازم است، عبارت است از مقوله نیت؛ نیت پایه همه چیز و بستر اعمال ما است.

ایشان در ادامه با اشاره به این که باید در ابتدای ورود به حوزه علمیه انگیزه خود را مشخص کنیم، افزود: باید در ابتدای سال به این چند سؤال پاسخ داده و با مبانی دینی تطبیق دهیم که برای چه وارد حوزه شده ایم؟ و از ورود به حوزه چه انگیزه ای را دنبال می کردیم؟ پاسخ این سؤالات بستری است برای شروع فعالیت های ما در حوزه.

ایشان در ادامه با اشاره به رابطه مستقیم بلند همتی و رسیدن به اهداف بالاتر، تصریح کرد: هر چه قدر تلاش کنیم به همان اندازه به مقصد نزدیک تر می شویم؛ و خواهش بنده از طلاب عزیز این است که در همین ابتدا این چند سؤال مذکور را برای خود تحلیل کنید و مطمئن باشید هر چه قدر همت های خود را بالاتر بگیرید به اهداف بالاتری خواهید رسید.

امام جمعه زنجان در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت قوانین حوزه علمیه از سوی طلاب، اظهار داشت: وضع قوانین در حوزه با مدیران محترم است و کسی که وارد این فضا می شود باید بداند که این قوانین را قبول کرده و تخطی از آن خدای ناکرده خلاف قانون و خلاف شرع است، همچنان که در برخی از وقف نامه ها نیز چنین قوانینی برای حوزه ها وضع شده است.

ایشان در ادامه با گلایه از برخی طلاب نسبت به عدم رعایت زیّ طلبگی، گفت: در برخی از مدارس شهرستان ها مدیران از عدم رعایت زیّ طلبگی از سوی برخی طلاب گلایه مند هستند؛ همه باید بدانند که ظهور شکل مفهومی از محتوای درون شخص است، یعنی هر چه درون انسان باشد در ظاهر نیز بروز می کند.

امام جمعه زنجان در ادامه تأکید کرد: ما طلبه ها نمی توانیم ادبیات کوچه و بازاری عادی داشته باشیم و نباید هم داشته باشیم، بلکه از همان سال های نخستین ورود به حوزه باید رفتارهای شما با اهدافی که تعیین کرده اید، همخوانی داشته باشد.

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به حدیث «قیدوا العلم بالکتابه» خطاب به طلاب ابراز داشت: طلاب باید به این نکته توجه داشته باشند که یک طلبه همیشه به حکم روایت «قیدوا العلم بالکتابه» باید همراه خود یک قلم و دفترچه داشته و تمام شنیده ها و یادگرفته های خود را در آن بنویسد که قطعا در آینده برای وی مرجعی سودمند خواهد بود./

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید