امروز سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Tue 04 23 2024

منو


آیت‌الله شیخ علی خاتمی شنبه‌شب در مراسم یادواره شهید پرویز عطایی، اظهار کرد: پیشکسوتان باید در عرصه پهلوانی وارد شده و ورزش زورخانه‌ای را در زنجان دوباره احیا کنند.

ایشان با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای در زنجان در حال غروب است، گفت: این ورزش باستانی و پهلوان باید دوباره در زنجان با کمک متولیان امر و پیشکسوتان احیا شده و این امر نیازمند این است تا آستین‌ها بالا زده شده و برای احیای این ورزش تلاش شود.

امام جمعه زنجان در این رابطه تصریح کرد: این ورزش که همراه با منش پهلوانی و جوانمردی است، نیازمند احیای دوباره است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه انقلاب ما در دنیا منحصر به فرد بوده است، گفت: این موضوع به این معنا است که در دنیا انقلاب‌های ایجاد شده به صورت حزبی، شاخه‌ای و... بوده است، اما برای انقلاب ما هیچ کدوم از این موارد صدق نمی‌کند.

ایشان در این رابطه ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به صورت همگانی بوده است که در آن از همه اقشار مردم از جمله دانشجو، طلبه و... حضور داشته که در دوران دفاع مقدس نیز این موضوع مصداق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز کرد: همانگونه که انقلاب اسلامی ایران متعلق به شخص خاصی نبوده است، در دوران دفاع مقدس نیز اقشار مردم با تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام در هشت سال دوران جنگ تحمیلی شرکت کردند و از ایران و انقلاب اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هرکسی که دل در گرو انقلاب و سربلندی ایران داشت، وارد عرصه شد، افزود: مردم ایران هشت سال مردانه و با توجه به حمایت‌های آمریکا و اروپا از صدام، جنگیدند و با اخلاص و جوانمردی در مقابل آنها ایستادند.

ایشان با اشاره به آیات نهج البلاغه اظهار کرد: سنبل این جوانمردی و ایثار شهید پرویز عطایی است.

امام جمعه زنجان بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران چون با حضور همه مردم بود به پیروزی رسید و امروزه نگاه کنید که ایران در چه جایگاهی قرار دارد.

خاتمی با تاکید بر اینکه 22 بهمن ماه نشان داد که انقلاب برای همه مردم ایران است، اظهار کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیز نشان داد که مردم در آن گرما پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

امام جمعه زنجان  ادامه داد: امروزه باید همه جناح‌ها و احزاب هم رنگ و دست در دست یکدیگر پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم که نصرت پروردگار با ما است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه از ما باقی می‌ماند کردار و رفتار نیک و خدمت به مردم است که دراین راستا راه شهید عطایی سال‌ها در بلندای قله سربلندی کشور خواهد درخشید.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید