امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


ولايت فقيه ستون خيمه گاه انقلاب است

آیت‌الله علی خاتمی در آئین افتتاحیه هفتمین دوره بصیرت غیر تمرکزی فرماندهی انتظامی استان زنجان، برگزاری این دوره ها را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد:  از جمله کلماتی که در قرآن کریم بر آنها تاکید شده  عقل، بصیر و بصیرت است.

ایشان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی کارهای خوبی را شروع کرده که نمونه آن برگزاری چنین دوره هایی است بیان داشت: وقتی متدینین و مظلومان شما را می‌بینند باید احساس آرامش کنند و خائنان و افراد شرور از دیدن شما لرزه بر اندامشان بیفتد و این وقتی حاصل می شود که شما طرفدار هیچ جناحی نباشید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه وقتی لباس مقدس پلیس بر تن شماست تعهد اخلاقی و شرعی این است که حب و بغض قلبی، مال خودتان باشد. رفتار، کردار و عملکردتان برای امنیت جامعه خاطرنشان کرد: امروز، نیروی انتظامی یکی از نهادهای بسیار مهم و تاثیرگذار در موضوع امنیت اجتماعی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم از عملکرد پلیس رضایت دارند اظهار داشت: نیروی انتظامی در قلب مردم جای دارد و رضایت مندی مردم رضایت مندی خداوند متعال را از زحمات شبانه روزی عزیزان نیروی انتظامی به دنبال خواهد داشت.

 امام جمعه زنجان با اشاره به روایتی از امام صادق ( ع) که فرمودند "کسی که با روح زمان آشنا باشد، شرایط را درست درک کند، فرصت‌ها را بشناسد و تهدیدها را ببیند این را می‌گویند عالم به زمان، عالم به شرایط و آگاه به موقعیت" تصریح کرد : کسی که بصیرت داشته باشد درست تصمیم می‌گیرد و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بصیرت یعنی " حرکت به‌جا ، به موقع و به اندازه ".

ایشان با اشاره به ابعاد موقعیت شناسی و زمان شناسی در جوامع بشری بیان کرد: در بحث رفتارهای فردی و اجتماعی از همان آغاز، اجتماعات بشری متناسب با فرهنگ آن جامعه مسئله موقعیت شناسی و زمان شناسی وجود داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه همه حکومت‌ها و سازمان‌ها برای ادامه حیات خود نیاز به زمان شناسی و موقعیت شناسی دارند و باید آن را رعایت کنند، افزود: آنچه این مسائل را در ارتباط با ما متفاوت می‌کند این است که انجام این وظایف برای ما تکلیف شرعی است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد : شرع به ما توصیه می‌کند آگاهانه و هوشیارانه به مسائل بنگریم، عالم به زمان باشیم و با شرایط به اقتضای زمانه پیش برویم.

نماینده ولی فقیه زنجان به نمونه‌هایی از فتنه‌ها و دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران  از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله فتنه‌های سال‌های 1378 و 1388 اشاره و بیان کرد: دشمن با ایجاد فتنه در میان قومیت‌ها و اختلافات دینی و مذهبی و به میان کشیدن این مسائل می‌خواهد حکومت ایران را تضعیف کند.

آیت‌الله خاتمی با تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در برگزاری چنین دوره‌هایی گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت موجب  تقویت اراده، افزایش معنویت، رفع  مشکلات  و تشخیص حق از باطل می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید